14 / 09 / 2024

LC Waikiki, 5 yıl sonra 1500 mağazaya ulaşacak!

LC Waikiki, 5 yıl sonra 1500 mağazaya ulaşacak!

Türkiye'nin en büyük perakendecisi LC Waikiki, yurtdışında mağazalarını kendisi açarak organik büyüme stratejisi benimsedi




LC Waikiki'nin patronu Vahap Küçük, “Para olsa da Avrupa'da yer bulmak kolay değil. İnorganik büyüyebiliriz ama satışa çıkan markayı ayağa kaldırmaya inanmıyoruz. Tabelayı indirir kendimizinkini asarız. Zara'nın İtalya'da yaptığı gibi” dedi.

GEÇEN yılı 950 milyon dolar ciro ile kapatan ve LC Waikiki markasıyla bilinen Türkiye'nin en büyük perakendecisi Tema Mağazacılık, 2010 yılında 1.3 milyar dolar ciroyu yakalamayı planlıyor. Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, çevre ülkeler dahil yurtdışından büyük talep gören LC Waikiki'nin yurtdışı büyüme stratejilerini açıkladı. İnorganik büyümeyi ve zorunlu ülkeler dışında franchise vermek yerine kendileri mağaza açarak büyüyeceklerini belirten Vahap Küçük, “Cebinde para olsa bile Avrupa'da mağaza açmak için yer bulmak kolay değil. Caddeler de belli, AVM'ler de. Bizim planımız organik büyümek ama birkaç yıl sonra marka da satın alabiliriz” dedi.

Zara modeli giriş planı

Zara'nın İtalyan pazarına girerken 180 mağazayı satın alıp bir gecede hepsini açtığını hatırlatan Küçük, şöyle konuştu: “Yurtdışında büyümek için marka almaya sıcak bakmıyoruz. Çünkü eğer bir ülkede marka satılıyorsa o marka zaten diptedir. Bir markayı ayağa kaldırmaya uğraşmaktansa sıfırdan başlamak daha kolay. Bu yüzden eğer bir zincir satın alırsak tabelayı indirip kendi tabelamızı açarız. Yani biz aslında marka değil metrekare satın alırız.”

Büyüme planlarını Ortadoğu, Kuzey Afrika, Doğu Avrupa gibi ülkelerde yaptıklarını ama Batı Avrupa'yı da takibe aldıklarını aktaran Küçük, “Batı Avrupa zor bir pazar ama Almanya, İtalya'yı düşünüyoruz. Önceliğimiz bakir pazarlar yani sermayesi çok know-how'u olmayan ülkeler” dedi. Şu anda Romanya, Arnavutluk ve Irak'ta faal mağazaları olduğunu; Bulgaristan, Kazakistan ve Libya'da ise kiralamaların yapıldığını aktaran Küçük, “Libya, İran ve Dubai'de pasif ortakla, diğer pazarlarda kendimiz büyüyeceğiz. İran, Suriye, Birleşik Arap Emirlikleri'nden, Bosna'dan yoğun mağaza talebi alıyoruz. Sermayeleri çok ama perakendeyi bilmiyorlar” diye konuştu.

4 milyar dolar hedefliyor

Beş yıllık büyüme planı yaptıklarını vurgulayan Küçük, “Beş yıl sonra 500'ü Türkiye'de 1.500 mağazaya ulaşacağız, 4 milyar dolar ciroyu yakalayacağız. 2020'de Avrupa'nın en büyük 3 oyuncusundan biri olma hedefi koyduk” dedi. Yabancı yatırım fonlarından ortaklık teklifleri de alan grup, şimdilik buna sıcak bakmıyor.
Hürriyet/Demet Cengiz Bilgin


Geri Dön