28 / 04 / 2024

Mapic 2014 Cannes Fuarı hakkında herşey!

Mapic 2014 Cannes Fuarı hakkında herşey!

Mapic 2014 hangi tarihlerde düzenlenecek? Mapic 2014, kaç firmayı buluşturacak? Mapic fuarlarının Türk ekonomisine katkısı ne oldu? Öncek Mapic fuarlarından ödülle dönen Türk firmaları hangileri oldu? Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer cevaplıyor...



Mapic 2014 Cannes Fuarı hakkında herşey!


Mapic 2014 Uluslararası Fuarı, bu yıl da Fransa'nın Cannes şehrinde 19 Kasım'da başlayacak ve üç gün boyunca 21 Kasım'a kadar firmaları uluslararası düzeyde buluşturacak. Peki Mapic 2014 nasıl geçecek? Mapic fuarlarına katılmak, firmalara ve ülkelere neler kazandırıyor? 


İşte Mapic fuarına dair bu ve buna benzer sorularımızı 2006 yılından bugüne Mapic'in resmi Türkiye temsilciliğini yapan Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer'e sorduk, cevap aldık...


Mapic ne zamandır düzenleniyor? Türkiye Mapic'e ne zamandır katılıyor? Hangi tarihten beri? 


Bu yıl 20’incisi düzenleniyor. MAPIC, uluslararası boyutuyla perakende ve gayrimenkul sektörünün lider firmalarını bir araya getiren dünyadaki en önemli fuar.  Türkiye aslında, 2005 yılından bu yana  MAPIC fuarını tanıyor. Ancak 2008‘den itibaren organize olarak katılım gösteriyor.



Mapic fuarı kaç firma ile başladı, 2013'te katılımcı firma sayısı kaça çıktı? 


Geçtiğimiz yıl MAPIC’e 67 ülkeden, 2.400 perakendeci, 2.300 geliştirici, 334 yatırımcı şirket, 8.300’ü aşkın ziyaretçi ve 250’ye yakın Türkiye’den ziyaretçi katılım gösterdi. Bu yıl da, 400’ü aşkın yeni  uluslararası perakende markası katılacak. 


MAPIC fuarı Türkiye’den ise, 21 firmanın katılımıyla başladı.  Ancak önceden firmalar daha çok fuar ziyaretçisi olarak katılırken artık daha aktif bir şekilde katılıp stant kuruyorlar, etkinliklere sponsor oluyorlar. Türkiye katılımcısı olarak son 2 yılda geçmişe göre yaklaşık 2 katı bir artış görülüyor. REED Midem tarafındaki rakamlara baktığımızda, 2012 yılında katılım artışı gösteren ülkeler içerisinde Türkiye, ilk 10 ‘da, 2’inci sırada yer aldı. Her geçen yıl fuara ilginin ciddi oranda arttığını görüyoruz. 



Mapic'in diğer fuarlardan farkı nedir?


MIPIM,  ağırlıklı olarak gayrimenkul sektörüne yönelik bir fuar iken, MAPIC ise, gayrimenkul ve perakende sektörleri  arasında iş bağlantılarının sağlanmasını amaçlayan bir fuar. MAPIC, 20 yıldır yapılan ve MIPIM fuarının içinden çıkmış daha branşlaşmış bir fuardır. İlgi alanı Perakende ve gayrimenkul sektörleri. MAPIC’in katılımcıları arasında; yatırımcılar, “masterfranchise”ler, perakendeciler, mimarlar, danışmanlık şirketleri, şehir ve kamu kuruluşları, alışveriş merkezleri ve karma projeler bulunuyor. MAPIC, perakendecilerin dünyaya açılması , trendleri takip edebilmesi , uluslararası AVM yatırımcıları ile tanışabilmesi için en doğru yer.



Mapic 2014 Cannes Fuarı hakkında herşey!

Alkaş Genel Müdürü Aközer, Mapic 2014 hakkında önemli detayları anlatıyor...



Alkaş ne zamandır Mapic organizasyonu yapıyor?


Biz Alkaş olarak 2006 yılından bu yana MAPIC’in resmi Türkiye Temsilciliği görevini ve yerel pazardaki tanıtım faaliyetlerini yürütmekteyiz. Fuar, Türk markalarının uluslararası pazarda kendilerinin tanıtımı için çok önemli. Markalarımızın yurtdışı açılımları arttıkça, MAPIC fuarı da   markalarımız için vazgeçilmez olacak.


Mapic fuarındaki rolünüz, göreviniz nedir?


Türkiye’den katılımın artışı, uluslararası yatırımcıyı ve perakendeciyi Türkiye‘ye girme konusunda cesaretlendiriyor, güçlendiriyor. Bu da sektör için çok önemli. Biz de Alkaş olarak bu uluslararası arenada, Türk yatırımcılarının ve markalarının yararlanabilmesi için MAPIC’in tüm network imkanlarını sunmaya çalışıyoruz.


Sektörün önde gelen dernekleri ile birlikte markalarımızın temsiliyetini ve yabancı yatırımcıyı çekmek için yatırım fırsatlarını uluslararası arenaya aktarıyoruz. Bu sebeple,  her yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye adına 2 oturum düzenleyeceğiz. Hedefimiz; Türkiye’ye gelmek isteyen perakendeciye ve yatırımcıya Türkiye‘deki pazarın şartlarını ve fırsatlarını aktarmak.


Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği önderliğinde 200 uluslararası perakendeci ve yatırımcının bir araya geldiği  bir akşam yemeği de düzenleyeceğiz. Burada da amaç; Türkiye’deki fırsatları tanıtmak ve firmalarımızın bağlantılarına katkıda bulunmak. Genel olarak bu yılki hedefimiz, markalarımızın iş bağlantıları için münferit çalışmalarının yanı sıra onlara özel fırsatlar yaratmak olacak.


Yonca Aközer kimdir?


Türkiye’den fuara stant ile katılmak isteyen firmalar ve münferit katılımcılar ile iletişime geçiyoruz. MAPIC fuarı, 20 yıldır 67 ülkeden gelen AVM yatırımcılarının ve perakendecilerinin çok işine yaramış. Çok büyük iş bağlantıları yapabiliyorlar. Burada, büyük franchise tanışmaları olabiliyor ya da markalar girmek istedikleri ülkelerin yatırımcılarını bir arada görebiliyor, birbirleriyle kıyaslayabiliyorlar. Bu çok önemli. Biz de MAPIC‘te  firmalara sunulan,  başarıya dönüşebilecek her fırsatı, Türkiye’deki markalara anlatmaya çalışıyoruz. Ayrıca Türkiye’deki firmaların taleplerini de uluslarası arenada sunmayı hedefliyoruz. 



Mapic 2014 Cannes Fuarı hakkında herşey!



2013 Mapic'te ödül alan Türk firmaları ve projeleri hangileriydi? 


2008 yılında,  Koton “Perakende Başarı Öyküsü” kategorisinde ödül aldı. Biz, Türkiye’den daha çok firmanın ödül törenine katılımını bekliyoruz. Çünkü MAPIC Ödül Töreni, sektörün en prestijli ödül törenlerinden biri. Burada, önceden belirlenen kategoriler ve konseptlerde yenilikçi ve başarılı projeler ödüllendiriliyor. Ödül töreni finalistleri olan marka ve firmalar böylece bilinirliklerini artırma imkanı buluyorlar. Ödül Töreni’nde birçok firmayı kapsayacak 10 ayrı kategori var. Ödül törenine başvurmak isteyen firmalar için son başvuru tarihi 26 Eylül. 


2013 Mapic'te Türk firmalarına ilgi nasıldı? Yeni ortaklıklar, ortak projeler vs gündeme geldi mi?


MAPIC, uluslararası ve Türk markaların yoğun ilgi gösterdiği bir fuar. Alkaş, Türkiye temsilciliğini aldıktan sonra kurumsal anlamda katılım çok arttı. 2008 yılında Türkiye MAPIC’te Onur Ülke oldu. Öncüoğlu Mimarlık,  20 yıldır MAPIC’e katılıyor ve Türkiye’den stant açan ilk firmalardan biri. İş geliştirmelerine katkısı oluyor ki, her sene katılıyorlar. 


Geçen sene Simit Sarayı, fuar alanı içerisine mağaza konseptlerinde stant kurdu ve ürünlerini fuara gelen uluslararası katılımcılara tanıttı. Stant birçok masterfranchise tarafından da büyük ilgi gördü, uluslararası pazarda Simit Sarayı’nın başarı hikayesinde  MAPIC’in de katkısı olacağını düşünüyorum. 


Mapic fuarı bu yıl nerede ve ne zaman başlayacak? Kaç gün sürecek? 


MAPIC, her yıl 3 gün süre ile, Kasım ayında Fransa’nın Cannes şehrinde düzenleniyor. 


2014 Mapic'e Türkiye'den hangi firmalar katılacak?


Türkiye’den stant ile katılım gösteren firmalardan bazıları;


Atakule GYO, Çilek, Damat Tween, Era Mimarlık, Esse, Öncüoğlu + ACP Mimarlık, Rönesans Gayrimenkul Yatırım iken;


Türkiye’den münferit katılım gösteren firmalardan bazıları ise,


Colin’s, Corio Türkiye, Defacto, Detail Retail Development, Ferko, Fiba Group, Flormar Cosmetics, Hafele, Hergüner Bilgen Özeke Avukatlık Ortaklığı, Estee Lauder,  İpekyol, Kanyon, Karaca, Kidzania İstanbul, Koton, LC Waikiki, LTB Jeans, Mavi Giyim, Metro Properties Gayrimenkul Yatırım, Qubicon Real Estate Investment, Süvari, Switch International, Teknosa, Tesco Kipa, TSKB Gayrimenkul Değerleme, Vastned ve Ziylan 



2014 Mapic'e katılmak isteyen firmalar ne yapmalı?


MAPIC Fuarı, katılımcılarının en yüksek fayda ile fuardan ayrılmasını hedefleyen bir organizasyon. Dolayısıyla, global iş dünyasının beklentilerini karşılamak için en kısa sürede en verimli olacak biçimde projelerin anlatılabileceği, yeni iş fırsatları arayanlarla buluşulabilecek forumların ve panellerin entegre edildiği  pitching sessions, speed matching, inovasyon forumu gibi özel platformlar var. 


Pitching Sessions’ta, firmalar 7 dakikalık sunumlar ile yeni gelişmeleri ve iş fırsatları arayan perakendecilere ve yatırımcılara kendilerini anlatma imkanı sağlıyor. Türk katılımcının da yoğun ilgi gösterdiği bu oturumların geri dönüşünün çok olumlu olduğunu gördük. Burada sunum yapacak firmalar bir jüri tarafından seçiliyor, son başvuru tarihi 10 Eylül. 


Speedmatching oturumları ile de uluslararası firmalar 3’er dakikalık seri toplantılar yaparak tanışma fırsatı yakalıyor. Speedmatching’in de son başvuru tarihi 8 Ekim.


Ayrıca fuar içerisinde özel bir alana kurulan inovasyon forumu var. Burada özel yenilikçi yatırımlar, akıllı binaların, projelerin tanıtıldığı bir konferans ve tanıtım alanı bulunuyor. Özellikle MAPIC’e gelen mimarlar bu foruma ilgi gösteriyor. 


Katılımcılara benim tavsiyem fuardan maksimum fayda ile dönebilmeleri için öncelikle MAPIC Online Database’i incelemeleri. MAPIC online database ile, MAPIC’e katılım gösteren tüm firmalar ve münferit katılımcılarıyla iletişime geçebilirler ve fuarda iş bağlantıları sağlayarak, projelerini tanıtabilecek toplantılar yapabilirler. Ben bu noktada, ilgilendikleri firmalar arasından Cannes’a gitmeden önce en az 4 randevuyu organize etmelerini öneririm. Alkaş olarak biz de bu konuda her tür soruyu cevaplamaya hazırız. 


2014 Mapic'in önceki fuarlardan farkı ne olacak?


Bu yıl, her sene düzenlediğimiz Türk oturumları ve AYD yemeği dışında; yurtdışına  açılmayı hedefleyen  Türkiye perakende markaları da, farklı bir konsept ile MAPIC’te yer alacak. Türk markalarının tek bir çatı altında birleştiği bir stant kuruyoruz. "Türk Markaları" standı içerisinde yer alan markalardan bazıları; Damat,  Penti  Esse ve Çilek. 


Bu platformda markalar kendilerini uluslararası firmalara tanıtabilecek ve B2B toplantılarla görüşmeler yapabilecekler. Bu toplantıların organize edilmesi konusunda da markalarımıza destek veriyoruz.


Ayrıca, fuar alanında dağıtımı yapılacak bir Türkiye Kataloğu hazırlıyoruz. Bu katalogta, Türkiye markalarının firma bilgileri ve tanıtımları olacak. Böylelikle, tüm markalarımızın bir arada tanıtımlarını  yapmış olacağız. 



Mapic'in bu yılki fuarı göz önünde bulundurarak Türk ekonomisine katkısını özetler misiniz?


MAPIC fuarına katılan Türk firmalarının bir çoğu, uluslararası firmalarla iş bağlantıları kuruyor. Özellikle Türkiye perakende sektörü, markalarıyla uluslararası pazarlarda başarıyla genişliyor. Bu da Türkiye markalarının marka değerlerini ve ihracat oranlarını arttırırken, buna paralel olarak Türkiye ekonomisine de olumlu katkılar sağlıyor. Türkiye’ye gelen yatırımcıların AVM projeleriyle, organize perakende sektörü gelişmekte ve Türkiye istihdamına da büyük katkılar sağlamakta diye düşünüyorum.


Alkaş iletişim!


Adres: Akatlar, 5. Gazeteciler Sit. 2. Söltaş Evleri Hare Sokak K-15 Levent 34335 İSTANBUL

Tel: 0212. 284 86 50 

Fax: 0212. 284 86 53

E-mail: [email protected]

Web: www.alkas.com.tr


Geri Dön