İstanbul'a yapılan ulaşım yatırımları 90 milyar lirayı aşacak!
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım: "Marmaray'ın devamı banliyö hatlarının rehabilitasyonu projesi tamamlandığında İstanbul, Gebze'den Halkalı'ya kadar toplam 76 kilometrelik metro ayarında bir sisteme kavuşacak" dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'a yapılan her yatırımın karşılığını bulduğunu belirterek, "Kamu-özel iş birliğiyle yapılanlarla birlikte devam eden projeler tamamlandığında İstanbul'a yaptığımız yatırım 90 milyar lirayı aşacak" dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca İstanbul'a yapılan yatımları AA muhabirine değerlendiren Yıldırım, İstanbul'un ulaşım sorununu çözmek için dünyanın en büyük projelerini bir bir hayata geçirdiklerini söyledi.
Yıldırım, bugüne kadar bakanlık olarak İstanbul'a yaklaşık 17 milyar liralık yatırım yaptıklarını, kamu-özel iş birliğiyle yapılanlarla birlikte devam eden projeler tamamlandığında bu rakamın 90 milyar lirayı aşacağını ifade etti.
"Bu projelerimiz İstanbul'un ulaşımını kolaylaştıracak"
İstanbul Boğazı'nda Marmaray'a kardeş proje olan "Avrasya Geçişi" projesinin açılışı için gün saymaya başlandığını aktaran Yıldırım, ''Bu projenin maliyeti, 1,2 milyar dolar. Bununla birlikte yapımı devam eden İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçişi projesinin maliyeti 6,3 milyar dolar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve devamı yolların maliyeti 2,5 milyar dolar, 3. havalimanının maliyeti 13,1 milyar dolar, Haliç Yat Limanı projesinin maliyeti ise 600 milyon dolar. Bütün bu projelerimiz, İstanbul'un ulaşımını kolaylaştıracak ve büyük ölçüde de tamamlanmış projelerdir'' diye konuştu.
Bakan Yıldırım, İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün nisanda, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ağustosta, Avrasya Geçişi'nin aralıkta, 3. havalimanının ise 2018'de hizmete alınacağını vurguladı.
"Gebze'den Halkalı'ya kesintisiz gidilebilecek"
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 2023'e kadar yaklaşık 500 kilometrelik kent içi raylı sistem vaadi olduğunu hatırlatan Yıldırım, belediyenin bu hedefi yakalaması için katkı sağlamaya devam ettiklerini söyledi.
Yıldırım, inşası süren Marmaray'ın devamı banliyö hatlarının rehabilitasyonu projesi tamamlandığında İstanbul'un Gebze'den Halkalı'ya kadar toplam 76 kilometrelik metro ayarında bir sisteme kavuşacağını dile getirdi.
Bu sayede şehir içi ulaşımda Gebze'den Halkalı'ya kesintisiz ve aktarmasız gidilebileceğinin altını çizen Yıldırım, şöyle konuştu:
"Hatta yüksek hızlı tren de Pendik'te kalmayacak, Halkalı'ya kadar ulaşacak. Şu anda inşasını yürüttüğümüz iki metro projemiz var. Biri, Sabiha Gökçen Havalimanı ile Kaynarca arasında ve yaklaşık 7-7,5 kilometre civarında, tamamen alttan ilerliyor. Bu hat Kaynarca'da Kadıköy-Kartal metrosuna entegre oluyor. Dolayısıyla Sabiha Gökçen Havalimanı'nı metro şebekesine eklemiş oluyoruz. Güneyde de bu hat, Marmaray'a entegre oluyor. Bakırköy'de İDO iskelesinden başlayıp Kirazlı'ya kadar devam den 9,5 kilometrelik ikinci bir metro inşaatımız var. Bunların hepsini 2019'dan önce hizmete alacağız. Geçen yıl Levent-Hisarüstü metrosunu hizmete almıştık. Kabataş-Taksim hattını Levent'te bağlantı yaparak Boğaziçi Üniversitesi'ne kadar uzatmış olduk. Bu yıl içinde Yenikapı'dan başlayıp İncirli'ye, oradan da Sefaköy'e uzanan 15 kilometrelik bir metro inşaatımız var."
Yeni havalimanının metro bağlantısı projesinin bittiğini belirten Yıldırım, bu yıl yapım ihalesine çıkılacağını ve havalimanına uzanacak iki bağlantı güzergahından birinin Gayrettepe'den, diğerinin ise Halkalı'dan olacağını kaydetti.
Bakan Yıldırım, 2016 yılı içinde başlanacak "Kanal İstanbul" projesinin de 2019-2020 gibi bitirilmesinin hedeflendiğini söyledi.
AA
Haber Habertürk Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı....
Bakan Yıldırım, İstanbul'a yaklaşık 17 milyar liralık yatırım yapıldığını, devam eden projeler tamamlandığında bu rakamın 90 milyor lirayı aşacağını belirtti.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca İstanbul'a yapılan yatımları değerlendiren Yıldırım, İstanbul'un ulaşım sorununu çözmek için dünyanın en büyük projelerini bir bir hayata geçirdiklerini söyledi.
Yıldırım, bugüne kadar bakanlık olarak İstanbul'a yaklaşık 17 milyar liralık yatırım yaptıklarını, kamu-özel iş birliğiyle yapılanlarla birlikte devam eden projeler tamamlandığında bu rakamın 90 milyar lirayı aşacağını ifade etti.
"İSTANBUL'UN ULAŞIMINI KOLAYLAŞTIRACAK"
İstanbul Boğazı'nda Marmaray'a kardeş proje olan "Avrasya Geçişi" projesinin açılışı için gün saymaya başlandığını aktaran Yıldırım, ''Bu projenin maliyeti, 1,2 milyar dolar. Bununla birlikte yapımı devam eden İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçişi projesinin maliyeti 6,3 milyar dolar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve devamı yolların maliyeti 2,5 milyar dolar, 3. havalimanının maliyeti 13,1 milyar dolar, Haliç Yat Limanı projesinin maliyeti ise 600 milyon dolar. Bütün bu projelerimiz, İstanbul'un ulaşımını kolaylaştıracak ve büyük ölçüde de tamamlanmış projelerdir'' diye konuştu.
"GEBZE'DEN HALKALI'YA KESİNTİSİZ GİDİLEBİLECEK"
Yıldırım, inşası süren Marmaray'ın devamı banliyö hatlarının rehabilitasyonu projesi tamamlandığında İstanbul'un Gebze'den Halkalı'ya kadar toplam 76 kilometrelik metro ayarında bir sisteme kavuşacağını dile getirdi.
Bu sayede şehir içi ulaşımda Gebze'den Halkalı'ya kesintisiz ve aktarmasız gidilebileceğinin altını çizen Yıldırım, şöyle konuştu:
"Hatta yüksek hızlı tren de Pendik'te kalmayacak, Halkalı'ya kadar ulaşacak. Şu anda inşasını yürüttüğümüz iki metro projemiz var. Biri, Sabiha Gökçen Havalimanı ile Kaynarca arasında ve yaklaşık 7-7,5 kilometre civarında, tamamen alttan ilerliyor. Bu hat Kaynarca'da Kadıköy-Kartal metrosuna entegre oluyor. Dolayısıyla Sabiha Gökçen Havalimanı'nı metro şebekesine eklemiş oluyoruz. Güneyde de bu hat, Marmaray'a entegre oluyor. Bakırköy'de İDO iskelesinden başlayıp Kirazlı'ya kadar devam den 9,5 kilometrelik ikinci bir metro inşaatımız var. Bunların hepsini 2019'dan önce hizmete alacağız. Geçen yıl Levent-Hisarüstü metrosunu hizmete almıştık. Kabataş-Taksim hattını Levent'te bağlantı yaparak Boğaziçi Üniversitesi'ne kadar uzatmış olduk. Bu yıl içinde Yenikapı'dan başlayıp İncirli'ye, oradan da Sefaköy'e uzanan 15 kilometrelik bir metro inşaatımız var."
Habertürk
Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilder yer aldı;
İstanbul'un ulaşım sorununu çözmek için dünyanın en büyük projelerini hayata geçirdiklerini belirten Ulaştırma Bakanı Yıldırım, "Bakanlık olarak İstanbul'a 17 milyar yatırım yaptık. 'Kamu-özel' işbirliğiyle devam eden projeler tamamlandığında bu rakam 90 milyar lirayı aşacak" dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kamu-özel iş birliğiyle yapılanlarla birlikte devam eden projeler tamamlandığında İstanbul'a yapılan yatırımın 90 milyar lirayı aşacağını söyledi. Bakan Yıldırım, İstanbul'un ulaşım sorununu çözmek için dünyanın en büyük projelerini bir bir hayata geçirdiklerini söyledi. Yıldırım, bugüne kadar bakanlık olarak İstanbul'a yaklaşık 17 milyar liralık yatırım yaptıklarını, kamu-özel iş birliğiyle yapılanlarla birlikte devam eden projeler tamamlandığında bu rakamın 90 milyar lirayı aşacağını ifade etti.
Köprülerde geri sayım
İstanbul Boğazı'nda Marmaray'a kardeş proje olan "Avrasya Geçişi" projesinin açılışı için gün saymaya başlandığını aktaran Yıldırım, ''Bu projenin maliyeti 1,2 milyar dolar. Bununla birlikte yapımı devam eden İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçişi projesinin maliyeti 6,3 milyar dolar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve devamı yolların maliyeti 2,5 milyar dolar, 3. havalimanının maliyeti 13,1 milyar dolar, Haliç Yat Limanı projesinin maliyeti ise 600 milyon dolar. Bütün bu projelerimiz, İstanbul'un ulaşımını kolaylaştıracak ve büyük ölçüde de tamamlanmış projelerdir'' dedi.
Kanal İstanbul 2019'da biter
Yeni havalimanının metro bağlantısı projesinin bittiğini ifade eden Yıldırım, bu yıl yapım ihalesine çıkılacağını kaydetti. Yıldırım, bu yıl başlanacak 'Kanal İstanbul' projesinin de 2019-2020 gibi bitirilmesinin hedeflendiğini söyledi.
Gebze-Halkalı arası kesintisiz ulaşım geliyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 2023'e kadar yaklaşık 500 kilometrelik kent içi raylı sistem vaadi olduğunu hatırlatan Yıldırım, belediyenin bu hedefi yakalaması için katkı sağlamaya devam ettiklerini söyledi. Yıldırım, inşası süren Marmaray'ın devamı banliyö hatlarının rehabilitasyonu projesi tamamlandığında İstanbul'un Gebze'den Halkalı'ya kadar toplam 76 kilometrelik metro ayarında bir sisteme kavuşacağını dile getirdi.
2019'a kadar hizmete girecek
Yüksek hızlı trenin de Pendik'te kalmayıp, Halkalı'ya kadar ulaşacağına dikkat çeken Bakan Binali Yıldırım, "Şu anda inşasını yürüttüğümüz iki metro projemiz var. Bunların hepsini 2019'dan önce hizmete alacağız. Geçen yıl Levent-Hisarüstü metrosunu hizmete aldık. Bu yıl içinde Yenikapı'dan başlayıp İncirli'ye, oradan da Sefaköy'e uzanan 15 kilometrelik bir metro inşaatımız var" değerlendirmesini yaptı.
Akşam
Haber Takvim'de şu şekilde yer aldı;
İstanbul'da yapılan ulaşım yatırımları hızla sürüyor. 90 milyar lirayı bulan yeni sistemlerle Gebze'den Halkalı'ya kesintisiz ulaşım mümkün olacak Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bugüne kadar İstanbul'a yaklaşık 17 milyar liralık yatırım yaptıklarını, devam eden projeler tamamlandığında bu rakamın 90 milyar lirayı aşacağını ifade etti. Yıldırım, inşası süren Marmaray'ın devamı banliyö hatlarının rehabilitasyonu projesi tamamlandığında İstanbul'un Gebze'den Halkalı'ya kadar toplam 76 kilometrelik metro ayarında bir sisteme kavuşacağını dile getirdi.
Takvim