Karşıyaka Opera Binası ihalesinin 1. aşaması tamamlandı!
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından Karşıyaka’da kurulacak Türkiye'nin opera sanatına özel ilk binası için çıkılan yapım ihalesinin birinci aşaması tamamlandı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Karşıyaka’da kuracağı Cumhuriyet tarihinde opera sanatı için özel olarak inşa edilecek ilk yapı için düzenlediği yapım ihalesinin birinci aşaması tamamlandı. İhale Komisyonu’nun yaptığı değerlendirmelere göre, 5 istekli firmanın verdiği teklifler ve belgeler tek tek okundu. İhale Komisyonu değerlendirmesinin ardından önümüzdeki günlerde 2. oturum kapalı olarak gerçekleşecek ve opera binasını inşa edecek firma belli olacak.
İhaleye katılan firmalar ve teklifleri ise şöyle;
DOĞUŞ İNŞ. ve TİC. A.Ş ile ODAK İNŞ. MÜH. MAD. SAN. VE TİC A.Ş- iş ortaklığı: 385 milyon TL
ERMİT MÜH. İNŞ. SAN. Ve TİC. LTD. ŞTİ ile TACA İNŞ. ve TİC. LTD.ŞTİ iş ortaklığı: 328 milyon 800 bin TL
ÇAĞDAN MÜH. MÜT. SAN. ve TİC. A.Ş ile WAAGNER-BIRO AUSTRİA STAGE SYSTEMS AG KONSORSİYUM iş ortaklığı: 379 milyon TL
TBM LTD. ŞTİ. ve ALTINDAĞ LTD. ŞTİ. ile İNTİM YAPI TİC. iş ortaklığı: 319 milyon 480 bin TL
KMB METRO İNŞ. ile NAS İNŞ. SAN. TİC. iş ortaklığı ve NAS İNŞ. SAN. TİC. A.Ş. KONSORSİYUMU: 314 milyon 747 bin TL
Türkiye’nin gözbebeği olacak
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, 2017 yılının ilk aylarında inşaatına başlayacağı opera binası İzmir’in yeni sanat mabedi, mimarisi ve teknik donanımı ile Avrupa'daki sayılı örnekler arasında yer alacak.
2010 yılında Ulusal Mimari Yarışması ile projesi belirlenen mülkiyeti Büyükşehir Belediyesi'ne ait alanda inşa edilecek opera binası, Cumhuriyet tarihindeki "opera sanatına özel" ilk yapı olacak. İhale sürecinin tamamlanmasının ardından, 2017 yılının ilk aylarında inşaat çalışmalarında ilk kazma vurulacak. İzmir, Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi'nin ardından Avrupa'nın en önemli sanat binalarından birine daha kavuşmuş olacak.
Mimarisi ile parmak ısırtacak
İzmir Opera Binası, sahip olduğu mimari özellikleri ve teknik donanımıyla uluslararası alanda da ön plana çıkacak. Bu muhteşem yapıda 1435 kullanıcı kapasiteli ana salon ve sahneler, 437 seyirci kapasiteli küçük salon ve sahnesi, prova salonları, opera bölümü, bale bölümü, 350 seyirci kapasiteli avlu-açık performans alanı, atölyeler ve depolar, ana hizmet birimleri, idare bölümü, genel tesisler, teknik merkez ve 525 araç kapasitesine sahip otopark yer alacak. Tesis yaklaşık 73 bin 800 m²’lik inşaat alanına sahip olacak.
Körfez manzarasına açılacak
Binanın ön fuaye olarak adlandırılan bölümü ise kitapçısı, opera dükkanı, bistrosu ve bilet gişesi ile bütün gün açık tutulan sosyal bir mekan olarak tasarlandı. Fuayenin önünden geçen yol üzerinde otopark, toplu taşıma durağı, araba ve taksi cepleri düzenlenecek. Denize bakan meydan ve caddeden iki ayrı giriş olacak. Bilet kontrolünü takiben vestiyer, asansörler ve ana fuayeye çıkan geniş merpenlere ulaşılacak. Ana fuaye denizden gelen düzlemin yükselerek yapının içine girdiği yer olarak planlandı. İrtifadan dolayı deniz ile arasındaki mesafenin görsel olarak kapanmasıyla bu bölüm körfez manzarasına açılacak.
Sahnenin gerisinde, arazinin derinliğinin izin verdiği ölçüde düz ayak yapılandırılmış üretim alanı olacak. Buradaki ofisler, atölyeler, çalışma ve prova odaları bir avlu etrafında toplanacak. Farklı girişlerden beslenen bu bölümde iç atriumlar oluşturulacak, çalışanlar için sosyalleşme imkanları yaratılacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi
Haber Yeni Asır 'da şöyle yer aldı;
İzmir'in simge yapılarından biri olması planlanan Karşıyaka Mavişehir'de İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yapacağı İzmir Opera binası ihalesi yapıldı. Yaklaşık maliyeti 395 milyon 973 bin 697 TL olan inşaatın ihalesine en yüksek 385 milyon TL, en düşük 314 milyon 747 TL teklif geldi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2010 yılında gerçekleştirdiği ulusal mimari proje yarışmada birinci olan Yüksek Mimar Mehmet Kütükçüoğlu ile Yüksek Mimar Ertuğ Uçar'ın opera binası projesinin inşaat ihalesi yapıldı. İhale Komisyonu Büyükşehir Belediyesi Halkapınar ek binasında toplandı. İhaleyi Yapım İhaleleri Daire Başkanı Şule Kök Yıldırım yönetti.
Yaklaşık maliyeti 395 milyon 973 bin 697 TL olan İzmir Opera Binası inşaat ihalesine beş teklif dosyası verildi. İhale Komisyonu Başkanı Yıldırım ihale teklif zarflarını tek tek açtı. İhaleye tek başına bir firma yerine iş ortaklıkları ve konsorsiyumlar teklif verdi. Bazı teklifler binanın yapımı ve sahne mekaniği için ayrı ayrı teklif verirken, bazıları tek teklif vermeyi tercih etti. En yüksek teklif 385 milyon TL ile Doğuş İnşaat- Odak İnşaat İş Ortaklığı'ndan geldi.
Çağdan Mühendislik İnşaat- Waagner Biro Konsorsiyumu altyapı ve inşaat için 287 milyon TL, sahne mekaniği için 92 milyon TL ayrı ayrı olarak toplamda 379 milyon TL teklif verdi. Ermit Mühendislik İnşaat-Taca İnşaat İş Ortaklığı 328 milyon 800 bin TL, TBM Yapı Emlak- Altındağ İnşaat-İntim İnşaat İş Ortaklığı ise 319 milyon 480 bin TL'lik tekliflerle ihaleye katıldı. İhalenin en düşük teklifi ise KMB Metro İnşaat- Nas İnşaat İş Ortaklığı ve Nas İnşaat Konsorsiyumu'ndan geldi. İnşaata 313 milyon 747 bin TL, sahne mekaniğine 1 milyon TL olmak üzere toplamda 314 milyon 747 bin TL'lik teklif verildi.
Ancak, Komisyon Başkanı Yıldırım, KMB Metro İnşaat'ın ihaleye teklif verme yetkisiyle ilgili vekalet belgesinde bir sorun tespit ettiklerini belirterek bu nedenle teklif mektubunun uygun olmadığını ancak kesin kararın ihalenin ikinci oturumunda değerlendireceğini açıkladı. En düşük teklifle ilgili bu sorun ihalenin sonucunu da etkileyebilecek. Bu nedenle gözler ihalenin ikinci oturumuna çevrildi. İzmir Opera binası 1435 kullanıcı kapasiteli ana salon ve sahnesi, 437 seyirci kapasiteli küçük salon ve sahnesi ile prova salonları, opera bölümü, bale bölümünden oluşacak. yer alacak.
Toplam 73 bin 800 metrekarelik inşaat alanına sahip olan tesiste 350 seyirci kapasiteli avlu, açık performans alanı, atölyeler ve depolar, ana hizmet birimleri, idare bölümü, genel tesisler, teknik merkez e 525 araçlık otopark bulunacak.Opera binası inşaatı 1350 günde tamamlanacak. Buna göre 2017 yılı içinde başlayacak İzmir Opera Binası inşaatı zamanında tamamlanırsa 2020 yılının ortalarında bitecek.
Yeni Asır