Konut satışlarındaki artış mobilya sektörünü de etkiledi!
MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı Koray Çalışkan, koronavirüs salgını sürecinde online siparişlerin arttığını belirtti. Çalışkan, konut satışlarında yaşanan hareketlenmeyle birlikte mobilyada satışların da arttığını söyledi...
Yeni tip koronavirüs salgını sebebiyle düğünlerin ertelenmesine karşın çiftler, mobilya ve züccaciye ürünleri gibi düğün alışverişlerine online platformlar üzerinden devam ediyor.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, Türkiye'de yılda ortalama 550 bin çiftin evlendiğini ifade ederek çiftlerin düğünden önce mutlaka züccaciye ürünleri aldığını belirtti.
Öksüz, geçen yıl Türkiye'de 11,5 milyar dolar büyüklüğe ulaşan e-ticaret hacminin, gelecek 5 yıllık dönemde 50 milyar dolara çıkmasının beklendiğine dikkat çekerek, şöyle konuştu:
"Züccaciyede de gün geçtikte online satışlar artıyor. Son dönemlerde üyelerimizin birçoğu gerek sosyal medya gerekse de internet siteleri üzerinden online satışlara başladı. Koronavirüs süreciyle birlikte yatırımlarını biraz daha bu tarafa kaydırmaya başladılar. Hatta şu an düğün hazırlığı yapan çiftler için internete özel düğün paketleri dahi oluşturulmuş durumda. Evlenecek çiftlerin büyük çoğunluğu düğün hazırlıklarına en az 6 ay önce başlıyor. Bu nedenle şu anda mağazalarımıza gelemeyen çiftler, online üzerinden ürün alımlarını gerçekleştiriyor."
Mesut Öksüz, yapılan bir araştırmaya göre, evlenecek çiftlerin yaklaşık yüzde 30'unun online alışveriş yaptığını, çiftlerin yüzde 23'ünün online alışveriş sitelerinden ağırlıklı olarak ev tekstili ve dekorasyon ürünleri, yüzde 21,1'inin küçük ev aletleri, yüzde 15,2'sinin sofra takımları ve pişirme gereçleri satın aldığını dile getirdi.
"Bu süreçte internetten siparişlerin arttığını gözlemliyoruz"
MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı Koray Çalışkan da Türkiye'de yıllık mobilya satışının 2019 itibarıyla 50 milyar TL'yi bulduğunu belirterek, mobilyada hızlı tüketim alışkanlığına geçildiğini, tüketicilerin eskisi gibi 15-20 yılda bir değil, 7-8 yılda bir mobilyasını değiştirmeyi tercih ettiğini belirtti.
Çalışkan, geçen yılın son çeyreğinden bu yana konut satışlarında yaşanan hareketlenmeyle birlikte mobilya satışlarında da artış yaşandığını fakat koronavirüs salgını sebebiyle ihracatta olduğu gibi iç pazarda da durgunluğun başladığını ifade etti.