22 / 12 / 2024

Kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekli evraklar!

Kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekli evraklar!

Kentsel dönüşüm projesinden faydalanarak evini yıktıran vatandaşlara devlet kira yardımında bulunuyor. Peki, kira yardımı için nasıl başvuru yapılır? Kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekli evraklar nelerdir?



Kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekli evraklar!

Kentsel dönüşüm projesinden faydalanarak evini yıktıran vatandaşlara devlet kira yardımında bulunuyor.Anlaşma ile tahliye edilen uygulama alanındaki yapılar ile uygulama alanı dışındaki riskli yapıların maliklerine tahliye tarihinden itibaren konut ve işyerlerinin teslim tarihine veya ilgili kurumca belirlenecek tarihe kadar, mümkün olması hâlinde geçici konut veya işyeri tahsisi, mümkün olmaması hâlinde ise, Bakanlıkça kararlaştırılacak aylık kira yardımı yapılabiliyor. 


Kira yardımı sorgulamak için tıklayın!


Ayrıca, kanuna göre riskli binada en az 1 yıl Kiracı olduklarını belgeleyen kiracılar geri ödemesiz 1300 TL taşınma yardımı alabilir ve başka bir yerden daire alırken mülk sahipleri gibi Kentsel Dönüşüm Kredisi kullanabiliyor. 


Kira yardımı için başvurular il Müdürlüklerine yapılıyor. İl Müdürlüğü talebi Bakanlığa iletiyor. Yapılacak kira yardımı aylık 600 Türk Lirasını, yardım süresi ise, 18 ayı geçemez.


Kentsel dönüşüm kira yardımı başvurusu:

Kentsel dönüşüm kira yardımı için başvuru dilekçesinin doldurulması ve kira yardımı için gerekli evrakların temin edilmesi gerekiyor. Kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekli evraklar şu şekilde sıralanıyor:


1- Nüfus cüzdanı fotokopisi 

2- Konut veya işyerinin tapu senedi 

3- Riskli bina tespit raporu inceleme formu 

4- Tahliye ettiğime dair yeni adresimi gösterir adrese dayalı nüfus kayıt örneği


Örnek başvuru formu

 

İSTANBUL ALTYAPI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM MÜDÜRLÜĞÜNE 

 

Aşağıda bilgileri bulunan ve ARAADNET yazılımında …………………. yapı kimlik 

numaralı binamız 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında riskli yapı olarak tespit edilmiş olup, Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanunun Uygulama Yönetmeliğinin 16 ncı maddesine göre kira yardımından faydalanmak istiyorum. 


Riskli binamı …./…./201… tarihinde tahliye ettiğimi beyan eder, aksi durumun tespit edilmesi halinde 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre faiziyle geri ödeyeceğimi taahhüt ederim. 


 Kira yardımından faydalanmam halinde 13.10.2012 tarihli ve 28440 sayılı Resmi Gazetede Yayımlanan 6306 Sayılı Kanun Kapsamında Hak Sahiplerince Bankalardan Kullanılacak Kredilere Sağlanacak Faiz Desteğine İlişkin Karar uyarınca bankalardan faiz destekli kredi başvurusunda bulunmayacağımı taahhüt ederim. 


 Kira yardımı başvurumun uygun bulunması halinde aşağıda belirttiğim hesap 

numarama yatırılması hususunda; 

Gereğini arz ederim. 

 

 ……/…./2014 

 Adı Soyadı - İmza 

 

İletişim Bilgileri 

Adres : 

 

Telefon : 

 

Banka Hesap Numarası (IBAN) : 

 

EKLER: 

1- Nüfus cüzdanı fotokopisi 

2- Konut veya işyerinin tapu senedi 

3- Riskli bina tespit raporu inceleme formu 

4- Tahliye ettiğime dair yeni adresimi gösterir adrese dayalı nüfus kayıt örneği 

 

İlk 5 aylık kira bedelini peşin olarak hesabıma yatırılmasını istiyorum. 


Kira yardımı kimlere yapılır?


Geri Dön