18 / 05 / 2024

İpek Kağıt iki fabrika birden kurdu!

İpek Kağıt iki fabrika birden kurdu!

Şirket, toplam 300 milyon liraya mal olan Manisa ve Astana fabrikaları ile bölgenin önemli oyuncusu olmayı hedefliyor. Ancak ‘bölgedeki’ sıkıntılar risk yaratıyor.



İpek Kağıt, 2012 yılında aldığı uluslararası pazarlarda güçlü bölgesel bir oyuncu olma hedefi çerçevesinde Manisa ve Kazakistan’da iki fabrikanın açılışını yaptı. Yatırımlar şirketin hedef pazar olarak belirlediği Orta Asya, Kafk aslar ve Ortadoğu’da yaşanan ekonomik ve siyasi risklere rağmen gerçekleşti. İçinde Selpak, Solo gibi markaları da barındıran şirketin Genel Müdürü Sertaç Nişli, bu pazarlarda yaşanan kaybı başka yerlerle telafi edeceklerini söyledi. 


Türkiye’den Rusya sevkiyat durdu 


İpek Kağıt Genel Müdürü Sertaç Nişli, 2012’de İpek Kağıt’ın tamamen Eczacıbaşı Grubu’na dahil olmasıyla yurtdışı hedefl erin belirlendiğini, açılan fabrikaların da bu doğrultuda gerçekleştiğini aktardı. O dönemde yurtdışında 4 kat, toplam ciroda ise 2 kat büyüme hedefi koyduklarını hatırlatan Nişli, 2015 yılına kadar bu hedefl er doğrultusunda gittiklerini, ancak sonrasında bazı sıkıntıların yaşandığını kaydetti. Bu sorunların başında ekonomileri emtia ihracatına bağlı ülkelerdeki sıkıntılar ile jeopolitik riskler öne çıktı. Nişli, Rusya’ya ihracata başladıktan bir-iki yıl sonra henüz çok büyük seviyelere ulaşamadan uçak kriziyle tüm sevkiyatlarının durduğunu belirterek, siyasi risklerin işlerine olan etkisine dikkat çekti. Öte yandan çevre ülkelerde ekonomik gelişmeler ve devalüasyonla alım gücü düşen tüketiciler de şirketin önüne çıkan bir diğer engel oldu. 


Satışlarda yüzde 35 artış bekleniyor 


Nişli, sıkıntılara rağmen yeni fabrikaların açılmasıyla doğan kapasitenin önemli bir bölümünün değerlendirileceğini düşünüyor. 2016 için konulan satış büyümesi hedefi yüzde 35. Bu da 575 milyon lira olan cironun 800 milyon liraya çıkması anlamına geliyor. Bunun yaklaşık yarısı olan 380 milyon lirası ihracattan gelecek. Nişli, “Temizlik kağıtları pazarında Türkiye’deki liderliğimizi sürdürürken ihracatımızı beş kıtada 60 ülkenin üzerine çıkardık. Beş yıl içinde ise aynı ivmeyle yurtdışında dört kat büyürken, yurtiçi ve yurtdışı toplam ciromuzu ikiye katlamayı hedefl iyoruz” diye konuştu. 


Üretim kapasitesi yüzde 65 arttı 


İpek Kağıt’ın çifte yatırımı toplam 300 milyon TL’ye mal oldu. Manisa tesisinin yatırımı 20 ayda tamamlandı. Şirketin toplam üretim kapasitesi bu fabrika ile birlikte yüzde 65 artarak yıllık 110 bin tondan 180 bin tona yükseldi. Astana’da açılan tesis de Türkiye’den gidecek ara mallarla nihai ürün üretimi gerçekleştirecek. Manisa tesisinin açılış töreninde konuşan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, “Bugün aynı anda açılışını gerçekleştirdiğimiz birbirine dört bin kilometre uzaklıktaki Manisa ve Kazakistan tesislerimizle, İpek Kağıt’ın kalitesini daha da güçlendiriyoruz” dedi.


Rusya’ya arka bahçesinden girecek


İpek Kağıt, Kazakistan’da ilk fabrikasını bundan 10 yıl önce açmıştı. Ancak ülkenin güneyinde yer alan ve kapasitesi sınırlı olan fabrika daha çok Kazakistan’ın güneyine hitap ediyordu. Ülkenin kuzeyinde yer alan Başkent Astana’da açılan fabrika ile Rusya’ya da rahatlıkla mal gönderilebilecek. İki ülke arasında gümrük birliği olması da ticareti kolaylaştırıyor. Nişli, “Kazakistan yatırımı ile ihracatımızı Rusya ve Rusya’nın anlaşmalı olduğu ülkelere ihracat yapabileceğiz” dedi. 


Kur riskini sepetle azalttı 


İpek Kağıt’ın Manisa ve Astana’daki iki fabrikası için yatırdığı tutar 300 milyon lira. Bu rakamın ne kadarının öz kaynaktan ne kadarının kredilerle karşılandığı açıklanmadı. Yatırım sürecinde iki ülkenin de yerel paraları ciddi anlamda değer kaybetti. Kazakistan’da yaşanan devalüasyon ise oldukça sert oldu. İpek Kağıt Genel Müdürü Sertaç Nişli, yatırım için kullandıkları kredinin kompozisyonunu açıklamadı ama tamamının döviz olmadığını, bir kısmını yerel para cinsi olan Tenge ile sağlandığını söyledi. Nişli, bu sayede Kazakistan’da devalüasyonun bilançoları üzerindeki etkisinin sınırlı kaldığını aktardı.



Dünya




Bu haber Sabah'ta şöyle yer aldı:


İpek Kağıt, uluslararası pazarlarda güçlü bölgesel bir oyuncu olma vizyonu doğrultusunda yatırımlarını tamamladı. Toplam 300 milyon TL'lik yatırım hamlesi kapsamında Manisa'da yeni kağıt makinesini ve medikal hijyen tesisini hayata geçiren İpek Kağıt, eş zamanlı olarak, Kazakistan'ın Almati şehrindeki fabrikasını Astana'da inşa ettiği yeni fabrikasına taşıdı. Manisa tesisinin açılış töreninde konuşan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, iki yeni yatırımı hayata geçirmekten mutluluk duyduklarını belirterek, "Bugün aynı anda açılışını gerçekleştirdiğimiz birbirine 4 bin kilometre uzaklıktaki Manisa ve Kazakistan tesislerimizle, İpek Kağıt'ın kalitesini, teknolojisini ve yenilikçiliğini daha da güçlendiriyoruz" dedi.


CİRO İKİYE KATLANACAK

İpek Kağıt Genel Müdürü Sertaç Nişli de, 2012 yılında bölgesel güç haline gelme hedefiyle atağa kalktıklarını ifade ederek, "Beş yıl içinde yurtdışında 4 kat büyürken, toplam ciromuzu ikiye katlamayı hedefliyoruz" diye konuştu. Manisa'da 20 ayda tamamlanan tesisle üretim kapasitesi yüzde 65 arttı.


ORTA ASYA'DA HEDEF LİDERLİK

İpek Kağıt, Orta Asya'daki liderlik hedefi doğrultusunda Kazakistan'daki yeni yatırımını da devreye aldı. Almatı'daki fabrikanın, başkent Astana'da inşa edilen modern tesislere taşınmasıyla, üretim kapasitesi artarken kullanılan yeni teknolojiler de maliyetleri düşürecek.



Sabah




Bu haber Akşam Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



İpek Kağıt 300 milyon liralık yatırımla Manisa ve Astana tesislerinin açılışını gerçekleştirdi.Bülent Eczacıbaşı, İpek Kağıt'ın bölgesel güç olma hedefiyle yola devam ettiğini vurguladı.


Eczacıbaşı Holding şirketlerinden Selpak, Solo gibi markaların üreticisi olan İpek Kağıt bölgesel güç olma hedefi kapsamında Manisa ve Kazakistan’ın Astana şehrinde iki yeni tesisin eşzamanlı açılışını gerçekleştirdi. 300 milyon liralık yatırımla kurulan tesisler sayesinde firmanın yıllık üretim kapasitesi yüzde 65 artışla 110 bin tondan 180 bin tona çıktı. Bu açılışla beraber İpek Kağıt’ın Kazakistan’da 10 yıl önce kurduğu Almati tesisi tamamen Astana’ya taşındı. Manisa tesisinin açılış töreninde konuşan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, açılışını gerçekleştirdikleri birbirine 4.000 kilometre uzaklıktaki tesislerle İpek Kağıt’ın kalitesini, teknolojisini ve yenilikçiliğini daha da güçlendirdiklerine dikkat çekti. 


Varlığı güçlenecek


2012 yılına kadar süren yabancı ortaklık deneyimlerinin ardından İpek Kağıt’ın yeni coğrafyalarda atılım yapmak ve bölgesel bir güç olmak hedefiyle yoluna devam ettiğini belirten Eczacıbaşı “O günden bu yana güçlü markalarımızla Türkiye pazarında liderliğimizi sürdürürken, dünya pazarlarında da daha hızlı büyüme hedefiyle ilerliyoruz. Bu anlayışla, Manisa’da kurduğumuz tesisimizin kapasitesini artırmakla kalmayıp teknolojisi ve kalitesiyle sektördeki yerini güçlendirecek bir yatırımı gerçekleştirmiş bulunuyoruz” diye konuştu. Eczacıbaşı son teknolojilerle donatılmış yüksek kapasiteli Astana tesisine geçerek bölgedeki varlıklarını güçlendirmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi.


60 ÜLKEYE ULAŞTI 


İpek Kağıt Genel Müdürü Sertaç Nişli de bölgesel güç haline gelme hedefiyle atağa kalktıklarını ifade ederek, “Bu dönemde çok hızlı bir büyüme ivmesi yakalayarak, temizlik kağıtları pazarında Türkiye’deki liderliğimizi sürdürürken ihracatımızı beş kıtada 60 ülkenin üzerine çıkardık. Beş yıl içinde ise aynı ivmeyle yurtdışında dört kat büyürken, yurtiçi ve yurtdışı toplam ciromuzu ikiye katlamayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı. Nişli sadece 3 yıl önce ihracat pazarlarının sayısının 20 olduğu bilgisini verdi.


Bu yıl % 35 büyüyecek


basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Nişli, son yıllarda yakaladıkları hızlı büyümenin yatırım ihtiyacı doğurduğunu ifade etti. Gerçekleştirdikleri yatırımın 4-5 yıl içinde geri dönüş sağlayacağını söyleyen Nişli, "Bu yıl yüzde 35’in üzerinde bir büyüme hedefliyoruz. Ciromuz yıl sonunda 800 milyon liraya ulaşacak" dedi. İpek Kağıt’ın gelirlerinin yüzde 46’sının yurtdışı pazarlardan gelmesi bekleniyor. 


Rusya'da kaybımız çok düşük


Sertaç Nişli, Kafkasya ve Kazakistan pazarlarında Selpak ile en yüksek marka bilinirliğine ve segmentinde lider konuma ulaştıkları bilgisini verdi. Nişli son dönemde bozulan ilişkilerin Rusya’daki satışlarını etkileyip etkilemediğinin sorulması üzerine de şöyle dedi: "Rusya’ya satışlarımız kasımdan beri durmuş durumda. Rusya yeni girdiğimiz bir pazardı ve satışlarımız 1-2 milyon dolar seviyesindeydi. Bu yüzden kaybımız çok düşük oldu. Bunun yanında Rusya’da kayıp olsa da Afrika gibi başka pazarlardaki yatırımlarımız sayesinde yurtdışında hızlı büyümemize devam ediyoruz."



Akşam


 

Bu haber Takvim Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


İpek Kağıt, uluslararası pazarlarda güçlü bölgesel bir oyuncu olma vizyonu doğrultusunda yaptığı yatırımları tamamladı. Toplam 300 milyon TL'lik yatırım hamlesi kapsamında Manisa'da son teknolojiye sahip yeni kağıt makinesini ve medikal hijyen tesisini hayata geçiren İpek Kağıt, eş zamanlı olarak, Kazakistan'ın Almati şehrindeki fabrikasını Astana'da inşa ettiği, ileri teknoloji makine ve ekipmanların yer aldığı yeni fabrikasına taşıdı. 2 tesisin açılışı aynı anda yapıldı. Manisa'daki törende konuşan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, iki yeni yatırımı hayata geçirmekten mutluluk duyduklarını belirterek, "İpek Kağıt ilk günden bugüne yenilikçilik anlayışıyla hareket ediyor. Aynı anda açılışını gerçekleştirdiğimiz birbirine 4 bin kilometre uzaklıktaki Manisa ve Kazakistan tesislerimizle, İpek Kağıt'ın kalitesini, teknolojisini ve yenilikçiliğini daha da güçlendiriyoruz" dedi...


Takvim



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İpek Kağıt, 300 milyon liralık yatırımını tamamlayarak hem Manisa hem de Kazakistan’daki fabrikalarını açtı. Almatı’dan başkent Astana’ya taşınan tesis Rusya’nın kapılarını açacak


Eczacıbaşı Holding’in Selpak, Solo, Silen, Servis ve Viva gibi markalarıyla faaliyet gösteren şirketi İpek Kağıt, 300 milyon liralık 3 boyutlu yatırımlarını tamamladı. Bu kapsamda Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde yeni kağıt üretim tesisi faaliyete geçerken, Kazakistan Almatı’da yer alan tesis Astana’ya taşındı. Ayrıca kişisel medikal hijyen alanına adım atıldı. Böylece İpek Kağıt’ın yıllık üretim kapasitesi 180 bin tona yükselirken, toplam ciro beklentisi de 800 milyon liraya çıktı.


Hedef bölgesel güç olmak


İpek Kağıt’ın Manisa OSB ve Kazakistan Astana’daki tesislerinin açılışı dün hem Manisa hem de Astana’da yapılan eş zamanlı törenle yapıldı. Törende konuşan Eczacıbaşı Holding Başkanı Bülent Eczacıbaşı, İpek Kağıt’ın 2012 yılına kadar süren yabancı ortaklık deneyimlerinin ardından markalarının potansiyelini daha da yukarılara taşıyabilmek, yeni ürünlerle, yeni coğrafyalarda atılım yapmak ve bölgesel bir güç olmak hedefiyle yoluna devam ettiğini söyledi. Eczacıbaşı, şöyle konuştu: “O günden bu yana güçlü markalarımızla Türkiye pazarında liderliğimizi sürdürürken, dünya pazarlarında da daha hızlı büyüme hedefiyle ilerliyoruz.  Bu anlayışla, Manisa’da kurduğumuz tesisimizin kapasitesini artırmakla kalmayıp teknolojisi ve kalitesiyle sektördeki yerini güçlendirecek bir yatırımı gerçekleştirmiş bulunuyoruz. İpek Kağıt’a Orta Asya’nın kapılarını açmak amacıyla, 10 yıl önce Kazakistan fabrikasını Almatı’da kurduk.  Bugün bölgedeki gücümüzü desteklemek amacıyla yatırımımızı büyüterek yüksek kapasiteli Astana tesisimize taşınıyoruz. Aynı anda açılışını gerçekleştirdiğimiz birbirine 4 bin kilometre uzaklıktaki Manisa ve Kazakistan tesislerimizle, İpek Kağıt’ın kalitesini, teknolojisini ve yenilikçiliğini daha da güçlendiriyoruz.”


Yeni tesisle pazar değişti


İpek Kağıt Genel Müdürü Sertaç Nişli de Almatı ile Türk Cumhuriyetlerine ağırlıklı ihracat yaparken Astana’dan Rusya, Belarus ve Azerbaycan gibi ülkelere ihracat yapabileceklerini vurgulayarak, “Rusya’ya çok fazla ihracatımız yoktu.   Kasım’da durmuştu” dedi.


Cironun yarısı yurt dışından


YAPTIKLARI yatırımlar sayesinde bu yıl satışlarda yüzde 35 büyüme beklediklerini anlatan Sertaç Nişli, “Geçtiğimiz yıl toplam 575 milyon lira ciro elde ettik. 2016 yılında 800 milyon TL ciro hedefliyoruz.Bu ciromuzun yüzde 46’sı yani 380 milyon lira yurt dışı satışlardan gelecek” bilgisi verdi. 


Vatan


Geri Dön