15 / 05 / 2024

Oxford Economics raporu ilginç gerçeği ortaya çıkardı! Türkler youtube’u bilgilenmek için kullanıyor!

Oxford Economics raporu ilginç gerçeği ortaya çıkardı! Türkler youtube’u bilgilenmek için kullanıyor!

Son yıllarda en sevilen platformların başında gelen youtube’da, haber izlemekten, dizileri ve programları takip etmeye, klip izlemekten yemek tarifi almaya, herkesin ilgisine göre bir video bulduğu bir platform haline geldi. Özelikle Türkiye’den eklenen içeriklerde, alanına göre farklılaşan hem sa



Karar Gazetesinin haberine göre, raporun açıklandığı basın toplantısında konuşan YouTube Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkan Yardımcısı Pedro Pina,  platformun, yaratıcı girişimcilerin seslerini dünyaya ilettiğini belirterek, Türkiye’den içerik üreticilerinin işletmeler üzerinden, Türk kültürünü dünya çapındaki 2 milyar izleyiciye sunduğunu kaydetti.

Pedro Pina, şubat ayından başlayarak YouTube’un, Türkiye'deki içerik üreticilerinin YouTube Shorts'taki yaratıcı işlerinden gelir elde kazanmaları için daha da fazla yöntem sunacağını açıkladı.

 

TÜRKİYE SOSYO KÜLTÜREL HAYATINA KATKI SAĞLIYOR

Basın toplantısında etki analizi raporuna ilişkin bilgiler veren Google Türkiye Kamu İlişkileri Direktörü Pelin Kuzey ise  milyonlarca kullanıcının her gün girdiği YouTube’un, ülkenin ekonomisine ve sosyo kültürel hayatına birçok katkıda bulunduğunu ifade etti.

 Oxford Economics raporu ilginç gerçeği ortaya çıkardı! Türkler youtube’u bilgilenmek için kullanıyor!

EN ÇOK BİLGİ EDİNMEK İÇİN KULLANIYORLAR

Kuzey, şöyle devam etti:

Sağlanan katkı sadece içerik üreticileriyle de sınırlanmıyor. Ayrıca tedarik zincirlerinde bulunan gelirlerinin önemli bir kısmını içerik üreticilerden kazanan işletmeler ve serbest çalışanlar da bu ekosisteme eklendiğinoe oldukça geniş bir etki alanından bahsediyoruz.

Raporda gerçekleştirilen sınıflandırmalar, YouTube’un doğrudan ve dolaylı olarak küresel bir ekosistem oluşturduğunu ve 2021 yılında bu ekosistem sayesinde Türkiye ekonomisine toplamda 2 milyar Türk lirasından fazla katkıda bulunduğunu, 45 binden fazla tam zamanlı işe eşdeğer istihdamı desteklediğini ortaya koyuyor.

Raporun çıktıları arasında beni en çok heyecanlandıran verilerden biri de kadın içerik üreticilerle ilgili. Kadın içerik üreticilerin yüzde 82’lik bölümü, YouTube'un tutkularını ve fikirlerini paylaşmalarına yardımcı olduğunu ifade ediyor. Bir başka önemli çıktı da kullanıcıların bilgi ve birikim edinmek amacıyla Google’ın kapısını ne kadar sık çaldığı hakkında.  Türkiye’de kullanıcıların yüzde 93'lük oranı YouTube'u bilgi ve birikim edinmek için kullandığını bildiriyor. Eminim bu  sonuç, hepimizin hayatında deneyimlediği önemli bir etki.”

 O paralar elektrik faturalarından düşülecek! EPDK Başkanı açıkladı!

O mesleklerde çalışanlar havalara uçacak! Maaşlarına tam 10 bin liradan fazla zam geliyor!

Özel sektör çalışanına doğalgaz yardımı geliyor!

Uyanık instagram satıcılarına karşı uzmanlar uyardı! “İade almıyorum” yok!

Kullanmadığınız odada peteği kapatmak doğalgaz tasarrufu sağlar mı?


Geri Dön