22 / 11 / 2024
fuzul

London Eye ve Dungeons konseptleri Türkiye'ye geliyor!

London Eye ve Dungeons konseptleri Türkiye'ye geliyor!

Merlin Entertainments, London Eye ve Dungeons konseptlerini Türkiye’ye getirmek için çalışmalara başladı. Şehrin manzarasının izlendiği dönme dolap konseptli seyir platformu için uygun bir yer araştırılıyor.




Milliyet gazetesinde yer alan habere göre,Türkiye’ye dört yıl önce Legoland Discovery Center, Madame Tussauds ve Sea Life markalarıyla giriş yapan Merlin Entertainments, The Eye Brand markasını da getirmek için çalışmalarına devam ediyor. Bu marka bünyesinde İngiltere Londra’da bulunan ünlü ‘London Eye’ da yer alıyor. 2000'de kurulan London Eye bu süreçte 50 milyon ziyaretçi ağırladı.

Merlin Entertainments Türkiye’nin Grup Genel Müdürü Sarper Hilmi Suner, üç marka için Türkiye’ye dört sene içinde 160 milyon lira yatırım yaptıklarını belirterek, yeni markaları getirme yönünde yatırımlarının da süreceğini söyledi.

Suner, grup bünyesindeki yeni konseptleri getirmek istediklerini de belirterek, “The Eye Brand’ı getirmeyi çok arzu ettik. Bunun bünyesinde London Eye gibi şehrin manzarasının izlendiği dev dönme dolap konsepti de var. Bunun için uygun yer bakıyoruz.

Turist sayısı artacak

Ayrıca ‘observation lounge’ dediğimiz gözetleme kulesi konseptini de düşünebiliriz. ‘Dungeon’ adlı korku ve eğlence konseptini de düşünüyoruz. Darbe girişimi nedeniyle bunları bir süre ertelemiştik ama yeni yılda tekrar gündemimize alacağız” dedi. Görüştükleri bazı yerler olduğunu ve İstanbul içi ya da İstanbul dışını da düşündüklerini söyleyen Suner, “Eğlence sektörüne yatırımı sürdüreceğiz. Türkiye’de turist grafiği de yukarı çıkıyor. 2019’da 42 milyon turist beklentisi var.

İstanbul’da da yüzde 28 oranında turist artışı yaşandı. Genelde Körfez ülkelerinden gelenler var. Tekrar Avrupa ve Uzakdoğu’dan gelecek misafirler de olacak” dedi. Suner, son üç yılın Türkiye’de biraz zor geçtiğini buna karşın üç merkezlerinde toplam 1 milyon kişiyi ağırladıklarını aktararak, 2019’un daha iyi bir yıl olacağını ve ziyaretçi sayılarının yüzde 30 oranında artacağını kaydetti. Sarper Hilmi Suner, ziyaretçi profilleriyle ilgili de, “Madame Tussauds’u yüzde 70 yabancı, yüzde 30 yerli ziyaretçisi var. Sea Life’da ise yüzde 65 yabancı, yüzde 35 yerli, Legoland Discovery’de ise yüzde 70 yerli misafir çoğunlukta. İlk açtığımızda yerli misafirler ağırlıktaydı ancak 2018’de turizmin yükselmesiyle bu tam tersine döndü. Biz de yıllık bir zam yaptık ama indirimlerimiz var. Şu anda üç merkezimize de yetişkin girişi 62 TL, çocuk 49 TL. İnternet alımlarında ve okullara indirimler yapıyoruz” dedi.

Sektör oluşuyor

Türkiye’de eğlence sektörünün de oluşum aşamasında olduğunu belirten Suner, “İl Kültür Turizm Müdürlüğü’nün belirttiği müzeler var. Henüz piyasa istenilen düzeyde değil. Ama sektör de gelişiyor. Turizmde çeşitliliğin artırılmasına katkımız olacak. Körfez turistleri tekrar tekrar geldiğinden farklılık istiyorlar” diye konuştu.


Geri Dön