30 / 04 / 2024

Market reyonlarında satılan bu ürünlerde görülmemiş fiyat farkı! Yüzde 456 zam geldi

Market reyonlarında satılan bu ürünlerde görülmemiş fiyat farkı! Yüzde 456 zam geldi

'Çarşıdan aldım bir tane eve geldim bin tane' bilmecesi Mart ayında vatandaşın başına geleni anlatmak için en uygun ifade olabilir. Mart ayında marketlerde satılan bazı ürünlere yüzde 456'ya varan zam geldi. Tarlada 2 lira olan meyve markette 11 liraya çıktı. Vatandaşın cüzdanı yandıkça yandı!



Üreticinin maliyet kalemlerindeki artış ve tedarik zincirinde yaşanan yükselişler tarlada iki lira olan ürünün market rafında tüketiciye 11 liradan satılmasına neden oldu. 2022 yılı mart ayında üretici ile market arasındaki fiyat farkının 5,5 katı aştı. Fiyatı en çok artan meyve yüzde 456,81 oranı ile elma oldu. Savaş yüzünden alıcı yurt dışında alıcı bulamayan limon üreticinin elinde kalsa iç piyasada fiyatı düşmedi. Kuru soğanın üretici elindeli artış oranı ise yüzde 352 oldu.

Mart ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkı yüzde 456,81 oranla en fazla elmada oldu. Elmadaki fiyat farkını yüzde 365,82 ile limon, yüzde 321,26 ile marul, yüzde 303,13 ile maydanoz, yüzde 251,62 ile yeşil mercimek, yüzde 248,89 ile salatalık, yüzde 230,35 ile kuru fasulye, yüzde 223,57 ile kırmızı mercimek, yüzde 223,01 ile kuru incir, yüzde 212,22 ile karnabahar ve yüzde 207,64 ile kuru üzüm takip etti.

Üreticide 2 lira olan elma 11 lira 14 kuruşa, 1 lira 70 kuruş olan limon 7 lira 92 kuruşa, 2 lira 90 kuruş olan marul 12 lira 22 kuruşa, 1 lira 14 kuruş olan maydanoz 4 lira 59 kuruşa, 8 lira 18 kuruş olan yeşil mercimek 28 lira 76 kuruşa, 4 lira 75 kuruş olan salatalık 16 lira 57 kuruşa satıldı.

7 ÜRÜNDE YÜZDE 200’ÜN ÜZERİNDE FİYAT FARKI VAR

Mart ayında elmada üretici market fiyat farkı yüzde 450’nin üzerindeyken, 3 üründe yüzde 300’ün, 7 üründe ise yüzde 200’ün üzerinde gerçekleşti. Elma 5,6 kat, limon 4,7 kat, marul 4,2 kat, maydanoz 4 kat, yeşil mercimek ve salatalık 3,5 kat, kuru fasulye 3,3 kat, kırmızı mercimek ve kuru incir 3,2 kat, karnabahar ve kuru üzüm 3,1 kat fazlaya tüketiciye satıldı.


Sorumluluk Reddi Beyanı: Emlakkulisi.com.tr’de yer alan haberler ve makaleler yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir. Emlakkulisi.com.tr herhangi bir emtia veya dijital varlığın satın alınmasını veya satılmasını önermez. Emlakkulisi.com.tr bir yatırım danışmanı değildir. Bu nedenle Emlakkulisi.com.tr'de yer alan haber ve makalelerin editörleri yatırım kararlarınızdan sorumlu tutulamaz. Okuyucular, haberlerdeki emtia, şirket, varlık veya hizmetler ile ilgili herhangi bir işlem yapmadan önce kendi araştırmalarını yapmalıdır.
Geri Dön