05 / 05 / 2024

Kobiler sanal ticareti tercih etti!

Kobiler sanal ticareti tercih etti!

AVM ve zincir marketlere girmekte zorlanan KOBİ’ler, çıkış yolu olarak sanal ticareti keşfetti...




AVM ve zincir marketlere girmekte zorlanan KOBİ’ler, çıkış yolu olarak sanal ticareti keşfetti. İşini büyütmek isteyen KOBİ’leri Türkiye’ye ulaştıran sanalpazar.com üzerinden 7 bin 500 dükkanda günlük ortalama 600 bin TL’lik alışveriş yapılıyor. Bu KOBİ’lerin ticaret hacminin ise yıl sonunda 250 milyon TL’ye çıkması bekleniyor.



E- ticaret çok popüler bir kavram olmasına rağmen, özelikle KOBİ’lerin halen büyük sıkıntılar yaşadığı bir alan. Rekabetçi piyasada büyük firmalar karşısında tanıtım ve pazarlama faaliyelerinde yetersiz kalan KOBl’lerin imdadına sanal pazarlar yetişti.


‘Herkes e-ticaret yapabilir’ prensibiyle yola çıkan Gold&Metro Grup'un internet alanındaki yatırımlarından biri sanalpazar.com. Şirketin genel müdürü Cem Kesici, “KOBİ’ler, özellikle AVM’lere ve zincir marketlere girmekte zorlandıkları için giderek daha fazla sanal ticaret ortamına kayıyorlar. Sanalpazar.com gibi, günde 180 bin kişinin ziyaret ettiği bir şemsiye platformun parçası olduklarında ve bizim anlaşmalı olduğumuz kurumlann avantajlarını müşterilerine sunabildiklerinde başan çıtaları yükseliyor” diyor.


HEM ALIŞVERİŞ HEM MUHABBET

Sanalpazar.com’un en çok dikkat çeken özellikleri arasında satıcılar için ücretsiz dükkan açabilme, vadeli sattıkları ürünün parasını peşin alabilme ve satılan her ürün için sadece yüzde 5 komisyon ödeme ve vade farksız taksit imkanı bulunuyor. Alıcılar için de vade farksız 12 aya varan taksit imkanı, binlerce ürün seçeneğinin sağlandığı bir sistem yer alıyor.


Kesici, satıcıların, alıcılarına uygun kredi kartı taksit seçeneklerini sunabilmelerini, buna karşın satış bedellerini peşin alabilmelerini sağlamak yönünde iddialı adımlar attıklarını söylüyor ve şöyle devam ediyor:

“Alıcı ile satıcının özgürce iletişim kurabilmesi için isim, adres, telefon, e-mail, web adresi yayınlamalannı serbest bıraktık. Muhabbetle alışverişe olanak sağlayan ‘chat’ servisini devreye soktuk. Her hafta en az 15 bin pazarlığın olduğunu, satışların arttığını gördük.”Sanalpazar.com dükkan sahiplerine Google reklamı verme imkanı datanıyor. Site üyeleri küçük bütçelerle Google, Yahoo, Adnet, YeniMedya gibi büyük reklam alanlanna reklamlar verebiliyor. Üstelik kullanıcılar bunu site üzerinden, özel reklam danışmanlıklarına, hesap yöneticilerine gereksinim duymadan yapabiliyor.



Geri Dön