Kanal İstanbul'un işletme planları hazırlanıyor!
Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü'nde incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul Projesi hakkında açıklamalarda bulundu.
Karaismailoğlu, Kanal İstanbul Projesi dahilinde inşaatı devam eden, Başakşehir-Kayaşehir-Bahçeşehir arasındaki ulaşımı sağlayacak Sazlıdere Köprüsü şantiyesinde inceleme gerçekleştirdi. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu'nun ve Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü'nün yapım çalışmalarının her gün hız kazandığını söyleyerek"Kanal İstanbul'un gerekli yapılarını bir bir hayata geçirirken sektör paydaşlarımızın görüşlerini de alarak Kanal İstanbul'un işletme planlarını hazırlıyoruz." dedi.
Burada basın mensuplarına açıklama yapan Karaismailoğlu, Kanal İstanbul'un, sürdürülebilir yeni nesil bir ulaştırma sistemi meydana getirmesinde önemli bir görevi yerine getireceğini mühendislik çalışmalarında 204 bilim insanının çalıştığını dile getirdi. Karaismailoğlu, Kanal İstanbul ile Türkiye'nin deniz yolu taşımacılığındaki rolünün artacağını uluslararası ulaştırma ve lojistik koridorlarından daha fazla rol oynayacağını ve küresel ticarette daha etkin olacağını dile getirdi.
"Hem otoyol hem de köprü çalışmaları hız kazanarak devam ediyor"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Başakşehir-Hadımköy kesiminin en önemli yapısının Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü olduğunu söyleyerek 2x4 şeritli, 440 metre orta açıklığa ve 210 metre yan açıklığa sahip köprünün 196 metre yüksekliğinde iki adet kulesinin olacağını dile getirdi. Orta ve iki yan açıklığıyla birlikte 860 metre uzunluğundaki Sazlıdere Köprüsü'nün yaklaşım viyadükleri ile birlikte 1.618 metrelik bir açıklığa sahip olacağını aktardı.
Hem otoyolun hem de köprünün yapım çalışmalarının her geçen gün hızlandığını söyleyen Karaismailoğlu şunları söyledi:
"Kanal İstanbul'daki ikinci adımımız da bir diğer ulaşım geçişi olan; Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattının başlangıç kesimi olan Halkalı-Ispartakule arası hızlı tren kesimine de başlıyoruz. Buranında temelini yakın zaman içerisinde atacağız. Plan ve program içerisinde bir taraftan Kanal İstanbul'un gerekli yapılarını bir bir hayata geçirirken diğer taraftan sektör paydaşlarımızın görüşlerini de alarak Kanal İstanbul'un işletme planlarını hazırlıyoruz."
"Kanal İstanbul'un önemini muhalefet anlamadı ya da anlamak istemiyor"
Bakan Karaismailoğlu, ulaşım sektörü ve denizcilik alanında yeni bir çağın başlayacağı Kanal İstanbul'un gereksinimler doğrultusunda ortaya çıkan stratejik bir proje olduğunu söyleyerek Marmara'da alternatif bir su yolu olarak ülke hizmetine sunulacağını açıkladı. İstanbul Boğazı'ndaki yoğunlu hakkında bilgi veren ve gemilerin bekleme süresinin her geçen gün çoğaldığını söyleyen Karaismailoğlu, "İstanbul Boğazı'na alternatif bir geçiş koridorunun planlanması zorunlu hale gelmiş ve Kanal İstanbul Projesi hayata geçirilmiştir." şeklinde konuştu.
Karaismailoğlu, 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası'nda Kanal İstanbul'un hem Türkiye hem de Türk boğazlarını kullanan ülkeler için ne kadar önemli olduğunu tüm nedenleri ile anlatılarını söyleyerek sözlerini şu şekilde tamamladı:
"Onlar bu projenin önemini anladı ama maalesef ülkemiz muhalefetindekiler anlamadı ya da anlamak istemiyorlar. Gelişen, güçlenen, dünyada söz sahibi olan Türkiye’nin önüne duvar örmeye çalışıyorlar. Biz bugüne dek ülkemiz için doğru olanları yaptık, yine yapacağız. Biz, ülkemiz için canla başla çalışırken, gündelik polemiklere değer vermiyoruz. Herkesin gıptayla baktığı projeleri kamu kaynakları veya özel sektör iş birliği ile bir bir tamamlıyoruz. İnsana, çevreye ve tarihe duyarlı, şeffaflık, katılımcılık ve paylaşımcılık ilkeleriyle, bölgesel ve küresel bütünleşme odaklı bir ulaşım ve iletişim altyapısı tesis etmeye hız kesmeden devam edeceğiz."
Kanal İstanbul'un Türkiye ve İstanbul'a yararları ne olacak?