Radisson Hotel Group'tan yatırım atağı! Türkiye'de 5 yılda 50 otele ulaşacak!
Dünyanın en iyi üç otel markasından biri olma hedefiyle yatırımlarını sürdüren Radisson Hotel Group, bugün 120 ülkede faaliyet gösteriyor. 2020'nin ikinci çeyreğinde EMEA bölgesine yönelik 15 yeni otel anlaşmasını duyuran Radisson Hotel Group, İstanbul'da da iki yeni otel açacak.
Dünyanın en iyi üç otel markasından biri olma hedefiyle yatırımlarını sürdüren Radisson Hotel Group, bugün 120 ülkede faaliyet gösteriyor. 2020'nin ikinci çeyreğinde EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) bölgesine yönelik 15 yeni otel anlaşmasını duyuran Radisson Hotel Group, Orta ve Batı Avrupa'da özellikle Fransa, İtalya ve İspanya'da genişlemek istiyor. Fortune Dergisi'nden Begüm Nur Alkış'ın haberine göre; Çin pazarında iddialı büyüme planlarını açıklayan Radisson Hotel Group CEO'su Federico J González, Türkiye pazarına yönelik ise "bağlılığımız uzun vadeli" diyor. González ile Radisson Hotel Group'un Türkiye pazarındaki yatırımların, globaldeki büyüme stratejilerini, dijital çalışmalarını ve yeni projelerini anlattı.
COVID-19 salgını konaklama sektörünü nasıl etkiledi değerlendirir misiniz? Radisson Hotel Group olarak bu dönemdeki kriz yönetimi stratejiniz nedir?
Tüm konaklama sektörü için zorlu bir süreçten geçiyoruz ancak Asya'da ve özellikle Çin'de çok olumlu sonuçlar alıyoruz. Ağustos ayında STR'nin açıklamış olduğu öngörülere rağmen son 7-8 ayda düzelme görülüyor. 2021 ve 2022'de bu olumlu etkileri göreceğimize dair ölçülü bir biçimde iyimserliğimizi sürdürüyoruz. Dünya çapında faaliyette olan bin 100'den fazla otel ve bünyemizdeki diğer 300 otelden oluşan küresel ölçeğimizle, pandemiye ve farklı değişkenlere ilişkin küresel bir makro bakış açısına sahip olduk. Krizin beklenen sonuna kadar her türlü finansal ihtiyaç için hissedarlarımızdan tam destek alıyoruz. 2020 yılı boyunca, dijital altyapımızı geliştirerek yatırım yapmaya devam ettik.
Büyüme stratejilerinizden ve yatırım planlarınızdan bahseder misiniz?
Zorlu bir 2. çeyrekten sonra otellerimizin yeniden açılması ile birlikte, haziran ayında kademeli bir yükselme gözlemlemeye başladık. Birçok otel grubu gelişim planlarını askıya alırken, yatırımcılarımız ve bizler kalkınma ile ilgili iddialı beş yıllık planımıza bağlı kaldık. İkinci çeyrekte, EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) bölgesinde varlığımızı güçlendirdiğimiz 15 yeni otel anlaşmasını duyurduk. Radisson Hotel Group olarak hedefimiz, dünyanın en iyi üç otel markasından biri haline gelmesi.
Küresel pazar payınız nedir? 2025 yılına kadar, Çin pazarı için planlarınız nelerdir?
Gelişmekte olan pazarlar özellikle varlık hafifletme stratejimizi hızlandırırken, geliştirme stratejimizdeki kilit bölgeler olmaya devam ediyor. Kısa bir süre önce Afrika'da, altı yeni otel için imza attık. Böylece toplam 32 Afrika pazarında, neredeyse 100 otele ulaştık. Bu durum, Radisson Hotel Group'un kita genelinde en hızlı büyüyen otel şirketlerinden biri olarak konumunu pekiştirdi. Şu anda, bölgedeki 150'den fazla otelle Doğu Avrupa'da pazar lideriyiz ve bu büyümeyi, Orta ve Batı Avrupa'da, özellikle Fransa, İspanya ve İtalya gibi ülkelerde genişletmek istiyoruz. Son imza duyurularımızdan söz etmem gerekirse; Avusturya'daki Radisson RED markasının üçüncü imzası, İtalya'nın en ünlü kayak merkezlerinden biri Cortina d'Ampezzo'da iki yeni imza ve dünyanın en popüler tatil yerlerinden biri olan pitoresk Santorini adasında da yeni bir Radisson Blu tesisi için imza atıldı.
Hizmetimizi genişlettiğimiz alanlardan biri, kurumsal ve tatil amaçlı seyahat eden misafirler arasında giderek daha popüler hale gelen "serviced apartments" (kısa süreli kiralanan mobilyalı daireler). Hizmet verilen daire portföyümüzü küresel boyutta, proaktif olarak büyütmeye devam ediyoruz. Çin hakkında çok iddialı büyüme planlarımız mevcut. 2025 yılına kadar bünyemizdeki markalar ile neredeyse 1000 otel açmayı planlıyoruz.
Radisson Hotel Group'un Türkiye pazarına yönelik yatırım projeleri olacak mı?
Bu yaz, iki yeni otelin açılışını duyurduk: Radisson Hotel Istanbul Sultanahmet ve Radisson Hotel President Beyazit Istanbul. Kültürel açıdan canlı, tarihi İstanbul'un kalbinde, şehrin en önemli turistik yerlerine yakın konumdalar. Mevcut 30 otelimize ve 4 bin 500'den fazla odaya ilaveten daha fazla otel ekleyerek varlığımızı sürdürüyoruz. Hedefimiz önümüzdeki üç ila beş yıl içinde, Türkiye'de, 50'nin üzerinde otel ve 10 bin odaya ulaşmak.
Grubun hâlihazırda Türkiye'de faaliyet gösteren ve gelişim halinde olan Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson ve Park Inn by Radisson ile temsil edilen dört markası var ve 16 oteli ile İstanbul'un önde gelen otel işletmecilerinden biriyiz. İstanbul, Bodrum, Bursa ve Izmir, Aliağa'da yapımı devam eden projelerimiz var. Radisson RED gibi yeni markaların tanıtımı ve resort, kongre merkezleri, iş otelleri gibi dengeli portföyü ile ülkedeki varlığımızı yeni oteller, kiralanabilir mobilyalı daireler ve lifestyle otelleriyle daha da çeşitlendirmeyi hedefliyoruz.
Teknolojik gelişmeleri Radisson'a nasıl entegre ediyorsunuz?
COVID-19 süreci bazı teknolojileri çabucak edinmemize sebep oldu. Sanal ve hibrit etkinlikler için gittikçe artan bir talep söz konusu ve toplantı organize edenler kısıtlamalara rağmen yüksek katılım görebilmeyi ümit ediyor. Biz de sanal ve hibrit toplantıları ve etkinliklerinde müşterilerimize sorunsuz bir deneyim sağlamak için Zoom ile işbirliği yaptık. Hibrit odalar ve hibrit toplantılar konseptimizi hayata geçirdik. Hibrit odalar, son teknolojiye sahip bir ofisin olanaklarını üstün bir otel odası konforuyla birleştiriyor. Hibrit seçeneklerimiz şu anda Avrupa'da, Orta Doğu ve Afrika'da 50'yi aşkın otelimizde sunuluyor. 2020'nin geri kalanında ve 2021 yılında da bu konuda gelişmeye devam edeceğiz.