01 / 09 / 2024

Önder Öztarhan: 'Krizden en az biz etkilendik'

Önder Öztarhan: 'Krizden en az biz etkilendik'

Nike, Shiseido, MAC gibi markaları bünyesinde barındıran Vepa Group'un genç patronu Öztarhan, Vepa'nın emekliye ayrılan kurucularına müteşekkir: Herkes, hızla mağazalaşırken biz de rüzgara kapıldık ama büyüklerimiz uyarınca durduk, şimdi iyi ki durmuşu



 





1962'de işe fırça üretimiyle başlayan Vepa, şimdi Nike, BCBG Max Azria, Shiseido, New Ballance, gibi birçok markayı bünyesinde barındıran bir perakende grubu. Firmanın ana iş kolu olan fırça ise artık yok. İkinci jenerasyonun yönetime gelmesiyle perakendeye odaklanan grup, 'gözbebeği' fırça işini de geçen yıl devretti. Vepa Group'un Yönetim Kurulu Başkanı Önder Öztarhan, 'Biz genç nesil olarak sanayide tecrübesiziz. İthalatta uzmanlaştık. Fırça işine devam etsek yanlış yapacaktık' diyor.
Vepa, şimdi bütün planlarını perakendede büyüme üzerine geliştiriyor. Ancak, başka gruplara göre çok daha 'temkinli'. Öztarhan, 'Bizim temkinli ilerleme özelliğimiz aileden kaldı. Kriz öncesinde perakendede ciddi bir büyüme rüzgarı vardı. Biz de o büyümeye bir ara kapıldık, çok sayıda mağaza açmak istedik. Ama büyüklerimizden uyarı alınca
durduk. Ortama ayak uydurup, her çarşıya girmedik. O rüzgara kapılanlar şimdi büyük sıkıntı yaşıyor. Bu yüzden büyüklerimize müteşekkiriz. Sektör geneline baktığımızda krizden en az etkilenen grup olduğumuzu tahmin ediyorum' diye anlatıyor.




Dakikada  1.5 Mac sattık
Vepa Group'un amiral gemisi, en eski markası olan Shiseido. Ancak Öztarhan'ın verdiği bilgilere göre gruba 2004'te katılan bir diğer kozmetik markası MAC de çok hızlı koşuyor. Geçen yıl MAC'te dakikada 1.5 ürün sattıklarını söyleyen Öztarhan, perakendenin krizden en az etkilenen kısmının kozmetik olduğunu belirtiyor. 'Kozmetik müşterisi çok sadık, kriz var diye ucuz ürüne yönelmiyor'diyen Öztarhan, MAC'le ilgili planlarını şöyle anlatıyor: MAC profesyonel makyajda dünyanın en güçlü markası. Kozmetikte monobrand mağazalar yoktur. Dünya çapında bu kuralı bozan MAC oldu. Türkiye'de de kısa sürede benimsendi. 2008'de MAC'te hedefimiz yüzde 75 büyümekti, 45'te kaldık. Eski mağazalarımızda cirolar düşmedi ama yükselmedi de. Şimdi MAC'i İzmir'e taşımayı, İstanbul ve Ankara'da mağazalarımızı artırmayı istiyoruz. 3 yılda 6-7 mağaza planlıyoruz.
Vepa'nın büyütmeyi planladığı bir diğer marka da Amerikalı spor markası New Balance. Geçen yıl yeni açılan mağazalarla New Ballance'ta da yüzde 30 artış sağladıklarını söyleyen Öztarhan, komşu ülkelerin distribütörlüklerini de aldıklarını belirtiyor.



2009'da yüzde 10 büyürüz
Önder Öztarhan, 2009'un 2008'den çok daha zor bir yıl olacağını öngörüyor. Bu nedenle temkinli davranmaya devam ettiklerini anlatıyor. 'Artık hedeflerimizi tahminlerimizi, haftalık, aylık yapıyoruz.' diyen Öztarhan, 2008'de 65 milyon lira ciro yaptıklarını 2009'da yüzde 10 büyüme hedeflediklerini söylüyor.



2 yeni kozmetik markası
1988'den bu yana kozmetik işinde olan Vepa, Türkiye'ye 2 yeni kozmetik markası getirmek için görüşme halinde. Görüşmelerden birinin imza aşamasına geldiğini söyleyen Öztarhan, diğer marka için de takvimi 2010 olarak belirlediklerini söylüyor. Öztarhan, 'fiyat ve ürün gamı olarak genç tüketiciye yönelik' diye  tanımladığı markaların ikisinin de Amerikalı olduğunu ekliyor.



Cho'yu Ukrayna'ya taşıyacağız
Vepa Group, 2007'nin sonunda kendi markası Cho'yu yarattı ve bu marka ile mağazalaşmaya başladı. Cho'da bayan ayakkabı ve aksesuvar mağazacılığı olarak yola çıktıklarını ifade eden Öztarhan, son 6 aydır mağazanın konseptini geliştirmeye karar verdiklerini anlatıyor: Cho'yu bir bayanın ihtiyacı olabilecek pek çok şeyi bulabileceği bir konsept haline getirmeye karar verdik. Marka portföyüne distribütörü olduğumuz BSBG, New Ballance gibi markaları ekledik. Artık Cho'da bikiniden tekstil koleksiyonuna, gözlükten hediyelik eşyaya kadar geniş bir ürün yelpazesi
var. 4 mağazaya ulaştık. Şimdi Akmerkez'de bir mağaza arayışımız var. Bir de  bu konsepti Ukrayna'ya taşımak istiyoruz.



Akşam


Geri Dön