Kabataş-Mahmutbey Metrosu için 300 araç alınacak!
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 300 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi alımını ihaleye çıkardı. İhale 15 Temmuz 2015 tarihinde gerçekleştirilecek.
İhale Konusu:Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 300 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi alımı
İhale Kayıt No:2015/51471
İhale Tarih ve Saati:15/07/2015 11:00
İlgili Müdürlük/BirimAvrupa Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü
İlgili Adres:İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Daire Başkanlığı Avrupa Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası M.Nezihi Özmen Mah. Kasım Sk. No: 62 34010 Merter GÜNGÖREN/İSTANBUL
İlgili Telefon:0212 449 41 75 - 449 41 84
İlgili Faks:0212 449 41 80
İlgili E-Posta:[email protected]
İhalenin Yapılacağı Yer:İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası İhale İşleri Müdürlüğü M.Nezihi Özmen Mah. Kasım Sk. No: 62 34010 Merter-Güngören İSTANBUL
İhale Türü:MUHTELİF ALIM
İhale Usulü:Açık İhale
Niteliği ve Miktarı:75 Adet (4 araçlı) metro dizisi, Toplam 300 Adet Metro Aracı Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
Hizmetin Yapılacağı Yer / Teslim Yeri:İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı
İşin Süresi / Teslim Tarihi:Dizilerin teslim programı; 1. parti 144 adet aracın teslimatı; 144 adet aracın tamamının teslimatı 42 (kırkiki) ayda tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı işe başlama tarihinden itibaren 22.ayda başlayacak ve 38. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri ve deneme işletmesi için 120 (Yüzyirmi) gün süre kullanılacaktır. Bu teslimat programı, 22. ayda 2 dizi (8 araç), ve sonrasında her ay (2) dizilik paketler halinde son 37. Ve 38. aylarda ise 3 dizi (12 araç ) teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Yüklenici araç test(fabrika ve saha testleri) ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını sözleşmenin yürürlüğe girmesine müteakip 60 (altmış) takvim günü içinde İdare onayına sunacaktır. 2. parti 156 adet aracın teslimatı; 156 adet aracın tamamının teslimatı 22 ay (yirmiiki) ayda tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı 144 adet aracın işe başlama tarihinden itibaren 39.ayda başlayacak ve 58. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri ve deneme işletmesi için 60 (altmış) gün süre kullanılacaktır. Bu teslimatın programı, 39. ayda 2 dizi (8 araç), ve sonrasında her ay 2 (8 araç) dizilik paketler halinde son 58. ayda ise 1 dizi (4 araç ) teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Yüklenici araç test(fabrika ve saha testleri) ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını işe başlama tarihine müteakip 30 (otuz) takvim günü içinde İdare onayına sunacaktır. Yüklenici; sözleşmenin imzalanmasını müteakip sözleşme kapsamında gerçekleştireceği, tasarım, tedarik planlama, üretim hazırlığı, üretim ve montaj ve ilgili tüm testlerle ilgili süreçleri ve faaliyetleri açık ve anlaşılır şekilde gösteren proje planlarını İdare onayına sunacaktır.
İlan Sayısı:
İlan Metni:
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
RAYLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA SİSTEMİ METRO ARACI SATIN ALINACAKTIR
Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 300 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:
İhale Kayıt Numarası : 2015/51471
1-İdarenin
a) Adresi : İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Daire Başkanlığı Avrupa Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası M.Nezihi Özmen Mah. Kasım Sk. No: 62 34010 Merter GÜNGÖREN/İSTANBUL
b) Telefon ve faks numarası : 0212 449 41 75 - 449 41 84 - 0212 449 41 80
c) Elektronik Posta Adresi : [email protected]
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi (varsa) : https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/
2-İhale konusu malın
a) Niteliği, türü ve miktarı : 75 Adet (4 araçlı) metro dizisi, Toplam 300 Adet Metro Aracı
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Teslim yeri : İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı
c) Teslim tarihleri : Dizilerin teslim programı; 1. parti 144 adet aracın teslimatı; 144 adet aracın tamamının teslimatı 42 (kırkiki) ayda tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı işe başlama tarihinden itibaren 22.ayda başlayacak ve 38. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri ve deneme işletmesi için 120 (Yüzyirmi) gün süre kullanılacaktır. Bu teslimat programı, 22. ayda 2 dizi (8 araç), ve sonrasında her ay (2) dizilik paketler halinde son 37. Ve 38. aylarda ise 3 dizi (12 araç ) teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Yüklenici araç test(fabrika ve saha testleri) ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını sözleşmenin yürürlüğe girmesine müteakip 60 (altmış) takvim günü içinde İdare onayına sunacaktır. 2. parti 156 adet aracın teslimatı; 156 adet aracın tamamının teslimatı 22 ay (yirmiiki) ayda tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı 144 adet aracın işe başlama tarihinden itibaren 39.ayda başlayacak ve 58. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri ve deneme işletmesi için 60 (altmış) gün süre kullanılacaktır. Bu teslimatın programı, 39. ayda 2 dizi (8 araç), ve sonrasında her ay 2 (8 araç) dizilik paketler halinde son 58. ayda ise 1 dizi (4 araç ) teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Yüklenici araç test(fabrika ve saha testleri) ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını işe başlama tarihine müteakip 30 (otuz) takvim günü içinde İdare onayına sunacaktır. Yüklenici; sözleşmenin imzalanmasını müteakip sözleşme kapsamında gerçekleştireceği, tasarım, tedarik planlama, üretim hazırlığı, üretim ve montaj ve ilgili tüm testlerle ilgili süreçleri ve faaliyetleri açık ve anlaşılır şekilde gösteren proje planlarını İdare onayına sunacaktır.
3- İhalenin
a) Yapılacağı yer : İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası İhale İşleri Müdürlüğü M.Nezihi Özmen Mah. Kasım Sk. No: 62 34010 Merter-Güngören İSTANBUL
b) Tarihi ve saati : 15.07.2015 - 11:00
4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.1. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası ya da ilgili Esnaf ve Sanatkarlar Odası belgesi;
4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, ilgisine göre Ticaret ve/veya Sanayi Odasına ya da ilgili Esnaf ve Sanatkarlar Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5 İstekliler, ihale konusu alımın alt yüklenicilere yaptırmayı düşündükleri kısmını teklifleri ekinde vereceklerdir.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir veya noter tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belge, standart forma uygun belge,
4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler
Teklif edilen bedelin % 10 dan az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi kredisini veya gayrinakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu,
Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir.
4.2.2. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri:
a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,
b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar.
Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;
a) Cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması,
b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olması,
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlanması zorunludur.
Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler:
a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,
b) Taahhüt altında devam eden mal satışlarının gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen mal satışlarının parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar,
Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.
Bu belgelerdeki tutarların, toplam ciro için, isteklinin teklif edeceği bedelin % 25 inden, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlere ilişkin mal satışlarının parasal tutarının ise teklif edilen bedelin % 15 inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.
Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayan istekliler, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyimini gösteren belgeler:
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kesin kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 20 oranından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler veya teknolojik ürün deneyim belgesi.
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1.
Tek bir sözleşme altında “IEC 62290-1 Standardında belirtilen GoA3 veya GoA4 tipi “Metro aracı tasarımı, üretimi, temini, test ve işletmeye alma” işi benzer iş olarak kabul edilecektir. İsteklinin “metro araç üreticisi” olması ve ilgili belgesini de benzer iş belgesi ile birlikte sunması zorunludur.
İstekli sunmuş olduğu iş deneyim belgesinde; iş deneyim belgesi tutarına karşılık gelen metro araçlarının tamamının ilgili İdareye teslim edildiği, ticari işletmede olduğu ve ilgili İdaresince kesin kabul işlemlerinin yapıldığı bilgisi bulunmalıdır.
5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif fiyatla birlikte fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlenecektir.
Fiyat dışı unsurlar ile ağırlık katsayıları ve toplam ağırlık içindeki yüzde dağılımı aşağıdaki gibidir.
-Fiyat dışı unsurların nispi ağırlık yüzdesi ; %30
-Teklif Fiyatı nispi ağırlık yüzdesi; %70
Geçerli teklifler için fiyat dışı unsurlar da dikkate alınarak ekonomik açıdan en avantajlı teklif tespit edilecektir. Aşağıdaki hesaplama yöntemlerine göre en yüksek puanı alan isteklinin teklifi ekonomik açıdan en avantajlı teklif sayılacaktır.
Fiyat dışı unsurlardan Tablo 1 Fiyat Dışı Unsurların Ağırlık Dağılım Tablosu’daki 1.,2. ve 3. Maddelere teklif vermeyen isteklinin teklifi, değerlendirmeye alınmayacaktır.
İstekliler tarafından fiyat dışı unsurlarla ilgili eksik/hatalı sunulan bilgiler değerlendirmeye alınmayacak ve ilgili unsurdan puan verilmeyecektir.
35.2.1.A-TEKLİF FİYATININ DEĞERLENDİRMEYE ETKİSİ
Teklif fiyatı nispi ağırlık yüzdesi; %70’dir.
İsteklinin teklif fiyatı, aşağıda belirtilen puanlama hesaplamasına göre toplam 70 (yetmiş) puan üzerinden değerlendirilecektir.
A= Teklif Fiyatı Puanı
Hesaplama yöntemi;
(A=70 x Mmin/ M) formülü ile hesaplanır.
Bu formülde;
A = “Teklif Fiyatı Puanı”
Mmin = “Geçerli teklifler arasından teklif edilen en düşük teklif fiyatı”
M = “Değerlendirilen teklif fiyatı”nı
ifade eder.
35.2.1.B- FİYAT DIŞI UNSURLARIN DEĞERLENDİRMEYE ETKİSİ
Fiyat dışı unsurların nispi ağırlık yüzdesi ; %30’dur.
Fiyat dışı unsurlar, aşağıda belirtilen puanlama hesaplamasına göre toplam 30 (otuz) puan üzerinden değerlendirilecektir.
B= Fiyat Dışı Unsurlar Puanı
B= Değerlendirmeye Esas Fiyat Dışı Unsurların Toplam Puanı * %30
Tablo-1 Fiyat Dışı Unsurların Ağırlık Dağılım Tablosu
FİYAT DIŞI UNSURLAR AĞIRLIK PUANI
1 Tren Enerji Tüketimi 45
2 İşletme Ömrü Süresince Tren Bakım Maliyeti 30
3 1 Trenin (dizinin) AW3’te taşıdığı yolcu sayısı 10
4 Garanti Süresinin Aynı Şartlarda İlave 2 Yıl Daha Uzatımı 15
TOPLAM 100
FİYAT DIŞI UNSURLAR HESAPLAMA YÖNTEMİ:
1) Tren Enerji Tüketimi (EM) (kWh/km) (45 puan)
Trenin net enerji tüketimi; AW3 yükündeki kWh/km değeri ile değerlendirilecektir. İstekliler tren enerji tüketim miktarı değerini; açık, net, tolerans aralıksız ve kesin bir rakam olarak verecektir. İstekliler, tren enerji tüketimi verisini ve enerji tüketim simülasyon çalışmalarını teklifleriyle birlikte sunacaktır.
A. Simülasyon Koşulları
Simülasyon, trenin hatta bir tur (Kabataş-Mahmutbey, Mahmutbey-Kabataş) seyahatinin tamamını kapsayacak şekilde gerçekleştirilecektir. Simülasyonda aşağıdaki hususlar dikkate alınacaktır:
• Ek-1 ve Ek-2’de verilen hat plan profil, tünel enkesit projeleri üzerinde gösterilen hatta ait eğim, kurp, istasyon ve hız sınırlama bilgileri kullanılacaktır.
• Bir tren seti(4’lü araç) kullanılacaktır.
• Tren setinin AW0 ve AW3 (70 kg/yolcu) yükünde olduğu durumlar için ayrı ayrı simülasyon yapılacaktır.
• Yardımcı güç sistemlerine ait bir enerji talebinin olmadığı kabul edilecektir. Kapılar açılmayacaktır.
• Tren hattaki hız sınırlarına uygun sürülecektir. Ayrıca, trenin istasyona giriş-çıkış hızları 50 km/h olarak kabul edilecektir: İstasyonda duruş yapan trenin ön kısmının platform girişinde hızı 50 km/h’e inmiş olacaktır. İstasyondan kalkış yapan trenin son vagonu platformdan çıkıncaya kadar hızı 50 km/h hız sınırını aşmayacaktır.
• Maksimum hızlanma ivmesi, servis frenleme ivmesi ve konfor katsayısı (jerk) olarak teknik şartnamede yazılı olan değerler kullanılacaktır.
• Sürüşün tam gaz işletme (all-out, flat-out) modunda (tam ivme hızlanma, hız sınırları dâhilinde çıkılabilen maksimum hız ile seyahat ve tam frenleme yapılması) olacağı, ekonomik sürüş yöntemlerinin uygulanmayacağı (boşta gitme vb) düşünülerek simülasyonlar gerçekleştirilecektir.
• Uç istasyonlar hariç tüm istasyonlarda trenin 20 saniye bekleme yapacağı (trenin hızının sıfır olduğu anlar) kabul edilecektir.
• Regeneratif frenleme esnasında tren tarafından geri verilebilecek akımın maksimum değeri, trenin ivmelenme akımından en fazla %20 daha yüksek bir değerde sınırlandırılmalıdır. Regeneratif frenleme sisteminin ürettiği enerjinin %100’nün geri kazanılacağı düşünülecektir.
• Hat geriliminin, trenin gerilime bağlı akım sınırlamasından ötürü performansının etkilenmeyeceği bir değerde olacağı kabul edilecektir.
B. Simülasyon Raporunda Verilecekler
1. Trenin karşı kuvvet formülü ve hıza bağlı eğrisi hem tünel bölgesi hem de açık alan için verilecektir.
2. Hesaplamalarda kullanılan cer kuvveti [kN], regeneratif frenleme kuvveti [kN], hem ivmelenme hem de frenlemedeki verim eğrileri [%], hıza [km/h] bağlı grafikler şeklinde ve tablo halinde; AW0 ve AW3 için ayrı ayrı verilecektir.
3. Trenin hat gerilimine bağlı akım sınırlama eğrileri, motor ve regeneratif frenleme durumları için verilecektir. Ayrıca, bu sınırlamanın etkisini gösterir şekilde; hat geriliminin 1200 V olması durumundaki cer kuvveti eğrisi hıza bağlı olarak verilecektir.
4. Her bir istasyondan diğer bir istasyona yolculuk süresi, cer enerji talebi ve regeneratif frenleme ile üretilen enerji miktarı tablo şeklinde her iki yük durumu için ayrı ayrı verilecektir.
5. Her bir istasyondan diğer bir istasyona yolculuk için Hız [km/h] - Zaman [s] ve Hız [km/h] – Yer [m] grafikleri her iki yük durumu için ayrı ayrı verilecektir.
6. Her bir yük durumu için, aşağıdaki gibi özet tabloda cer enerji talebi ve geri üretilen enerji miktarı her iki yön için ayrı ayrı verilecektir.
7. Tablodaki yardımcı güç sistemlerinin enerji tüketimi için; istekli teklifinin yardımcı güç ve HVAC sistemleri ile ilgili bölümünde belirttiği maksimum güç tüketim değerinin %80’ini sürekli kullanacak şekilde kabul ederek hesaplayacak ve tabloda “c” ve “f” satırlarında verecektir. Toplam yolculuk süresi her iki yöndeki yolculukta; ilk istasyondan(Kabataş/Mahmutbey) çıkış ile son istasyona(Mahmutbey/Kabataş) varış arasındaki sürelerin toplamı olarak değerlendirilecektir.
Açıklama AWO AW3
a. K => M Cer Enerji Tüketimi [kWh]
b. K => M Regeneratif Frenleme Enerji Üretimi [kWh]
c. K => M Yardımcı Güç Sistemleri Enerji Tüketimi [kWh]
d. M => K Cer Enerji Tüketimi [kWh]
e. M => K Regeneratif Frenleme Enerji Üretimi [kWh]
f. M => K Yardımcı Güç Sistemleri Enerji Tüketimi [kWh]
g. Bir Turdaki Net Enerji Talebi [kWh] a+c+d+f-b-e a+c+d+f-b-e
h. Toplam Tur Mesafesi [km]
i. Tren Enerji Tüketimi [kWh/km] g/h g/h
K: Kabataş M: Mahmutbey
Teklifleri geçerli olan isteklilerin, yaptıkları simülasyona göre sundukları AW3 enerji tüketim değerleri birbiriyle karşılaştırılarak oranlanacaktır. Tekliflerin değerlendirmesinde her bir isteklinin tren enerji tüketimi puanı aşağıdaki formül kullanılarak hesaplanacaktır.
EM = (45 x Emin / E)
Bu formülde;
EM = Değerlendirilen teklifin “Tren Enerji Tüketimi” puanı,
Emin = Geçerli teklifler arasında “En Düşük Tren Enerji Tüketimi” değeri (kWh/km),
E = Değerlendirilen teklifin “Tren Enerji Tüketimi’ değerini (kWh/km),
ifade eder.
C. Ölçüm Çalışması
Sözleşme kapsamında iki parti halinde temin edilecek trenlerde yapılacak enerji tüketim ölçüm testleri her iki parti için ayrı ayrı yapılacaktır.
1. Trenlerin tüm tip (fabrika ve saha araç statik ve dinamik) testlerinin başarı ile tamamlanması ve araç güvenlik sertifikasının İdare’ye teslimini müteakiben, İdare’nin belirleyeceği Kabataş-Mahmutbey metro hattının, yukarıdaki koşullarda test yapılmaya hazır olan bir bölgesinde ölçüm testi yapılacaktır. Test bölgesinin yeri, uzunluğu ve testin gerçekleştirileceği tarih İdare tarafından belirlenecektir.
2. Ölçümde araç üstündeki enerji ölçüm cihazlarından bağımsız şekilde, harici cihazlarla ölçüm yapılacaktır. Tüm ölçüm sisteminin toplam hassasiyeti EN 50463’de tanımlanmış seviyede sağlanabiliyorsa araç üstü gerilim sensörleri kullanılabilecektir. Sahada yapılacak tren enerji tüketim testi için gerekli olan tüm hazırlıklar ve ekipmanlar yüklenici tarafından tedarik edilerek hazır bulundurulacaktır.
3. EN 50463 standardına göre test ölçüm cihazının sınıfı minimum 0.5R olmalıdır.
4. Test prosedürü ve formları yüklenici tarafından hazırlanarak, test öncesinde onaya sunulacaktır. Test, doküman vb. diğer hususlar ile ilgili uygulanacak yöntem, işleyiş ve onay süreçlerinde teknik şartnamedeki hükümler geçerli olacaktır.
5. Ölçüm, manuel sürüşle, yüklenicinin teklifinde sunduğu simülasyon koşullarında gerçekleştirilecektir. Bu amaçla, ölçüm bölgesinde yüklenicinin önceden (teklifindeki simülasyon raporuna göre) belirleyeceği noktalara yüklenici tarafından (örneğin istasyon duruşu için fren yapma noktası) makinistin görebileceği uyarı işaretleri konulacaktır.
6. Ölçüm sürüşü, yüklenicinin tecrübeli makinistlerince gerçekleştirilecektir.
7. Ölçüm, AW0 ve AW3 yolcu yükünü sağlayacak şekilde kum torbaları ile gerçekleştirilecektir.
8. Yardımcı güç sistemlerinin simülasyon koşulları ile benzer durumda olması için; Tren salon HVAC ve Aydınlatma sistemleri kapalı (Off) konumda olacaktır. Platformlardaki duruşlarda trenin kapıları açılmayacaktır.
9. Ölçüm sonuçları simülasyon raporunda ilgili bölge için taahhüt edilen değerden azami +%5 (hata payı) fazla olması durumu İdarece kabul edilebilir. Yolculuk süresinde ise kabul edilebilir tolerans %1 olacaktır. Bu tolerans değerlerinin üzerindeki ölçümler, İdarece kabul edilmeyecektir.
10. Trenin yardımcı güç sisteminin enerji tüketim değeri; teknik şartname hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilecek tip testinde ölçülen değerin %80’ni sürekli kullanacağı hesaplanarak, tren enerji tüketim ölçüm sonuçlarına dâhil edilecektir. Ayrıca, HVAC sisteminin enerji tüketim değeri de teknik şartnamede belirtilen hükümler doğrultusunda gerçekleştirilecek tip testinde elde edilen enerji tüketim değerinin %80’i hesaplamada kullanılacaktır.
11. Enerji tüketiminin daha fazla çıkması durumunda yükleniciye gerekli iyileştirmeler için 3 ay ek süre verilecek ve test ikinci kez tekrar edilecektir.
D. Tren Enerji Tüketim Değerinin Sağlanamaması halinde Uygulanacak Ceza
İdare nezdinde yapılacak sahadaki ölçüm testleri esnasında Yüklenicinin teklifinde taahhüt ettiği enerji tüketim değeri ilk parti trenlerinde sağlanamadığı takdirde, gerekli iyileştirmelerin yapılması ve ikinci kez test edilmesi için Yükleniciye üç ay ek süre verilecektir. İkinci testte de yüklenicinin teklifinde taahhüt edilen enerji tüketim değeri sağlanamazsa, aşağıda tarif edilen şekilde Yükleniciye cezai işlem uygulanacaktır. Bu madde kapsamında hesaplanacak cezaların hakedişten tahsil edilemediği durumda kullanılmak üzere sözleşme bedelinin %5’i tutarında ek teminat sözleşme imzalanmadan önce verilecektir. Ek teminatın süresi kesin teminat süresi ile aynı olacak şekilde düzenlenecektir. Kesin teminatın süresinin uzatılması halinde, ek teminatın süresi de aynı süre kadar uzatılacaktır. Yüklenici, bu kapsamdaki taahhüdünü yerine getirdiği takdirde, ek teminat mektubunun yarısı süresi beklenmeden Yükleniciye iade edilecektir. Ek teminatın diğer yarısı ise aşağıdaki 2 ve 3 maddelerindeki taahhüdün yerine getirilmesi ile Yükleniciye iade edilecektir.
Her bir tren setinin 180.000 km/yıl yol kat edeceği kabulü ile tedarik edilen tüm setler için trenlerin geçici kabul tarihinden itibaren 30 yıl ömür boyunca, teklifte belirtilen değerden fazla çıkan enerji tüketiminin rakamsal değeri, aşağıda verilen formül ile hesap edilecek ve hakedişlerden kesilecektir. Hakedişler, hesaplanan ceza tutarının altında ise Yüklenicinin İdare’ye sunmuş olduğu ek teminat mektuplarından tahsil edilecektir. Ek teminatın da yetersiz kalması durumunda yükleniciden ayrıca tahsil edilecektir.
Hesaplamada kullanılacak enerjinin birim fiyatı, sözleşme tarihindeki geçerli olan EPDK’nın belirlemiş olduğu ticari tarifenin enerji birim fiyatı uygulanacaktır.
Yüklenici teklifinde taahhüt ettiği enerji tüketim değerini ilk parti (1.parti olan 144 adet araç) trenlerinde sağlayamadığı takdirde; sözleşme ile temin edilecek 300 araçlık filonun (iş artışı olması durumunda aynı cezai hüküm uygulanacaktır) elektrik tüketimindeki 30 yıllık toplam fark için, bugünkü net değer Teknik şartname EK-8 deki formül kullanılarak hesaplanacak ve yükleniciye ceza uygulanacaktır.
Örnek Senaryo; Yüklenicinin teklifinde bir tren için taahhüt ettiği AW3 enerji tüketim değeri 14 kWh/km olduğu varsayılırsa; %5 hata payı ile kabul edilebilecek ölçüm değeri 14,7 kWh/km’dir. Ancak, yapılacak test ve saha ölçümlerinde elde edilen değerin 14,8 kWh/km ve enerji bedelinin 0,125 Euro olduğu varsayımıyla; 0,8 kWh/km’lik (%5,7143) hata için 75 dizilik filonun 30 yıllık ömür için toplam elektrik tüketim maliyeti cezasının hesabı aşağıdaki gibi olacaktır.
A = 0,8*75*15000 = 900.000 kWh
E = 21.790.449,33 Euro
Bu örnek senaryoya göre yüklenicinin hakedişlerinden toplamda 21.790.449,33 Euro ceza kesilecektir.
2) İşletme Ömrü Süresince Tren Bakım Maliyeti (30 puan)
Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesinde fiyat dışı unsur kriterlerinden biri de trenin toplam ömründeki (30 yıl) bakım maliyetidir. İşçilik birim fiyatları sabit kalmakla birlikte aracın tasarımı, teknik ekipmanları ve teknik özellikleri fiyat dışı unsurların bakım kriterinde değerlendirilecektir.
Tablo-2 Tren Bakım Maliyetleri Tablosu
(Fiyat dışı unsurlarda değerlendirilmek üzere istekli tarafından teklif aşamasında sunulacaktır.)
TREN BAKIM MALİYETLERİ TABLOSU (EURO)
BAKIMIN CİNSİ Bakım Maliyeti (Euro)
(c=a*b) Bakım
Sayısı
(a) Birim Bakım
Maliyeti
(Euro)
b=[(d*e)+f] Bakım İşgücü
(Adamxsaat)
(d) Birim
İşçilik
ücreti (Euro/
Adam
xsaat) (e) Yedek Parça ve Sarf Malzeme Maliyeti (Euro)
(f)
1.Tip Periyodik Bakım
(Asgari 20.000 km)
2.Tip Periyodik Bakım
(Asgari 180.000 km)
GENEL TOPLAM (EURO)
Yukarıdaki tabloda, istekliler tarafından eksik/hatalı doldurulan bilgiler değerlendirmeye alınmayacak ve ilgili unsurdan puan verilmeyecektir.
Yıllık Kilometre: 180.000 km/tren seti
Araç İşletme Ömrü: 30 yıl
Bakım sayısı (a): Araç işletme ömrü (30 yıl) süresince isteklinin teklif ettiği trenin bakım periyotlarına (km cinsinden) göre toplam bakım sayısı,
Birim Bakım Maliyeti (b): Her bir bakım cinsi için araç işletme ömrü boyunca (30 yıl) ortalama birim maliyeti,
Bakım Maliyeti (c): Araç işletme ömrü (30 yıl) süresince ilgili bakımın toplam maliyeti
Bakım İşgücü (d): Yöneticiler ve idari personeller hariç, en az 1 süpervizör personeli dahil aktif teknik bakım personeli sayısı dikkate alınarak hesaplanacak olan “adam x saat” değerini ifade eder.
Birim İşçilik Ücreti (e): Hesaplamalarda 10 Euro adam x saat ücreti değeri asgari olarak alınacaktır. İstekli 10 Euro adamxsaat tutarından daha fazla bir tutar belirtmek istediğinde bu tutarı tabloda belirtecektir. Hesaplamalarda teklif edilen bu değer dikkate alınacaktır.
Yedek Parça ve Sarf Malzeme Maliyeti (f): Araç işletme ömrü (30 yıl) süresince her bir periyodik bakım için yedek parça ve sarf malzeme ortalama maliyetleri toplamı
İsteklinin teklifi ile birlikte yukarıda belirtmiş olduğu bilgileri teyit eden, her bir bakım cinsi için, bakım planı detaylarını, her bir bakım için yedek parça ve sarf malzeme miktarlarını ve tutarlarını, her bir bakım için detaylı iş gücü gereksinimi (adam x saat), detaylı şekilde teklifi ile birlikte sunacaktır. Yedek parça ve sarf malzeme miktarlarını ve tutarları Sözleşme Madde 44.4 uyarınca verilecek liste ile uyumlu olacaktır. İstekliler hem sözleşme Madde 44.4 hem de bu madde altında verecekleri yedek parça ve sarf malzeme listelerine uygun görecekleri ilaveleri yapabilecektir. İdare bununla ilgili, teklif değerlendirme aşamasında veya sözleşme sürecinde açıklayıcı bilgiler talep edebilir.
Bakım kilometresi periyotları asgari yazılmış olup, istekli tarafından bu değerlerin üzerinde bir kilometre bakım periyodu öngörüldüğünde (örneğin asgari 20.000 km yerine 25.000 km veya 180.000 km yerine 200.000 km vb.) Tren Bakım Maliyetleri Tablosu bu değerlere göre oluşturulacaktır.
İhaleye katılan tüm isteklilerin İşletme Ömrü Süresince (30 yıl) sundukları Tren Bakım değerleri birbiriyle karşılaştırılarak oranlanacaktır. Tekliflerin değerlendirmesinde aşağıdaki formül kullanılarak hesaplama yapılacaktır.
MM=(30 x Mmin/ M)
Bu formülde;
MM = Değerlendirilen teklifin “İşletme Ömrü Süresince (30 yıl) Tren Bakım Maliyeti” puanı,
Mmin= Geçerli teklifler arasında en düşük “İşletme Ömrü Süresince (30 yıl) Tren Bakım Maliyeti” değeri (Euro),
M = Değerlendirilen teklifin “İşletme Ömrü Süresince (30 yıl) Tren Bakım Maliyeti” değerini (Euro)
ifade eder.
İstekli, temin ettiği trenler ile ilgili Tablo-2’de Tren Bakım Maliyetleri Tablosunda belirtilen bakım hizmetlerini ilgili bakım maliyeti şartlarında ve koşullarında İdarenin talep edeceği süre boyunca temin etmeyi taahhüt eder. İdare bu talebini Sözleşme süresi içinde Yükleniciye bildirecektir. İdare, bakım hizmetlerini bakım cinsine göre ayrı ayrı temin edilebileceği gibi tamamını bir paket şeklinde de alabilir. Yükleniciden bu bakım hizmetlerini alıp almama kararı tamamen İdare’ye aittir.
Yüklenici tarafından gerçekleştirilen bakım periyotları, bakım maliyetleri ve iş gücü ile ilgili ölçümler İdare nezdinde kesin kabule kadar yapılacak ve her bir bakım için ortalama bakım maliyetleri belirlenecektir. Ortalama değerler ile Yüklenicinin tren bakım maliyetleri tablosunda teklif ettiği tutarlar arasındaki fark, 30 yıllık bakım süresine tekabül ettirilerek Yükleniciden ceza olarak tahsil edilecektir.
Bu madde kapsamında hesaplanacak cezalar, hakedişten tahsil edilemediği durumda yukarıda madde 1 Tren Enerji Tüketimi bölümünde istenen ek teminattan kesilecektir.
3) 1 Trenin (dizinin) AW3’te taşıdığı yolcu sayısı (10 puan)
TM= 1 Trenin (dizinin) AW3’te taşıdığı yolcu sayısından alınan puan
Trenin (4’lü araç) m2’ye 6 kişi yolcu taşıması durumunda kabul edilen minimum yolcu sayısı 1080, maksimum 1240 kişi olarak değerlendirilecektir.1080 kişi ve altında kalan firmalar “0” sıfır puan alacak, 1080 ve üzeri her kişi için 0,0625 puan eklenecektir. Bu bölümden alınabilecek maksimum puan 10 puandır.
Yolcu kapasitesi hesaplamalarında; ayakta yolcu hesaplanırken oturan yolcuların ayaklarının geldiği kısımlar 300mm olarak alınacak ve toplam alandan çıkarılacaktır. Yine kapasite hesaplaması, engelli yolcu bölmelerinde engelli bulunmadığı ve bu kısımlarda ayakta yolcu bulunduğu halde yapılacaktır.
Hesaplama Yöntemi
a) Tren yolcu kapasitesi 1080 kişi ve altı ise=0 puan
b) Tren yolcu kapasitesi 1240 kişi ise (1240-1080)*0.0625=10 puan
c) Tren yolcu kapasitesi 1240 kişi üzeri ise ilave puan verilmeyecektir.
Yüklenici, teklifinde belirtiği AW3’te taşıdığı yolcu sayısını İdare nezdinde ispatlayacaktır. Ölçülen değer ile Yüklenicinin teklif ettiği 1 Trenin (dizinin) AW3’te taşıdığı yolcu sayısı farkından kazandığı puan hesaplanacaktır. Söz konusu puana karşılık gelen sözleşme tutarının oranında cezai işlem uygulanacak ve yüklenicinin hakedişinden tahsil edilecektir.
Örneğin:
Yüklenici teklifinde belirtiği 1 trende AW3’te taşıdığı yolcu sayısı:40 kişi
Ölçüm Sonucunda1 trende AW3’te taşıdığı yolcu sayısı:20 kişi ise
Yüklenici Teklifi:100€
1 kişi için hesaplamalarda alınacak puan:0,0625
Fiyat Dışı Unsurların Oranı: %301 Trenin (dizinin) AW3’te taşıdığı yolcu sayısının ağırlığı:%10 ceza Tutarı=[(40-20)x0,0625]x(%30)x(%10)x(100€)
Ceza Tutarı=3,75€
Bu madde kapsamında hesaplanacak cezalar, hakedişten tahsil edilemediği durumda yukarıda madde 1 Tren Enerji Tüketimi bölümünde istenen ek teminattan kesilecektir.
4) Garanti Süresinin Aynı Şartlarda İlave 2 Yıl Daha Uzatımı (15 puan)
İstekliler, tekliflerinde, ihale dokümanlarında belirtilen tüm garanti koşullarını sağlayarak Garanti Süresini ilave 2 yıl uzatmayı taahhüt etmeleri durumunda bu maddeden tam puan alacaktır. İlave garanti süresini 2 yıldan daha az teklif edilmesi halinde bu madde ile ilgili puan verilmeyecektir. İstekliler tarafından Garanti Süresinin ilave 2 yıldan fazla uzatılmasının teklif edilmesi halinde, bu maddede belirtilen puanın(15 puan) dışında ilave puan verilmeyecektir. İsteklinin teklifinde garanti süresini ilave 2 yıl uzatmayı taahhüt etmesi halinde sözleşme Madde 11 uyarınca verilecek Kesin Teminat süresi de ilave 2 yıl uzatılacaktır. Garanti süresini aynı şartlarda ilave 2 yıl daha uzatımını yapacak istekli, Teknik şartname ekindeki Ek-7 Garanti Süresinin Aynı Şartlarda İlave 2 Yıl Daha Uzatımı Beyannamesi’ni teklifleriyle birlikte sunacaktır.
35.2.1.C- EKONOMİK AÇIDAN EN AVANTAJLI TEKLİFİN TESPİTİ
Tüm geçerli teklifler için yukarıda belirtilen yöntemler uygulanmak suretiyle ihalede;
Teklif fiyatının nispi ağırlık yüzdesi; %70
Fiyat dışı unsurların nispi ağırlık yüzdesi ; %30
Olarak hesaplandıktan sonra, geçerli teklifler için fiyat dışı unsurlar dikkate alınarak teklifler arasında ekonomik açıdan en avantajlı teklif tespit edilecektir. Aşağıdaki hesaplama yöntemlerine göre en yüksek puanı alan isteklinin teklifi ekonomik açıdan en avantajlı teklif sayılacaktır.
Değerlendirmede Esas Alınacak Hesaplama Yöntemi;
A: İstekli Teklif Fiyatı Puanının Değerlendirilmesi (35.2.1.A maddesine göre hesaplanmış değer)
B: Fiyat Dışı Unsurları Puanının Değerlendirilmesi (35.2.1.B maddesine göre hesaplanacaktır.)
B=(EM+MM+TM+ Garanti Süresinin ilave 2 yıl daha uzatılması Puanı)
C: Fiyat Dışı Unsurların Etkisi Neticesinde Hesaplanmış Toplam Puan
C= A+B
Geçerli teklifler arasında C toplam puan değeri en yüksek olan teklif, en avantajlı teklif olarak değerlendirilecektir. Bu hesaplamalarda ondalık kısımdaki üç basamak dikkate alınacaktır.
Aşağıda en avantajlı teklif değerlendirmesiyle ilgili örnek bir hesaplama verilmiştir.
A: İstekli Tren Teklif Fiyatı Puanının Değerlendirilmesi:( % 70)
Firma 1’in tren teklif fiyatı = 80 Euro
Firma 2’nin tren teklif fiyatı = 75 Euro
Mmin= 75 Euro
PM=(70 x Mmin/ M) formülüne göre;
Firma 1’in teklif fiyatına göre aldığı puan;
A1: (Firma 1 PM)= (70x 75/80) = 65,625 puan
Firma 2’nin teklif fiyatına göre aldığı puan;
A2: (Firma 2 PM)= (70x 75/75) = 70 puan
B: Değerlendirmeye Esas Fiyat Dışı Unsur Puanı * %30
FİYAT DIŞI UNSURLAR AĞIRLIK PUANI Firma 1
Aldığı Puan Firma 2
Aldığı Puan
1 Tren Enerji Tüketimi 45 45 40
2 İşletme Ömrü Süresince Tren Bakım Maliyeti 30 25 30
3 1 Trenin (dizinin) AW3’te taşıdığı yolcu sayısı 10 7 10
4 Garanti Süresinin Aynı Şartlarda 2 Yıl Uzatımı 15 15 15
TOPLAM 100 92 95
Firma 1’in Fiyat Dışı Unsurları Değerlendirmesinden aldığı puan;
B1=92 Puan (Hesaplan İstekli Puanı)*%30 =27,6 Puan
Firma 2’nin Fiyat Dışı Unsurları Değerlendirmesinden aldığı puan;
B2=95 Puan (Hesaplan İstekli Puanı)*%30 =28,5 Puan
Firma 1’in Değerlendirmeye Esas Toplam Puanı
C1=A1+B1
C1=65,625+27,6 = 93,225 Puan
Firma 2’nin Değerlendirmeye Esas Toplam Puanı
C2=A2+B2
C2=70+28,5 = 98,5 Puan
6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır.
7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:
7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve 2.500 TRY (Türk Lirası) karşılığı İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Daire Başkanlığı Avrupa Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası M.Nezihi Özmen Mah. Kasım Sk. 4. Arakat No: 62 34010 Merter-Güngören İSTANBUL adresinden satın alınabilir.
7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları zorunludur.
8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası İhale İşleri Müdürlüğü M.Nezihi Özmen Mah. Kasım Sk. No: 62 34010 Merter-Güngören İSTANBUL adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.
9. İstekliler tekliflerini, mal kalem-kalemleri için teklif birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle her bir mal kalemi miktarı ile bu mal kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.
10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.
11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 240 (İkiyüzkırk ) takvim günüdür.
12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.
13. Diğer hususlar:
1-İhale konusu işin % 95’inin finansmanı kredi kullanılması yolu ile, % 5’i (Garanti süresi ödemeleri) özkaynak kullanılması yolu ile sağlanacaktır. İstekliler teklifleri ile birlikte kredi teklifini de sunmak zorundadırlar. Mal alım teklifleri ile birlikte kredi teklifi vermeyen isteklilerin teklifleri değerlendirmeye alınmayacaktır.
2-İstekli, araç tasarım ve mühendislik aşamasında taahhüt ettiği yerlilik oranını Teknik Şartnamenin ekinde yer alan EK-4 Tablo-1 MetroTren Seti Pursantaj Tablosu’ndaki pursantajların hangileri ile sağlayacağını EK-6 YERLİLİK ORANI -EKİPMAN ve/veya HİZMET TEDARİKÇİ-LİSTESİ formunu teklifi ile sunacaktır. Zorunlu asgari yerlilik oran şartlarının sağlandığına dair belgeyi sunmayan ya da eksik sunan isteklilerin teklifleri değerlendirmeye alınmayacaktır.