25 / 12 / 2024

Kars-Digor bölünmüş yol çalışması başladı!

Kars-Digor bölünmüş yol çalışması başladı!

AK Parti Kars Milletvekili Adayı Ahmet Arslan, 79,8 kilometre uzunluğundaki Kars-Digor, Kağızman-Tuzluca ayrımı bölünmüş yolunun yapımına başladığını açıkladı. Kars-Digor yolu 4 km daha kısaldı.



AK Parti Kars Milletvekili Adayı Ahmet Arslan, 79,8 kilometre uzunluğundaki Kars-Digor, Kağızman-Tuzluca ayrımı bölünmüş yolunun yapımına başladığını açıkladı.


Arslan, Kars -Digor Yolunun bölünmüş yol olarak 79,8 kilometre uzunluğunda projelendirilmiş olduğunu belirterek, 27 Ocak 2015 tarihinde Karayolları Genel Müdürlüğü’nce ihale edildiğini kaydetti. Projenin, 61 Milyon 221 bin TL bedelle Eskikale-Ölmezler inşaat iş ortaklığı uhdesinde kaldığını ifade eden Arslan, Ağustos 2015 tarihinde sözleşme imzalanarak, şantiye ve altyapı kurulumu çalışmaları tamamlanma aşamasına gelmiş ve Ekim 2015 sonu itibariyle yapım çalışmalarına başlanıldığının müjdesini verdi.

Arslan, hali hazırda tek yol standardında hizmet vermekte olan Kars-Digor Yolu’nun projeye göre tamamlandığında, mevcut uzunluğundan yaklaşık olarak 4 kilometre daha kısalarak 78,9 kilometre uzunluğunda olacağını vurguladı.


“ÇETİN KIŞ ŞARTLARINA UYGUN OLARAK PROJELENDİRİLDİ”


Yolun tamamlandığında çetin geçen kış şartlarına göre son derece kullanışlı olacağının altını çizen AK Parti Kars Milletvekili Adayı Ahmet Arslan, “Kars-Digor Yolu tamamlandığında, bölünmüş yol standardında hizmet vereceğinden özellikle kış mevsiminde trafik güçlüğü yaşanmayacak. Daha yüksek düzeyde trafik güvenliği sağlayacak ve yolun 4 kilometre kısalmasından dolayı da ülke ekonomisi bakımından ciddi bir yakıt tasarrufu sağlanacaktır. Bu proje kapsamında 4 Milyon 700 Bin metreküp toprak hareketi, 40,6 metre uzunluğunda iki adet köprü, 65 bin metreküp beton imalatı ve 1 Milyon 900 Bin ton kırılmış ve elenmiş malzemeden yapılacak üstyapı imalatı gerçekleştirilecektir” dedi.


“KARADENİZDEN GÜNEYE VE İRAN’A KORİDORUNU BAĞLAYACAK KONUMUNDA OLACAK”


Kars-Digor Bölünmüş yolunun, özellikle Batı-Doğu ve Karadeniz’den-Güneye Nahcivan Dilucu Sınır Kapısı ve İran Gürbulak Sınır Kapısı ile Gürcistan Türkgözü ve Aktaş Sınır Kapıları arasındaki uluslararası trafiğin bağlantısını sağlayacağına dikkat çeken Arslan, “Bu yol ana bağlantı yolu konumunda olacak. Bu nedenle bu yol hem ulusal hem de uluslararası ağ bütünlüğü içerisinde önemli arterlerden birisi haline gelecek. Tarihi İpek Yolu güzergahında bulunan yolumuza ait projenin yapımının tamamlanmasıyla birlikte yörenin önemli bir problemi olan ulaşım altyapısı çözülerek bölgenin sosyo-ekonomisine ve ticaretine de büyük canlılık getirip, katkı sağlayacağı aşikardır. Ayrıca ülkemizin tarihi ve doğa turizmi (Ani Harabeleri, Ağrı Dağı, İshak Paşa Sarayı açısından oldukça zengin olan Kars ve çevresini turizm bakımından da hareketlendirecek ve büyük katkı sağlayacaktır. Kars ve çevre illerine katkı sağlayacak bu hizmetin en kısa sürede tamamlanması hedeflenmektedir” diye konuştu.



Hürriyet Yerel






Geri Dön