02 / 05 / 2024

Oxford Economics raporu ilginç gerçeği ortaya çıkardı! Türkler youtube’u bilgilenmek için kullanıyor!

Oxford Economics raporu ilginç gerçeği ortaya çıkardı! Türkler youtube’u bilgilenmek için kullanıyor!

Son yıllarda en sevilen platformların başında gelen youtube’da, haber izlemekten, dizileri ve programları takip etmeye, klip izlemekten yemek tarifi almaya, herkesin ilgisine göre bir video bulduğu bir platform haline geldi. Özelikle Türkiye’den eklenen içeriklerde, alanına göre farklılaşan hem sa



 

Herkesin ilgi alanına göre yüzlerce video bulabildiği YouTube’a içerik üretici topluluklarından, Bağımsız araştırma kuruluşu Oxford Economics, hazırladığı YouTube Türkiye Etki Raporu’nda, Türkiye’den kullanıcılara yönelik veriler ortaya konuldu.

Dünya çapında milyonlarca kişinin kendini bulduğu bir platforma dönüşen YouTube'da, Türkiye’de yaşayan kullanıcılardan yüzde 93'ü bilgi ve birikim edinmek amaçlı videolar izliyor.

Oxford Economics raporu ilginç gerçeği ortaya çıkardı! Türkler youtube’u bilgilenmek için kullanıyor!

TÜRKİYE’DE 45 BİN KİŞİ YOUTUBE’A GİRİYOR

Rapora göre, Türkiye’den 45 milyon kişi, YouTube’u düzenli olarak kullanıyor. YouTube verileri incelendiğinde, platformda her gün yaklaşık 45 dakika zaman geçiren Türk kullanıcılar, YouTube aracılığıyla dünyanın dört bir yanından dilediği içeriğe anında ulaşabiliyor ve merak ettiği yeni bilgiler öğreniyor.

 Oxford Economics raporu ilginç gerçeği ortaya çıkardı! Türkler youtube’u bilgilenmek için kullanıyor!

İçerik üreticileri, işletmeler ve markalar dahil pek çok gruba önemli bir gelir kaynağı da olan youtube, tedarik zincirlerinde bulunan işletmeler ve serbest çalışanlar da eklendiğinde dev bir ekosistem meydana getiriyor.

BİREYLERİN YAŞAM KALİTESİNİ NASIL ETKİLİYOR?

Platformun Türkiye ekonomisine, toplumuna ve kültürüne verdiği katkıyı ölçmek ve analiz etmek amacıyla hazırlanan raporda yer alan bağımsız araştırma, youtube’un, bireylerin yaşam kalitesine etkisini de değerlendirme amacını taşıyor.


Geri Dön