Metro davası dosyası Otogar'ı etkiler mi?
Aydınlık Gazetesi haberine göre Yolsuzluk soruşturmasından alınan savcı Akkaş'ın iddianamesini yazdığı ve Yargıtay'da bekleyen ' Metro Davası' dosyası, kaçak olduğu belirlenen İstanbul Otogarı'na kadar uzanıyor...
İstanbul Büyük Otogar Esnaf Derneği Başkanı Şahap Ünal'ın iddialarına göre, 1994 yılında binlerce kişi toplam 100 milyon dolar bedelle Istan^u' Esenler Oto^[HllSl£R gaıfnda işyeri sahibi oldu. Fakat w. 1995'te anlaşma: 1ar yapıldıktan sonra Otogar'ın kaçak olduğunu bJ öğrendiler.
Ve o günden bugüne yıllardır süren hak arama mücadelelerini başlattılar. Yani hepimizin yılda en az bir kaç defa yolunun geçtiği istanbul Esenlerdeki büyük Otogar'ın imar ve iskan izni yok. Üstelik Ünal'ın aktardığına göre Otogar'ın depreme dayanıklı olmadığı da raporlarla tespit edilmiş.
Gelirler şirkete aktarıldı Otogar'daki iş yeri satışlarını kendilerine Uluslararası Trakya ve Anadolu Otobüsçüler Derneği'nin yaptığı söyleyen önal, bunun pazarlamasını da M1LPA'nın gerçekleştirdiği ifade etti.
tşyeri sahiplerinden elde edilen gelirlerin Otogar için çeşitli yatırımlara harcanması gerektiğini kaydeden Önal, "Fakat bu yapılmadı. Uluslararası Trakya ve Anadolu Otobüsçüler Derneği bir şirket kurarak Otogar İşletmeleri A.Ş. oldu. Otogardan elde edilen gelirler bu şirkete aktarıldı. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı ise Metro Turizm'in de sahibi olan Galip Öztürk" bilgisini verdi.
İBB, SPK, CHP raporlarında tespit edildi Şirket hakkında birçok davanın olduğunu ve 18 yıldır bu davaların devam ettiğini ileri süren Önal, Otogar'ın kaçak olduğunun İstanbul Büyükşehir Belediyesi (ÎBB) Teftiş Kurulu, SPK, CHP raporlarınca da tespit edildiğini belirtti. Otogar İşletmeleri A.Ş.'nin "sicili bozuk olduğu için" Sermaye Piyasası Kuıulu'ndan (SPK) da izin alamadığını ifade eden Önal, "Daha sonra şirketin adı Avrasya Terminal İşletmeleri A.Ş. oldu. Bu şirkete ise üst düzey AKP'lilerin ortak olduğunu iddia eden Şahap Önal, bir takım CHP'lilerin de şirketin yönetiminde yer aldığını kaydetti.
Esenler Otogarı'nı Başbakan Tayyip Erdoğan, 1994 yılında İstanbul Belediye Başkanı iken hizmete açtı.
Günlük gelir 250 bin lira Söz konusu şirketin sadece İstanbul'da değil Kayseri,'Çanakkale Vd. birçok ilde otogar işlettiği bilgisini paylaşan Önal, şu görüşleri öne sürdü: "Şiketin Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda Metro Turizm'in de sahibi Galip Öztürk organize suç örgütü kurmaktan yargılandı.
Soruşturmada hükümete yakın isimlerin de yer alması nedeniyle beraat ettirildiler. Öztürk, müebbetle yargılanırken denetimli serbestlikle bırakıldı. Dosya şimdi Yargıtay aşamasında. Otogar ise hâlâ kaçak ve günlük geliri 200-250 bin lira civarında." Savcı Akkaş ve 'Metro Davası' Otogar'daki durum böyle iken. Metro Turizm sahibi Öztürk'iin yargılandığı davanın iddianamesine baktığımızda tanıdık bir isimle karşılaştık. İddianameyi yazan savcı, gündemdeki yolsuzluk ve rüşvet soruşturmasını yürüten İstanbul Cumhuriyet Savcısı Muammer Akkaş. Hatırlanacağı üzere AKP Hükümeti'nde 10 bakanın değişmesine neden olan ve iki bakan çocuğunun ve Halkbank Genel Müdürü'nün tutuklandığı söz konusu yolsuzluk ve rüşvet soruşturmasının dosyası geçen hafta Akkaş'tan alınmıştı. Savcı Akkaş'ın yazdığı ve kamuoyunda "Metro Davası" olarak adlandırılan davanın iddianamesinde Galip Öztürk "suç örgütü lideri" olarak tanımlanıyordu.
Şahap Önal'ın iddialarına göre ise, Metro Turizm seçimlerde AKP'nin adaylarına fiIstanbul Büyük Otogar Esnaf Derneği Başkanı Şahap Önal nansörlük yapıyor. Ayrıca CHP'nin geçen günlerde yerel seçimler için Samsun'dan aday gösterdiği Tarık Cengiz'in de adı Savcı Akkaş'ın yazdığı "Metro Davası" iddianamesinde geçiyor. İlişkiler ağı elbette daha karmaşık. İstanbul'un kaçak otogarına acaba neden bunca yıldır göz yumuluyor?
Aydınlık