04 / 11 / 2024

Mansur Yavaş: Anka Park toplam 700-750 milyon dolara mal olmuş!

Mansur Yavaş: Anka Park toplam 700-750 milyon dolara mal olmuş!

Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkanı Mansur Yavaş, canlı yayında soruları yanıtladı. Yavaş, "Anka Parkı'na karşı çıkmıştık. Net rakamını söyleyeceğim sizin televizyonunuzda. Yaptığımız araştırmalarda daha 200 milyon, arkasından 300, 400 dediler. Şu anda teftiş devam ediyor." dedi...




Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, canlı yayında soruları yanıtladı.

Habertürk'te yer alan habere göre; Göreve geldiği 6 ayın bilançosunu anlatan  Ankara  Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, kentin ulaşımla ilgili sorunlarını anlatarak 'Ankara'nın master ulaşım planı' yok diye konuştu. Altaylı'nın İstanbul'daki gibi benzer bir israf tartışmasının Ankara'da yaşanıp yaşanmadığı yönündeki sorusuna Yavaş şu karşılığı verdi: 

Aday tanıtım toplantımda 'araç israfına son vereceğim, başta kendi arabam olmak üzere gelir gelmez o çakarları söktüreceğim' dedim. Kendiminkini de söktüm sadece koruma araçlarında var, bazen havalimanına acil gitmemiz gerekiyor. Ben belediye başkanıyım da vatandaşın vergisinden maaşımı alan insanım. Sen ne hakla ondan önce geçiyorsun? Ne önceliğin var? Anlarım ambulans, itfaiye gider. Bunları söktürdük. Araçların envanterini çıkardık. Kiralık araçlar 1953 tane idi. 1251 tane indirdik. Yapacağımız tasarruf yılda 46 milyon lira. Kalecik, Haymana, Ayaş, Nallıhan'ı bu parayla abad edersiniz. Benim daire amirim gezmeye gidemeyecek. Kamunun hakkını kollamak zorundayız. Kendi özel işimde arabamı kullanmıyorsam hiç kimse kullanmayacak. Daha önce belediye başkanlığımda çocuklarım servisi kaçırırsa taksi tutardım. Çimler kurudu, kurursa kurusun! Çalıyor ama çalışıyor, bu sözü nasıl söylersiniz? Acemi, yapamıyor desinler, bunlar kaldırılır. Yapanı bulursun, uzmanını getirsin. Bugüne kadar bir Allah'ın kulu cesaret edip, 'Abi ben sıkışığım ne olur şuradan ihale versen de' diyemiyor. İhaleye girebilir, alabilir, ödemelerinde yardımcı olurum ama benden bir avantaj beklemesin. Daha ileri gideceğiz, elektronik ihaleye geçtiğimiz zaman inşallah.

Yavaş, öğrencilerin ulaşımı ile ilgili olarak şunları söyledi:

Ankara'da bizden önceki dönemde uygulama yapılmış. Kartlar yetmiyor, zamanında satılmıyor. Feshettiğimiz takdirde bu kartlar hiç çalışmayacağı için daha büyük kaos olacak. Israrlı bir şekilde bastırıyoruz, vezneleri arttırın, internetten yükselmesini sağlayın. 60 TL'ye 200 biniş veriyoruz. Bilgisayardan, internetten yükleyebilecekler. Temassız kartla ödemeyle olabilecek.

Yavaş'ın açıklamalarından satır başları:

"ANKARA'NIN MASTER ULAŞIM PLANI YOK"

Hem su tasarrufu sağlayalım,hem de bir miktar artış yapalım ki acil yatırımlarımız var. Ankara'nın acil değişmesi gereken boruları var. Maalesef bunlar Meclis'ten geçmedi, ben veto ettim, yeniden konuşacağız Meclis'te. Bizden önce metro devredilmiş Ulaştırma Bakanlığı'ndan, EGO Genel Müdürlüğü'ne verilirken protokol yapılmış. Biz belediye başkanı olup göreve başladıktan sonra kararname ile her ay yüzde 5 kesinti yapıldı. EGO yapmış protokolü, belediye imzalamamış. Metronun geliri çok az. 2000'li yıllarda başlayan metro eski sistemde kalmış. Vagon başı 30-40 yolcudan aşağı olmaması lazım. Maalesef iyi değil. Havaalanı metrosu için uğraşıyoruz. İki alternatif var. Bizim projemizde Siteler üzerinden giden metro planlıyoruz. Görüşmelerimiz devam ediyor. Bununla ilgili dünyada kredi verecek ne kadar kuruluş var hepsiyle görüşüyoruz. Bu kararları alırken tek başımıza almak istemiyoruz. Acilen bir ulaşım çalıştayı yapmak istiyoruz. Ankara'nın ulaşım master planımız yok. Bu planı yaptırmamız gerekiyor. Bunu yaparken ayrıca alternatif ulaşım neler olabilir gibi, bu konuya ilgi duyan herkesi toplayacağız. 

"DÜNYADAKİ BELEDİYELER ASFALTLAMAYI ÇOKTAN GEÇMİŞ"

Kent konseyinde de tartışacağız. Ulus'ta neler yapmalıyız diye vatandaşa sorduk. Yüzlerce kişiden cevap geldi. Vatandaş kendisine sorulduğu zaman çözümü söylüyor. Milli günlerimizi nasıl kutlayalım diye soruyoruz. Kent konseyine de, halka da soruyoruz. Meslek odalarıyla yaptığımız toplantıda 'tek başına suçu bana işletmeyin, iyi de yaparsak kötü de yaparsak beraber yapalım' diyorum. Bu nedenle ulaşımı da masaya yatırıp artık Ankara'da ulaşım sorununa çözüm bulalım istiyoruz. Bakın ülkede kanser arttı. Bir yandan hükümetimiz olumlu bir şey yapıyor, sigarayı yasaklıyor ama sokakta o kadar çok araba dumanına maruz kalıyoruz ki. Geçenlerde Moskova'ya gittik. Dinlerken artık dünyadaki trend asfalt, metro, imar bitmiş. Bir tane trend var, kentimizde yaşayan insanları daha sağlıklı nasıl yaşatırız? Helsinki Belediye Başkanı 'Maalesef bisiklette yüzde 85'e geçemedik' dedi. Bırakın Ankara'da yüzde 5'e bile geçemedik. 

"54 KİLOMETRE BİSİKLET YOLU YAPACAĞIZ"

Uzun yıllardır Hacettepe, ODTÜ, Bilkent'te aşağıda yolların ağzında otostop yaparlar. Şimdi onların hepsine ücretsiz otobüs koyduk. Yakında 400 kadar bisiklet koymak suretiyle okullarına ulaşabilecekler. 54 kilometre bisiklet yolu yapmayı planlıyoruz. Bir şeyi denemeden peşin peşin Ankaralı binmez, yapmaz dememek gerekiyor. Öğrencilerin 10 bin, 20 bin, 30 bin tanesinin okula bisikletle gittiğini düşünün. Şimdi elektrikli bisikletler çıktı. Çok yaygın bir şekilde kullanılacağını düşünüyorum. Şu anda özendirme aşamasındayız.

"ANKA PARKI'NIN MALİYETİ 700-750 MİLYON DOLARA MALOLMUŞ"

O günlerde şu tartışmalar vardı. Ücretsiz olarak açılmıştı. ANKA Parkı'na karşı çıkmıştık. Net rakamını söyleyeceğim sizin televizyonunuzda. Yaptığımız araştırmalarda daha 200 milyon, arkasından 300, 400 dediler. Şu anda teiş devam ediyor. 200 milyon harcadık diyorsunuz ama biz rakamları ödeme tarihi itibarıyla baktığımızda böyle rakam yok. Dolar kuru artıyor azalıyor, 700-750 milyon dolar. İsteyen herkese bunların faturalarını takdim etmeye hazırım. Belediyenin çeşitli birimleri, orada çalışan insanların ücretleri dahil. Şu anda da teftişte. Belediyeye maliyeti 700-750 milyon doları. 50 milyon kur farkından. Orası batıyor. Asla batsın gözüyle bakmadım. Bu para hepimizden çıktı. Vatandaşa yapılacak evlerden çıktı. Bizim bu varlığı korumamız lazım diye düşündük. Orası battığı zaman bizim paramız batıyor. 'Burayı Gökçek yaptı, dolayısıyla zarar etsin' diye bir düşüncemiz yoktu. Yarın burası battı bizim elimize geri gelecek. Oradaki insanlar kiracı sonuçta. Şimdi o parayla 30 yıllık yıllık hizmet edilecekti. 

"ANKARA'YA ÇILGIN PROJEM YOKTU İKİ TANE ÖNEMLİ SÖZÜM VARDI"

Sağlık Bakanlığı'nı aynı bütçe diyerek bayındırlıkta, TOKİ'de kullanamazsınız. Sudan kazandığınızı suya harcarsınız. En fazla ulaşımı finanse edersiniz. Ama siz bir asfalt yaparsınız, yok yeni bir asfalt buldum diyerek bir daha kazıp yaparsanız, hep aynı firma alır bunları. Doğru dürüst indirimler olmaz. Yıllar önce Gerede'den gelmesi gereken su vardı. Bunun finansını Japon kuruluşu üstlendi. DSİ geldi ihaleyi yapalım dediler. Belediye 'hayır ben yapacağım' dedi. Gerede ihalesi bu yüzden yapılmadı. Kuraklık olunca 1 milyar dolar harcandı Kızılırmak suyu getirildi. Şimdi Gerede'yi vermeye başladınız, Kızılırmak boşa çıktı. Varolan problemi nasıl çözeriz. Benim çılgın projem yok, başından beri söyledim. İki projem var, birincisi Ankara'nın ekonomisini kalkındırmak ikincisi aç ve açık bırakmamak. Şeffaf olacağım dedim ve uygulamaya başladık. Türkiye'de ilk defa canlı yayında ihale yaptık. Yaptığımız harcamaları halka açıkladık. İlk 100 gün raporu diye kitap bastık.

"OKUL VE CAMİLERİN BAHÇELERİ OLDUĞU GİBİ DURUYOR"

8-10 gün önce söylemiştim, Ankara'nın risk haritasını çıkarıyorum diye. Belli sıkıntılardan bir tanesi aşırı yağışlardan doğan sel baskınları. İklim değişti, bunun sonucunda artık toprakla su buluşmuyor. Şehir sellerinin birçoğu altgeçitte gerçekleşiyor. Meteoroloji bize bildirdiğinde her alanda görevliler o noktaya gidecekler. Bunları temizleyecekler ve göreve başlayıp, bekleyecekler. Mesajın gelmesiyle görevlilerin oraya gitmesi en fazla yarım saati alacak. Karlanma, buzlanma, taşkın noktası varsa internette yayınlıyoruz ve bildirin bize diyoruz. Afetlere önceden hazırlık yapmak istiyoruz. Çünkü bu afetler bitmeyecek. Ankara'da İstanbul'daki gibi sorun yok. Okul ve cami bahçeleri olduğu gibi duruyor. İstanbul gibi riskli değiliz.

Ankapark, Wonderland Eurasia ismiyle kapılarını açtı!
 


Geri Dön