İMOB 2012 Haberi
Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, yaptığı açıklamada, Türk mobilya ihracatçısının satış yaptığı, “kolay ulaşılabilen” ülkelerdeki pazarların doymuş durumda olduğunu belirtti. Irak gibi pazarların ise yeni gelişen, büyüyen pazarlar olduğunu dile getiren Davulcuoğlu, “Gelişime açık pazarlara yönelirsek ihracatımızı daha fazla oranda artırabiliriz. Türk ihracatçıları kısa sürede bu tarz pazarlara rahatlıkla girip ihracat hacimlerini artırabilir. Irak, Afrika ve Güney Amerika ülkelerine bir yılda rahatlıkla yüzde 50 ihracat artışı gerçekleştirebiliriz” diye konuştu. Davulcuoğlu, Türk mobilyacıların genel olarak ev ve ofis mobilyalarının tüm çeşitlerini çok rahat ihraç ettiklerini, buralarda da aynı satış stratejilerinin izlenebileceğini bildirdi. Türk mobilyacısının bu “zor” diye tanımlanan pazarlara girmek için ne gibi hazırlıkların yapılması gerektiği yönündeki soruya, Davulcuoğlu “Öncelikle pazarın önceden iyi analiz edilmesi, pazarda rağbet görecek ürünlerin iyi tespit...