Rağbet düşünce Xiaomi'nin geliri de %18,9 düştü!
Xiaomi Corp, ekonomi COVID-19 salgınından kurtulurken bile akıllı telefonlara yönelik tüketici talebinin zayıf kalması nedeniyle Çarşamba günü üç aylık gelirinde %18,9 düşüş bildirdi.
Xiaomi, 2010 yılında Çin'de kurulmuş bir teknoloji şirketidir. Başlangıçta akıllı telefonlarla tanınan Xiaomi, daha sonra geniş bir ürün yelpazesi sunmaya başlamıştır. Şirket, akıllı telefonlar, tabletler, televizyonlar, akıllı ev ürünleri, giyilebilir teknolojiler, ses cihazları, güvenlik kameraları, elektrikli scooterlar ve diğer birçok elektronik ürünü içeren çeşitli teknolojik cihazlar üretmektedir.
2023'ün ilk çeyreğinde satışlar, bir önceki yılın aynı çeyreğindeki 73,35 milyar yuan'dan 59,5 milyar yuan'a geriledi ve analist tahminleri olan 59,43 milyar yuan'a kabaca paralel.
Net gelir, bir yıl önceki 2.86 milyar yuan'dan %13.1 artışla dönem boyunca 3.23 milyara yükseldi.
Çin, sıkı salgın kontrollerini geçen yılın sonlarında kaldırdıktan sonra, ülke ekonomisi toparlandı ancak tüketiciler temkinli harcama yapıyor. Çin'in akıllı telefon sektörü bu dönemde hiçbir geri dönüş görmedi. Araştırma şirketi Canalys'in Nisan ayında bildirdiğine göre, Çin'deki toplam satışlar 2023'ün ilk çeyreğinde %11 düştü. Xiaomi'nin dönem içindeki satışları %20 düştü. Bir zamanlar Xiaomi'nin yurtdışındaki en büyük pazarı olan Hindistan, akıllı telefon üreticisi için daha az kazançlı oldu. Toplam akıllı telefon satışları ilk çeyrekte tüm markalarda %20 düştü ve Samsung gibi rakipler , Xiaomi'nin daralan pazar payını yediler. Şirket, talebi canlandırmak umuduyla Hindistan ve Çin'deki birçok modelinin fiyatlarını düşürdü.
Ragbet düşünce Xiaomi'nin geliri de %18,9 düştü!