mart ayı tüketici enflasyonu Haberi
Üreticinin maliyet kalemlerindeki artış ve tedarik zincirinde yaşanan yükselişler tarlada iki lira olan ürünün market rafında tüketiciye 11 liradan satılmasına neden oldu. 2022 yılı mart ayında üretici ile market arasındaki fiyat farkının 5,5 katı aştı. Fiyatı en çok artan meyve yüzde 456,81 oranı ile elma oldu. Savaş yüzünden alıcı yurt dışında alıcı bulamayan limon üreticinin elinde kalsa iç piyasada fiyatı düşmedi. Kuru soğanın üretici elindeli artış oranı ise yüzde 352 oldu.
Mart ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkı yüzde 456,81 oranla en fazla elmada oldu. Elmadaki fiyat farkını yüzde 365,82 ile limon, yüzde 321,26 ile marul, yüzde 303,13 ile maydanoz, yüzde 251,62 ile yeşil mercimek, yüzde 248,89 ile salatalık, yüzde 230,35 ile kuru fasulye, yüzde 223,57 ile kırmızı mercimek, yüzde 223,01 ile...