21 / 05 / 2024

KOSGEB’den nasıl destek alınır? KOSGEB destek başvurusu nasıl yapılır?

KOSGEB’den nasıl destek alınır? KOSGEB destek başvurusu nasıl yapılır?

KOSGEB destek programı yeni girişimciler için bir umut kapısı görevi görüyor. Peki KOSGEB destek başvurusu nasıl yapılır, şartları nelerdir? İşte detaylar!



KOSGEB DESTEK KREDİ BAŞVURU ŞARTLARI

  • Öncelikle 18 yaşından büyük olunmalıdır.
  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak zorunludur.
  • Yabancı uyruklu kişilere KOSGEB desteği verilmez.
  • Önceden KOSGEB desteği almamış olmak gerekir.
  • KOSGEB girişimcilik destekleri için hazırlanan uygulamalı eğitimlere katılım şarttır.
  • Uygulamalı eğitimlerden sonra girişimcilik sertifikası alınmalıdır.
  • İşletmenin en geç 2 yıl içerisinde kurulması şartı aranmaktadır.
  • İşletme faaliyete geçtikten sonra KOSGEB veri tabanına kayıt yaptırılmalıdır.
  • Kurulması istenen işletmelere ait alet ve araçlar faturalı şekilde karşılanmalıdır.
  • KOSGEB destekleri akrabadan işletme devralınması durumunda iptal olacaktır.
  • Kurulacak işletme için geniş bir proje gerçekleştirilerek, tüm evrakları iş planına dahil edilmelidir.
  • Başvuru için KOSGEB başvuru formu alnındaki bilgiler doğru bir şekilde doldurulmalıdır.

KOSGEB DESTEK KREDİ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

  • İlk önce başvuru yapacak işletme sahipleri, işletmelerini KOSGEB veri tabanına kayıt etmelidirler.
  • İnternet üzerinden KOSGEB edevlet kullanılarak, http://edevlet.kosgeb.gov.tr/EHizmetler/KOSGEBRegistration adresi üzerinden, veri tabanı kayıt sistemine ulaşılabilir.
  • Sistemde verilen adımlar takip edilerek, gerekli bilgiler girilir.
  • İşletmenin kayıt bilgileri eksiksizce girilmelidir ve KOSGEB sitesinde yer alan KOSGEB girişimcilik destek talep formu indirilir ve bu form doldurulur.
  • KOSGEB çalışanlarına belgeler teslim edilir, iş planı sunumu için randevu alınır.
  • Kurumun belirlediği zaman içinde iş planı hakkında sunum yapılır.

KOSGEB KAYIT İŞLEMİ

  • İlk olarak kosgeb.gov.tr girişimcilik linki ile e hizmetler bölümünden KOBİ/ girişimci butonuna tıklayın!
  • İşletme adı sayfasına işletmenin adı yazın. Sonrasında işletme statüsü seçilir.
  • Vergi dairesi yazan kısma , bulunduğunuz ilin ismi yazılır
  • Şahıs işletmesi ise, TC kimlik numarası ile giriş yapmak yeterlidir. Bunun yanında vergi numarası ile giriş de yapılabilir.
  • Daha sonra işletme yetkilisinin adı soyadı yazılmalıdır Bağkur numarası yazılır.  İşletmenin kuruluş tarihi yazılır.

Bulunduğu il neresiyse yazılır. Ticari sicil numarası yazılır. Bağlı olduğu meslek kuruluşu ve işletmenin iletişim bilgileri girilir.  Son olarak, işetme hakkında yukarıda yer alan bilgilerin doğru olduğunu beyan ve taahhüt ederim kısmı tik ile işaretlenir ve kaydedilir.

2022 Temmuz dul ve yetim maaşları ne kadar? Dul ve yetim maaşlarına zam yapılacak mı?

Kurban Bayramı ikramiyesi hesaplara geçti mi? 2022 Kurban Bayramı ikramiyesi yattı mı?

Elektrik faturalarına Temmuz ayında zam gelecek mi? Temmuz ayında elektriğe zam yapılacak mı?


Sorumluluk Reddi Beyanı: Emlakkulisi.com.tr’de yer alan haberler ve makaleler yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir. Emlakkulisi.com.tr herhangi bir emtia veya dijital varlığın satın alınmasını veya satılmasını önermez. Emlakkulisi.com.tr bir yatırım danışmanı değildir. Bu nedenle Emlakkulisi.com.tr'de yer alan haber ve makalelerin editörleri yatırım kararlarınızdan sorumlu tutulamaz. Okuyucular, haberlerdeki emtia, şirket, varlık veya hizmetler ile ilgili herhangi bir işlem yapmadan önce kendi araştırmalarını yapmalıdır.
Geri Dön