26 / 11 / 2024

İstinye Park Çinli turist çekmek için tanıtım atağına çıkıyor!

İstinye Park Çinli turist çekmek için tanıtım atağına çıkıyor!

Satış yaptıkları yabancılar içinde Çinli oranının yüzde 4 olduğunu belirten İstinye Park Genel Müdürü Tolga Engin, bunu artırmak için otellere lüks AVM olduklarını anlatan broşür bıraktıklarını söyledi.





İstinye Park, hızla zenginleşen Çinlileri çekmek için harekete geçti. Satış yaptıkları yabancılar içinde Çinli oranının yüzde 4 olduğunu belirten İstinye Park Genel Müdürü Tolga Engin, bunu artırmak için otellere lüks AVM olduklarını anlatan broşür bıraktıklarını söyledi.


Lüks tüketime yönelen Çinli zenginler Avrupa’da ciddi tüketim yapıyor. İstinye Park, marka karması içinde bulunan yüzde 30 lüks markanın yüzde 10’luk kısmını turistlere satıyor. Arap, Azeri ve Rus turistlerin daha sık alışveriş merkezlerini ziyaret ettiğini belirten İstinye Park Genel Müdürü Tolga Engin, tüm yabancı ziyaretçilerin içinde yüzde 4 Çinli turiste satış yaptıklarını ifade ediyor. Bu oranı artırmak istediklerini vurgulayan Engin, özellikle otellere bıraktıkları tanıtım broşürleriyle İstinye Park’ın lüks alışverişin merkezi olduğu yönünde farkındalık oluşturmayı amaçladıklarını belirtiyor. Bünyesinde Chanel, Hermes, Christian Louboutin, Moncler, Micheal Kors, Marc by Marc Jacobs ve Eres gibi lüks markaları da bulunduran alışveriş merkezi, 2013 yılında Kate Spade, Brunello Cucinelli, Karen Millen, Folli Follie, Hublot ve Shake Shack gibi dünyaca ünlü markaları bünyesine kattı.


        Gelecek yılın mayıs ayında 100 milyonuncu kişiyi ağırlamaya hazırlanan İstinye Park’ı bu yıl 17 milyon 350 bin kişi ziyaret etti. Kış aylarında 1,7 milyon olan ziyaretçi sayısının yaz aylarında 1,4 milyona indiğini ifade eden Tolga Engin, amaçlarının yaz aylarında ve hafta içinde de ziyaretçi sayısını artırmak olduğunu belirtiyor. 3 bin 600 araçlık kapasiteli otopark bulunan AVM’de  talebin fazla olması dolayısıyla bu kapasite yeterli değil. Bu yoğun ilgiye karşı konforlarından taviz vermemek için dikkatli davrandıklarını belirten Engin, belli bir doluluktan sonra otoparka araç almadıklarını ifade ediyor. Zorlu Center’in açılışının kendilerini olumsuz etkilemediği, hatta son üç ayda ziyaretçi sayılarının arttığını belirtiyor.


    Sene başında yüzde 15-20 ciro artışı hedefleyen şirket, senenin yüzde 10 artışla kapatılacağını tahmin ediyor. Tolga Engin, bunda Gezi olaylarında satışların düşmesinin etkili olduğunu kaydediyor. Engin, “Perakende, bütün parametrelerden etkilenen bir sektör. İnsanlar bir olumsuzluk olduğunda elinde olanı korumayı tercih ediyor. Fakat son üç ayda ciromuz yüzde 15 arttı.” dedi. 2014 ile ilgili beklentilerini de paylaşan Engin, yüzde 15’lik bir ciro büyümesi beklediklerini açıkladı. Kredi kartlarına getirilen sınırlanmanın lüks tüketim yapan müşteriyi çok fazla etkilemediğini belirten Engin, perakendecilerin satış yapmak için bu sınırlamaya da bir çare üreteceğini ifade ediyor ve bünyelerinde yaptıkları yenilikleri de şöyle sıralıyor: “Geçtiğimiz senelerde food court’u ve tuvaletleri tamamen yenilemiştik. Bu sene ise otopark alanımızı yenilemeye başladık. Tüm zemini ve boyaları yenileyeceğimiz bu çalışma için 4 milyon liralık bir yatırım yapıyoruz. Ayrıca ‘PazarYeri’ni daha da ferahlatmak için bazı mimari değişikliklere gittik ve bu operasyon kapsamında iki yeni mağaza açtık.”



Zaman


Geri Dön