23 / 12 / 2024

Lütfi Elvan: Hızlı trenle yük de taşıyacağız!

Lütfi Elvan: Hızlı trenle yük de taşıyacağız!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Bursa YTH projesinde bir ilke imza atacaklarını söyledi. Lütfi Elvan, yapımı süren Ankara-Eskişehir-İstanbul Hızlı Tren Hattı’nda yolcunun yanında yük de taşınacağını söyledi...




Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, yapımı süren Ankara-Eskişehir-İstanbul Hızlı Tren Hattı’nda yolcunun yanında yük de taşınacağını söyledi. 


Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ile Bakan Elvan, Bursa–Yenişehir Yüksek Hızlı Tren (YTH) hattındaki çalışmalar hakkında Karahıdır Köyü’ndeki şantiyede Devlet Demiryolları İşletmesi (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman’dan bilgi aldı. Iğdır Köyü’ndeki tünelde incelemelerde bulunan bakanlar, ardından kahvaltılı toplantıda proje hakkında bilgilendirildi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Bursa YTH projesinde bir ilke imza atacaklarını söyledi. Bakan Elvan şunları kaydetti: “Biz sadece yüksek hızlı trenimizle yolcu taşımayacağız, aynı zamanda yük de taşıyacağız. Bu, Bursa için son derece önemli. Ankara-Eskişehir-İstanbul yüksek hızlı treninde sadece yolcu taşınması söz konusu. Ama bu yüksek hızlı trende yolcuya ilave olarak yük taşımacılığı da inşallah Bursa’dan gerçekleşecek. Bursa’nın zaten gelişmiş bir kentimiz, daha da gelişmesi için çevre beldelerimizin daha hızlı kalkınması için önemli bir araç olacağını düşünüyorum. Bizim hedefimiz, 2017 yılı itibariyle inşallah bu çalışmaları sonlandırmak ve özellikle yüksek hızlı tren projesini tamamlamak. Bunlar kolay projeler değil, Hatırlayınız Bolu Tüneli’ni bizden önceki hükümetler yıllarca uğraştılar bir Bolu Tüneli’ni bitiremediler. En son şunu söylediler; ‘3 kilometre uzunluğunda bir tünel.’ Bugün burada 9 kilometre uzunluğunda tünelimiz var. Toplam tünel uzunluğu 32 kilometrenin üzerinde bir tünel uzunluğu söz konusu.”


'İHALE 400 MİLYON, ÜÇTE BİRİ 300 MİLYONA TAMAMLADI'


Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç da havaalanları gibi büyük projeleri yap-işlet-devret metoduyla yapıldığını belirterek, “Ama bu iş, burada uygulanmıyor. Çünkü bu karlı bir alan değil. Güçlü firmalar kar noktasında ileri bir marj göremedikleri için bu işe girmiyorlar. Bu sosyal devlet anlayışının gereği olarak yapılan bir projedir. Hızlı trenlerde devlet; vatandaşımızı mutlu kılabilmek için kendi mali gücüyle destek veriyor. İhale bedeli 400 trilyona(milyon) yakındır. Bunun 300 trilyonuna (milyon) yakını sarf edilmiştir ama ancak yüzde 30’luk kısmı belki gerçekleşmiştir. Çünkü onlarca tünel, onlarca viyadük, kilometrelerce uzunlukta imalat yapılıyor. Eğer sert satıhlı toprağa rastlarsak tünel işi biraz daha kolay ve ucuz ama yumuşak satıhlı toprağa rastlarsanız işiniz biraz daha zor ve masraflı. Toprağı kazdığınız zaman karşınıza çıkan her şey maliyeti artırıyor.” diye konuştu.


Türkiye ekonomisinin güçlü olduğunu savunan Arınç şöyle devam etti: “Ekonomimiz ne kadar güçlü. 70 kilometrelik bir yere 400 trilyonluk ödenek koyabiliyor ve gerektiğinde bunu artırmayı göze alabiliyor. 11 yıl önceki hükümetler dönemine baktığımızda, bırakın 400 milyonu yurtdışına giderek 1 milyon dolarlık kredi buldum diye müjdeler gönderen başbakan ve bakanlar hatırlıyoruz. Bugün hamdolsun bütün sarsıntılara, içeride ve dışarıda Türkiye’nin ekonomisinin bozma girişimlerine karşı sadece şu kadarlık bir alanda 300 milyon lira ödemiş ve geleceğini de ödemeyi taahhüt eden bir devlet var. 12-13 katrilyonluk bir İstanbul-İzmir otoyolunu, gerçi yap-işlet-devret modeli var ama düşünürseniz devlet olarak kendi bütçemizden de yüksek hızlı trenler yapıyoruz.”


TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise organize sanayi bölgelerini demiryollarına bağlayacaklarını söyledi. Bu projeyle ilgili de çalışmaların sürdüğüne dikkat çeken Karaman, Türkiye'nin gerçekten Avrupa ile Asya’nın ortasındaymış gibi görünse de demiryolu açısından kesintiler olduğunu, bu yüzden projelerini kesintilere göre planladıklarını dile getirdi. Karaman, Bursa-Yenişehir YTH hattının 30 Aralık 2011’de sözleşmesinin imzalandığını, inşaatın 2015 yılında bitirilmesi hedeflendiğini ancak tünel çalışmaları sebebiyle biraz gecikeceğini söyledi. Hattın 393 milyon 170 bin 105 TL’ye ihale edildiğini belirten TCDD Genel Müdürü Karaman, hatta 12 tünel, 9 viyadük, 116 tane de küçük sanat yapıları olduğunu açıkladı. 


Yenişehir-Bilecik arası 30 kilometrelik yüksek hızlı demiryolu hattının proje çalışmalarının tamamlandığını, yapım ihalesinin yılın ikinci çeyreğinde yapılacağını belirten Karaman, hızlı treni Gemlik ilçesine de götüreceklerini söyledi. Bursa'nın yüksek hızlı trenle Türkiye'nin 15 iline doğrudan bağlandığını vurgulayan Karaman, hattın tamamlanmasıyla Bursa'nın  Ankara  ve İstanbul'a olan mesafesinin 2 saat 15 dakikaya düşeceğini kaydetti. 


Bu arada Süleyman Karaman konuşması sırasında mikrofonun azizliğine uğradı. Birkaç kez sesi kesilen Karaman, çareyi mikrofonu bırakmakta buldu. 


Brifingin ardından Arınç ve Elvan helikopterle İznik karayolunun temel atma törenine katılmak için şantiyeden ayrıldı.


 

Eko Bülten


Geri Dön