22 / 11 / 2024
fuzul

Kabataş projesi ulaşımı durduracak!

Kabataş projesi ulaşımı durduracak!

Beyoğlu Kent Savunması konuşmacısı Cihan Baysal, "Kabataş’a yapılması planlanan devasa martı formundaki transfer merkezi nedeniyle Kabataş’tan deniz ulaşımı duracak, şehir hatları, İDO, DenTur ve BUDO taşınacak ''dedi.




Beyoğlu Kent Savunması (BKS) ve İstanbul Kent Savunması (İKS) adına konuşan Deniz Özgür, İBB’nin devasa Beton Martı projesiyle yıllardır sürdürdüğü usulsüz uygulamalarının çok ötesinde, sadece halkın ihtiyaç ve isteklerini değil, tüm yasal prosedürleri de göz ardı eden yeni bir dayatma türüyle hareket ettiğini iddia etti. Kabataş’ın kentsel, tarihi ve doğal dokusunun tahrip edilerek sadece rant hedefiyle en az 3 sene kapatılacağını belirten Özgür, İstanbul halkını hep birlikte Kabataş’ı savunmaya çağırdı. İKS adına basın açıklamasını okuyan Cihan Uzunçarşılı Baysal da, İBB’nin kendilerinin bir açıklama yapacaklarını öğrenmesinin ardından alelacele bir açıklamayla kent savunucularını provokasyonla damgalamaya çalıştığını söyledi. Baysal İBB'nin iki aydır proje ile ilgili sorulan soruları yanıtsız bıraktığını vurgulayarak belediyenin yapması gereken bilgilendirmeyi kent savunmalarının Kabataş’ta masa açarak ve sosyal medya yoluyla projeyi anlatmaya çalışarak yaptığını söyledi.


Yine bir keşmekeş 


Cihan Baysal'ın okuduğu İstanbul Kent Savunması adına yapılan basın açıklamasında şu ifadelere yer verildi; "İBB Meclisi, AK Partili meclis üyelerinin oy çokluğuyla Kabataş’a Haliç Metro Köprüsü’nün de mimarı olan Hakan Kıran’ın projesini çizdiği ‘Martı’ formundaki transfer merkezinin yapılmasını 15 Mayıs 2016'da kabul etti. Kabataş’a yapılması planlanan devasa martı formundaki transfer merkezi nedeniyle Kabataş’tan deniz ulaşımı duracak, şehir hatları, İDO, DenTur ve BUDO taşınacak ve feribot, şehir hatları vapurları ve yolcu tekneleri alternatif olarak Eminönü, Yenikapı ve Karaköy İskeleleri’nden hareket edecek. Finükülerin Kabataş ve Fındıklı tramvay duraklarının akıbetleri meçhul. Kabataş Meydanı’nın inşaat nedeniyle en az 3-4 yıl kapanmasına neden olacak proje Beşiktaş ve Eminönü’ne eklenecek iskeleler ile buralardaki trafik yoğunluğunun artmasına ve özellikle iş saatlerinde aşırı yoğunluğa sebep olacak. Yine bir keşmekeş, yine trafik çilesi kentlileri beklemekte. Bizlere sorulmadan, danışılmadan, kentin en merkezi alanlarından birinde yine bir oldu bitti, yine bir tepeden inme proje ile karşı karşıyayız."



Kurul onayları mevcut değil


İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile yaptıkları görüşmelerden Kabataş’ta yapılmak istenen proje ile ilgili hiçbir belge ve bilgiye ulaşamadıklarını belirten İstanbul Kent Savunması Üyeleri, "2008’de onaylanan avan projeye dayanan Martı Projesi’ni mümkün kılmak için yapılan plan değişiklikleri her ne kadar komisyondan geçti ise de gerekli işlemler yapılmadığı gibi kurul onayları da henüz mevcut değil. Şöyle ki projenin ÇED gerekli değildir veya ÇED olumlu kararı ortada yok, jeolojikjeoteknik etüt raporu da yok, tarihi bir bölgeye yapılması planlanan projenin ilgili bölge ve tabiat varlıklarını koruma bölge kurulu onayı yok. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Seyir, Hidrografi ve Oşinogra› Daire Başkanlığı’ndan gerekli izinler alındığına dair hiçbir belge yok" açıklamasında bulundu.


Biz provokatör değiliz


Ülke olarak kritik bir süreçten geçildiğini ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı açıklamada

projeye karşı ortaya çıkan tepkilerin provokatif tepkiler olarak değerlendirmesini de eleştiren İstanbul Kent Savunması Üyeleri, "Kabataş Meydan Düzenlemesi’ne elbette ihtiyaç var. Ama bu kararı verirken halka sorulmalı. Haftalardır sizlere soruyoruz. Ancak sizden hiçbir cevap alamıyoruz. Bizlere, kentlilere danışmadan bu projeyi yapamazsınız. Bir buçuk ayda topladığımız 13 bin 211 imzayı sizlere ilettik. Haftalardır İstanbul’un birçok iskelesinde sesimizi yükselttik. Belediyenizin yapması gereken bilgilendirmeyi bizler yaptık" ifadelerini kullandı.


Hayal ürünü iddialar


Basın açıklamasından birkaç önce İstanbul Büyükşehir Belediyesi resmi web sitesinden konu ile ilgili yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Bazı çevrelerce Kabataş Transfer Merkezi’ne ilişkin kamuoyuna yansıtılan proje bilgileri ve görselleri asılsızdır. Proje ile kara, deniz ve raylı ulaşım sistemleri, Boğaz Yaya Geçiş Tüneli bütünleştirilerek entegrasyon amaçlanmaktadır. Projenin yeterli bilimsel yaklaşım ve ilgili kurul onaylarından yoksun olduğu iddiası da gerçek dışıdır. Proje görselleri ile bilgileri tüm detayları ile yakın zamanda açıklanacaktır. Kabataş Büyük Transfer Merkezi üzerinden hayal ürünü iddialarla provokasyon peşinde olanlara itibar edilmemesi rica olunur."





Gazetem İstanbul


Geri Dön