Sarten Ambalaj 2020'de 20 fabrikaya ulaştı!
Avrupa’nın 3 büyük ambalaj şirketinden biri olan Sarten Ambalaj’ın CEO’su Zeki Sarıbekir, hedeflerinin bu yıl içerisinde 20 fabrika ulaşmak olduklarını söyledi.
Dünya Gazetesi köşe yazarı olan Kerim Ülker, bugükü yazısında ''Sarten Ambalaj'ın yatırım planlarını kaleme aldı. İşte o yazı...
Hedefleri tutturabilmenin şirketler açısından çok önemli bir gösterge olduğunu düşünüyorum. Hatta üst seviyeyi gösteren en değerli göstergedir kanımca. Sarten Ambalaj için konulan bir hedefin tutturulmasını da bu açıdan önemsedim. Avrupa’nın 3 büyük ambalaj şirketinden biri olan Sarten Ambalaj’ın CEO’su Zeki Sarıbekir ile yıllar önce görüştüğümde “Hedefimiz 2020’de 20 fabrikaya ulaşmak” demişti. Sarten ile ilgili o hedefe 2020 bitmeden ulaşıldı.
80’in üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiren Sarten Ambalaj, 10 milyon Euro yani 88 milyon TL’lik yatırımla Bulgaristan’daki ikinci fabrikasını satın aldı. Bulgaristan’da halihazırda 25 milyon Euro ciro yaptıklarını söyleyen Sarıbekir, “Son yatırımımızla bu ülkedeki yatırımlarımızı 50 milyon euro seviyelerine çekmeyi hedefliyoruz. Türkiye’de 16 fabrikayla hizmet veriyoruz. Bir yandan da yurtdışında büyüme planlarımızı sürdürüyoruz. Bulgaristan’daki ikinci, yurt dışında ise dördüncü merkezini devreye aldık” diyor.
Bulgaristan'ın ilk ambalaj fabrikası
Sarıbekir’in verdiği bilgilere göre Sarten, Bulgaristan’a 1999 yılında girdi. 2001’de de ilk üretim tesisini aldıklarını anlatan Sarıbekir, “Sarten'in ilk yurt dışı yatırımı da Bulgaristan’dır. Yeni yatırımımız olan FMA, Bulgaristan’ın ilk metal ambalaj fabrikası” diye konuşuyor. 1960’lı yıllarda kurulan FMA adlı ambalaj şirketi, Bulgaristan’ın bir dönem en büyük tesislerinden biriydi. Doğu Bloku’nun yıkılması ile birlikte tesis, eski gücünü kaybetti ve Ivanov ailesi tarafından alındı. Ivanov ailesi, FMA’yı eski günlerine döndüremedi.
"2 yıla kadar ciromuzu ikiye katlarız"
Sarıbekir, FMA’nın geçmişteki günlerine tekrar dönmesi için yeni üretim alanları ve makine parkı kuracaklarını ifade ediyor. Sarıbekir, şunları söylüyor: "Şu anda Bulgaristan’da pazar lideriyiz. En güçlü rakiplerimizden birini alarak, birinciliğimizi de perçinlemiş olduk. Bu yatırımımızla Bulgaristan’da 400 kişinin üzerinde istihdam sağlamış olacağız. Bu ülkede 25 milyon Euro ciro yapıyoruz. Hedefimiz 1-2 yıl içerisinde ciromuzu iki katına çıkarmak olacak. Romanya’da da depomuz ve bir şirketimiz var. Sırbistan’da da bir şirketimiz var. Yunanistan’da Selanik’te bir ofisimiz var. Balkanlar’da ve Doğu Avrupa’da Bulgaristan’ı merkez seçerek büyüyoruz. İkinci fabrikayla da Doğu Avrupa’da metal ambalajda daha güçlü bir konuma geleceğiz.”
"2030'da hedefimiz 30 fabrika"
Sarıbekir’e Türkiye’deki yatırımlarını sorduğumda ise şirketin 200 milyon TL yatırımla Adana’da ve Manisa’da kavanoz kapağı üretimi için fabrika kurulacağı yanıtını veriyor. Sarıbekir, “Aylık 100 milyonun üzerinde kapak üretiyoruz” diyen Sarıbekir, “Bu yıl Manisa’da yeni yatırımla beraber yıllık 1,5 milyar kapak üreteceğiz. Senede 2,5 milyar adet kavanoz kapağı üretmeyi hedefliyoruz” diyor. Sarıbekir’e bu kez 10 yıl sonrasına yönelik hedefini soruyorum. Yanıtı yine iddialı: “Şu anda 500 milyon dolarlık ciro yapıyoruz. Bu yıllar önce planladığımız hedefle örtüşüyor. Artık 2030 hedefine odaklandık. Avrupa’da zaten kuvvetliyiz. 2030 hedefimiz 1 milyar dolarlık ciro elde etmek. Fabrika sayısını da 30’a çıkaracağız.”
Türkiye’de hedef belirleme ve tutturma oldukça zor. Oku hedeften öteye atmakla, berisine atmak arasında fark yok. Önemli olan hedefi tutturabilmek. Sarıbekir, yıllar önce söylediği hedefini tutturdu. Bakalım 2030’da neler olacak?