27 / 12 / 2024

Mustafa Ak: Keçiören’de ulaşım çözülürse her şey çözülür!

Mustafa Ak: Keçiören’de ulaşım çözülürse her şey çözülür!

Keçiören’in en büyük probleminin ulaşım olduğunu belirten Belediye Başkanı Mustafa Ak, “Ulaşımı çözdüğümüz zaman diğer problemlerin çözümü de arkasından gelecektir” dedi. İşte Başkan Ak'ın açıklamaları...



Keçiören’in en büyük probleminin ulaşım olduğunu belirten Belediye Başkanı Mustafa Ak, “Ulaşımı çözdüğümüz zaman diğer problemlerin çözümü de arkasından gelecektir” dedi. Büyükşehir yasasında gelirlerin artırılmasını beklediklerini kaydeden Ak, Cumhuriyet Kulesi’ni bu yıl yıkacaklarını söyledi.


Keçiören Belediye Başkanı Mustafa Ak, ilçe gündemine ilişkin Hürriyet Ankara'ya önemli açıklamalarda bulundu. 


Belediye Başkanı Ak, Keçiören’de metronun yeterli olmayacağını, Fatih Köprüsü ile ilgili projenin de bitirilmesi gerektiğine işaret etti. Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın uzun yıllar Keçiören’de ikamet etmiş olmasının iyi bir avantaj olduğunu belirten Mustafa Ak, soruları şöyle yanıtladı:


Keçiören için önemli bir proje olan Gümüşdere Ihlamur Vadisi’nde son durum nedir? Projede sizi zorlayan en önemli kısım hangisi?


Gümüşdere’de DSİ’nin yapmış olduğu işin sonuna gelinmiş durumda. Teslim edildiğinde peyzaj ve rekreasyon düzenlemelerini başlatacağız. Hedefimiz 2016 yılı içerisinde bizimle alakalı olan işlerin tamamlanması. Etrafının duvar kaplamaları tamamlandı. Şu anda biz bazı bölümlere girmeye hazır durumdayız. Kalaba Kent Meydanı’yla entegrasyonu da sağlanacak. Bizi en çok zorlayacak kısım su temizliği. Su temizliği de ASKİ tarafından yapılacak bir kısım. İşlemleri tamamladığımız zaman su arıtmasının da tamamlanması gerekiyor. Su istediğimiz kalitede olmadığı zaman hedeflediğimiz sonuca ulaşmış sayılmayız.


Gümüşdere Ihlamur Vadisi projesini hatırlatıp projenin tamamlanmasına ilişkin tarih verebilir misiniz?


Görselliğe önem verecek şekilde etrafına aydınlatma sistemleri konulacak ayrıca iskeleleri olacak. Bu iskelelerin üzerinde insanların oturabilecekleri mekanlar yer alacak. Dere üzerinde yaya ve koşu yolu var. İnsanların spor yapabildikleri gezi yapabildikleri bir yer olacak. Tek yaka halinde 3 kilometrelik bir yer. Bizi sıkıntıya düşüren birkaç yerdeki kesintisi. Zamanında derenin üstü kapatıldığı için o kısımlar kopukluk meydana getiriyor. 2016’nın sonunda buranın büyük bir kısmını hizmete açmış olacağız. Hedefimiz 2017’nin başında tamamlamak. 


METRO TEK BAŞINA YETERLİ DEĞİL


Keçiören’in gündeminden düşmeyen en önemli konu hiç şüphesiz ulaşım sorunu ve metro. Siz de takip ediyorsunuz Keçiören için metro yeterli olacak mı? Fatih Köprüsü ile ilgili de bir gelişme var mı?


Keçiören’de gerçek anlamda temel sorun aslında ulaşım. Keçiören’den göçün en büyük nedeni de bu. Metro bunlar içinde en önemli adım fakat tek başına yeterli değil. Metroyla beraber başka yatırımlara da ihtiyacımız var. Toplu taşımayı kullanan vatandaşları rahatlatacak ama tamamını karşılayacak bir durum değil. Özellikle Fatih Köprüsü’nü rahatlatacak ihtiyacımız var ki bunu da bekliyoruz. Yatırım kararı alınmış durumda henüz ihaleye açılmadı. Fatih Köprüsü de metro da yapıldığı zaman ulaşım anlamında birbirini destekleyecek. Metroyu yakinen takip ediyoruz. Bizim gönlümüzden geçen tarih Ramazan bayramı. Ramazan bayramında vatandaşlarımıza çifte bayram yaptırmak istiyoruz. Yetişmesi ile ilgili ısrarcı olduk. Gecikti biliyoruz gecikmenin sebepleri var. Keçiörenli iyi sabretti ve hak etti yakında kavuşacak. Bunun yanında tünel yolların da yapılması lazım. Şu anda Etlik’te hastaneler bölgesi yapılıyor. Burası da ciddi bir trafik yükü getirecek. Bunun da çözülmesi açısından biz hem mevcut metronun genişletilmesini ikincisi yeni tünel yolların yapılmasını arzu ediyoruz.


Havaalanı metrosunun da Keçiören bağlantılı olması için bir çabanız olmuştu. Bununla ilgili son durum nedir?


Keçiören metrosunun aynı zamanda havaalanı metrosuna da bağlanması lazım. Bununla ilgili şu anda Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri üzerinde çalışıyor. Siteler ve Altındağ üzerinden geçecek bir hattan da bahsediliyor. Bu şekilde Pursaklar üzerinden bağlantı gerçekleşebilir. Ulaşımı çözdüğümüz zaman diğer problemlerin çözümü de arkasından gelecektir. Keçiören’in potansiyel olarak yeniden ortaya çıkacağı kuzey bölgemiz ulaşımla çok ciddi bir göç alacak ve değerlenecek. Ulaşıma rağmen Türkiye’de yapılan istatistiklerde en fazla gayrimenkul alım satımı yapılan yer Keçiören. Hatta gidip geri dönenler var.



OVACIK’TA BİR KİŞİ 100 BİN KİŞİYİ ETKİLEDİ


Ovacık tarafında yeni bir şehirleşme var. ‘Ovacık Çayyolu gibi olacak’ deniyor ama hukuki sorunlar olduğu ifade ediliyor. Son durum nedir?


Göreve geldiğimizde orada yapılaşmaya müsait olmayan bir imar planı vardı, yatırımcı girmiyordu. Oranın hareketlenmesi için şehircilik açısından geniş ve donanımlı sosyal donatı alanlarının, yeşil alanların fazla olduğu yeni bir imar gerçekleştirdik. Burası site tarzı yapılaşmaya uygun hale getirildi. İmar çalışmasını tamamlayıp ruhsat vermeye başlamıştık. Yalnız parselasyona itiraz eden bir mahkeme kararı geldi. Bu itirazın aslında sadece o bölümle alakalı olması gerekirken mahkemenin tüm planı durdurduğunu gördük. Ruhsat çalışmasını durdurmuş oldu, şu anda kimseye ruhsat veremiyoruz. Yapmış olduğumuz itiraz, tüm plana karşı yapılmasının yanlış olduğu yönünde. Danıştay’da şu anda temyiz durumundayız. Dava biter bitmez lehimize de olsa aleyhimize de olsa orayı zaten çözmüş durumdayız. Planda bir değişiklik olmayacak sadece parselasyonla alakalı itiraz eden vatandaşın sorununu çözüp yola devam edeceğiz. Bir kişinin itirazına yönelik mahkeme kararı 100 bin nüfuslu yeni bir şehri etkilemiş oldu. 1 buçuk yıldır mahkeme sonuçlanmadığı için alt yapı çalışmaları ilerlemiyor.


Yıllardır süregelen bir kule problemi var. En son yıkılacağı yönünde yargı kararı olduğu açıklandı. Cumhuriyet Kulesi ne zaman yıkılacak?


Şu anda yıkımla alakalı çalışıyoruz. Artık döndürebileceğimiz bir konu değil. Çünkü mahkeme kararı var ve bir an önce uygulamamız gerekiyor. Yıkımın nasıl olması gerektiği ile ilgili çalışma yapıyoruz. Bu konuda üniversitelerden ve Çevre Bakanlığı’ndan destek alıyoruz. Etrafına zarar vermeden yıkılması gerekiyor, çalıştığımız konu yıkım tekniği. Gazi Üniversitesi’nden raporları bekliyoruz. Bu raporlar ortaya çıkınca da kendimize bir yol haritası çizeceğiz. Muhtemelen 2016 yılında yıkmış olacağız.



Yeni hazırlanacak olan belediye kanunuyla ilgili beklentileriniz neler?


İlçe belediyelerinin gelirlerinde düşmeler oldu. Yetki alanı genişledikçe artı kaynakların da verilmesi gerekiyor. Şu anda merkezi bütçeden belediyelere aktarılan paranın yeterli olmadığını düşünüyorum bunun yükseltilmesi lazım. Belediyelerin kendi kaynaklarını oluşturma imkanı da verilmeli. Belediyeler her şeyden sorumlu tutuluyorlar. Dolayısıyla vatandaşın da bu beklentisinin karşılanması gerekiyor. Bu beklentinin karşılanması için gelirlerin olması gerekiyor. Yoksa belediyeler sürekli borçlanma içerisine girmek durumunda kalıyor. En büyük beklenti gelir bazlı yetkilerin de genişletilmesi. Maalesef Güneydoğu bölgesindeki kötü belediyecilik yüzünden ve orada belediyelerin kötü maksatlar kullanılması nedeniyle de diğer bütün belediyeleri etkileyen durumlar var.


2016 HEDEFLERİ


2016 yılında yapmamız gereken işler dediğiniz neler var?


1 - Metronun açılması. 

2 - Gümüşdere Ihlamur Vadisi’nin tamamlanması. 

3 - Ovacık imarının çözülmesi. 

4 - Ovacık’taki spor salonunun temelinin atılması.

5- Şu anda 5,6 metrekare olan yeşil alanı 2023 yılında 10 metrekareye çıkarma.


BOŞLUĞUNU HİSSEDİYORUZ


Keçiören uzun bir süre Cumhurbaşkanı’nın da evinin bulunduğu, ikamet ettiği yer olarak biliniyordu. Cumhurbaşkanı artık Keçiören’de oturmuyor. Bu durumun ilçeye bir etkisi oldu mu?


Boşluğunu hissediyoruz. Özellikle Keçiörenli açısından burada oturuyor olması bizim açımızdan bir avantajdı, bu avantajımızı şu anda kullanamıyoruz. Zaman zaman gidip geliyor. Geçen gün ani bir şekilde ev ziyaretine geldi. Ama artık o Türkiye’nin cumhurbaşkanı. Keçiören’de küskünlük filan yok. Bu zamana kadar oturmasını büyük bir kazanç olarak görüyoruz.


Hürriyet Ankara




Geri Dön