23 / 12 / 2024

Konut reklamlarında yapılan başlıca 8 hata!

Konut reklamlarında yapılan başlıca 8 hata!

Sare Medya Ajans başkanı Mehmet Durgut, reklam sektöründe dikkat edilmesi gerekenleri anlattı. Peki konut projeleri reklamlarında yapılan başlıca hatalar...



Sare Medya Ajans başkanı Mehmet Durgut ile reklam sektöründe dikkat edilmesi gerekenler hakkında konuştuk.  Dijital reklam harcamalarınız için bir ajans ile çalışıyor ya da freelance çalışan bir kişiden destek alıyorsanız bu yazı tam sizlere göre.

 

İnternet reklamları artık başarılı bir pazarlama kampanyası yürütmek isteyen firmaların vazgeçilmezi. Geri dönüşümü hızlı, marka farkındalığını, markaya bağlığı ve satış performansı arttırmak için çok uygun olan internet reklamları ile ispatlanmış ve raporlanmış avantajlar göz önüne alındığında, her yıl ülkemizde ortalama %20 oranında internet reklamcılığının artış göstermesi bir tesadüf değildir.


Bu noktada şirketler internet ortamında birlikte hareket edecekleri reklam ajanslarını doğru belirlemelidirler. Firma ne kadar büyükse internette risk bir o kadar büyüktür. Bu nedenle iş ortaklarınızı doğru belirlemekte dikkatli olmalısınız.


GOOGLE ve SOSYAL MEDYA REKLAMLARI

Özellikle konut projeleri satışında her firmanının kullandığı ve hatta vazgeçilmesi olan bu reklamlarda bir çok hile dönebiliyor.


Google reklamlarında en önemli konuların başında API sistemi geliyor. Nedir bu API Sistemi: Reklamverenlerin birbiriyle etkileşim kurmasına olanak tanıyan ve oluşturdukları uygulamalar aracılığıyla onların AdWords hesabında değişiklik yapan gelişmiş bir özelliktir. (Ajansların veriler içerisinde kaybolmasını ve zaman kaybını önleyen oldukça faydalı bir özellik)


BUNDAN SONRASI ÇOK ÖNEMLİ

  1. Google AdWords API hizmeti alan bir ajans size kendi hazırlamış olduğu panelden yetki veriyor. 
  2. Müşteri bütçesi aylık 50.000 TL diyelim. 
  3. Gerçek panelde reklam kampanyaları oluşturuluyor ve reklam yayını başlıyor. 
  4. Rapor zamanı geldiğinde müşteriye bu panelden 50.000 TL harcanmış gibi rapor çıkıyor.
  5. Gerçek Google AdWords panelinde ise 20.000 TL harcanmış oluyor. 
  6. Müşteride ajansa 50.000 TL reklam harcaması + Ajans hizmet bedeli + KDV müşteri ödeme yapıyor.
  7. Ajansın kârı : 30.000 TL harcanmamış bütçe + Ajans hizmet bedeli.

 

NE YAPILMASI GEREKİYOR?

  1. Google AdWords, Facebook ve Instagram reklamlarında size erişim yetkisi vermeyen hiç bir ajans ile çalışmayınız.
  2. Google Analytics hesabından mutlaka yetki alınız ve buradan gelen trafiğin sağlamasını yapınız.
  3. Eğer ajansa ben reklamları finanse ederim diyorsa mutlaka 2 kere düşününüz.
  4. Benim önerim kendi kredi kartınızı hesaplarınıza tanımlayınız. Reklam panelleri yönetimini herkes bilmediğinden en garanti yönetim bu, kredi kartınızdan ne kadar harcandığını ekstrenizden görebilirsiniz.


API hizmetleri ajanslara ve kişilere kolaylık amacıyla yapılmıştır her API kullanan ajans yada kişliler kötü niyetli olmayabilir, burada amaç çalıştığınız ajans ya da kişileri sorgulamanız ve kötü amaçlı olan kişilere karşı herkesin dikkatli olmasını sağlamaktır.


BU KONU İLE İLGİLİ GOOGLE NE DİYOR ?

Ajanslar farklı hizmetler sunduğu ve farklı feed'leri ücretlendirdiği için, sunulan reklamlarla ilgili olarak paranızın ne kadarının Google'a, ne kadarının da hizmetlerinden dolayı ajansa gideceğini anladığınızdan emin olun. Ücretlerin dökümünü görmek için Google faturalarının kopyalarını isteyebilirsiniz. Unutulmaması gereken bazı ek noktalar aşağıda belirtilmiştir:

  1. Şirkete, hesabınız için size erişim izni verip vermeyeceklerini sorun.
  2. Ajansla aranızdaki sözleşmeyi anlayın ve kafanızı karıştıran tüm koşullar hakkında açıklama isteyin.
  3. Sözleşmenin feshedilmesi halinde hesabınıza ne olacağını tartışın.


KONUT PROJELERİ REKLAMLARINDA YAPILAN BAŞLICA HATALAR

  1. Landing Page yerine proje sayfasına gönderilen trafikten dolayı kaybedilen performans
  2. Mobil kullanımın %70’leri bulduğu dönemde Responsive (mobil uyumlu) tasarım kullanılmamas
  3. Sitelerdeki telefon numaralarında ‘Click To Call’ özelliğinin aktif olmaması
  4. Rakip analizinin doğru yapılmaması
  5. Lansman dönemindeki projelere satılık daire gibi kelimelere reklam çıkılması
  6. Lüks konut projelerinde TOKİ, ucuz daire, kira öder gibi ev gibi kelimelerinin negatif eklenmemesi
  7. Remarketing (yeniden pazarlama) kampanyalarının segmente edilmemesi
  8. Günlük raporların düzgün okunmaması ve stratejilerin oluşturulmaması hataların tekrarına neden olmaktadır.

Geri Dön