23 / 12 / 2024

İnşaat ve tapuya yeni düzenlemeler geliyor!

İnşaat ve tapuya yeni düzenlemeler geliyor!

 "Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reformları Çalıştayları" toplantısı düzenlendi. Toplantıda inşaat ve tapuya yönelik yeni düzenlemeler konuşuldu. 



Yatırım Ortamı İyileştirme Koordinasyon Kurulu'nun (YOİKK) 2017-2018 Dönemi çalışmaları kapsamında inşaat ve tapu konularında hayata geçirdiği reformlar ve uygulamalar, TOBB'un ev sahipliğinde Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ'ın da katılımıyla gerçekleştirilen "Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reformları Çalıştayları" toplantısında ele alındı.

Dünya Gazetesi'nde yer alan habere göre inşaat ile ilgili işlemlerin, kolaylaştırılabilecek işler olduğunu dile getiren Akdağ, şu açıklamaları yaptı. 

Birtakım şirketler doğrudan kendi binalarını da yapıyorlar. Sonuçta bir inşaat şirketiyle birlikte yapsalar da onların sürate ihtiyacı var. Belediyeye gideceğim, oradan Sosyal Güvenlik Kurumu'na gideceğim, Maliye'ye gideceğim, tapuya gideceğim. Bunların hepsini şu anda kaldırmış durumdayız. Bunları bitirdik, bir inşaat izni aldık. Ondan sonra şantiyemi kuracağım, bir daha SGK'ye gitmem lazım. Niye? İş yeri kaydı oluşturmak için. Bunları da ortadan kaldırıyoruz, hepsini elektronik ortamda yapma imkanı var."

İnşaat ve tapuya yeni düzenlemeler geliyor!

Belediye başkanlarına seslenen Akdağ, "Geldiğimiz noktada, inşaat izinleri, inşaat iskanları konusuyla alakalı belediye başkanlarımızın liderliği çok önemli. Bu meseleye sizler odaklanırsanız, uygulamada gerekli hususları 15 gün içinde gerçekleştirebileceğimizi biliyorum." diye konuştu.

"Türkiye müteahhitlikte ikinci"
Recep Akdağ'ın yatırım ortamından sorumlu olmasından bugüne himayelerinde bin saati aşkın bir çalışma yürüttüklerini, 100'den fazla maddeden oluşan 2 yatırım ortamı kanununun TBMM'den geçtiğini dile getiren Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da, bugünkü konularının inşaat ve tapu süreçlerinde yapılan reformlar olduğunu söyledi.

İnşaat ve tapuya yeni düzenlemeler geliyor!

Türkiye'nin inşaat sektöründe muazzam bir birikimi olduğunu, Sibirya'dan Fas'a her bölgede Türk müteahhitlerin bulunduğunu aktaran Hisarcıklıoğlu, en büyük 250 müteahhitlik şirketi arasında 46 firma ile Türkiye'nin Çin'den sonra ikinci sırada yer aldığını aktardı.

Hisarcıklıoğlu, bu firmaların 2016'da yurt dışında 25,6 milyar dolar gelir elde ettiğini, bunun cari açığı azaltması açısından çok önemli olduğunu söyledi. İnşaat sektörü'nün 200 alt sektörü beslediğini, Türkiye'nin lokomotif sektörlerin başında yer aldığını dile getiren Hisarcıklıoğlu, sektörün 2017'de toplam istihdamın yüzde 7,9'unu oluşturduğu bilgisini verdi.

"İş dünyası kapı kapı dolaşmaktan kurtuldu"
Hisarcıklıoğlu, geçen yıl 1,3 milyon daire için yapı ruhsatı alındığını belirterek şöyle devam etti:

"Yapılan bu reform öncesinde, Dünya Bankası'nın özel sektör eliyle yaptığı anketlere göre Türkiye'de inşaat izni almak için 18 prosedür vardı. Bu 18 prosedürün 12’si belediyelerin çeşitli birimlerindeki işleri kapsıyordu. Bakanlıklarımız, belediyelerimiz ve Dünya Bankası ile çalışarak bunları nasıl birleştirebiliriz, bu süreçleri nasıl kısaltabiliriz diye baktık."

Hisarcıklıoğlu, bu reformların uygulamaya yansıması Türkiye'nin İş Yapma Kolaylığı Endeksi Raporu'nun inşaat izinleri başlığında ilk 20'ye girmeyi hedeflediklerini vurguladı.

İnşaat sektörünün kapı kapı dolaşmaktan kurtulacağını, enerji kaybının önleneceğini dile getiren Hisarcıklıoğlu, TOBB olarak bu sürece son 6 ayda katkı sağlamaktan büyük bir memnuniyet duyduklarını bildirdi.

"12 işlem 5'e düşecek"

İnşaat ve tapuya yeni düzenlemeler geliyor!

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal da Türk müteahhitlerinin dünyada ikinci sırada yer alırken, Türkiye'de inşaat ruhsatlarının çok geç veriliyor olmasının kendilerini üzdüğünü söyledi.

Burada yapılması gereken somut şeylerin bulunduğunu dile getiren Uysal, daha önce inşaat ruhsatı için alınması gereken 18 işlemden 12'sinin belediyeler üzerinden yapıldığını aktardı.

Uysal, kendilerine gelen genelgeyle inşaat ruhsatı izinlerinin alınması için belediyelerin yaptığı 12 işlemin 5'e düşürüldüğünü anlatarak, "Bu 12 işlemin 5'e düşürülmesi uygulaması başladı. Şu anda bakanlığımızın bize yaptığı 12 işlemin 5'e düşürülmesi konusunda önemli bir sıkıntı yok ve büyük ölçüde uygulamaya geçmiş durumda." dedi.


Geri Dön