Tapuda fotoğraf yoksa ne olur?
Arazi, arsa işyeri gibi meskenlerin satışları tapu dairesinde gerçekleşiyor. Tapu işlemlerinin gerçekleşebilmesi için istenen belgelerin eksiksiz olması gerekiyor. Peki,tapuda fotoğraf yoksa ne olur?
Tapuda fotoğraf yoksa ne olur?
Arazi, arsa gibi meskenlerin satışları tapu dairesinde gerçekleşiyor. Tapu dairesi tarafından istenen belgelerin eksiksiz olması gerekiyor. Tapu işlemleri rehberinde yer alan bilgilere göre, tapu müdürlüklerine başvurular; müdürlüğe giderek yapıldığı gibi, internet üzerinden online olarak da yapılabiliyor.
Tapu işlemlerin eksiksiz ve sorunsuz olarak tamamlanabilmesi için tapu dairesi başvurusunda istenen belgelerin eksiksiz olması ve tapu harcının ödenmiş olması gerekiyor. İşlem başvurusunda istenen belgeler aşağıda yer alıyor;
1) T.C Kimlik Numarası
2) Vergi Kimlik Numarası
3) Zorunlu deprem Sigortası Poliçe numarası (*)
4) Tüzel Kişiliklerde,Sicil ve Tescil Numarası
5) İstemde bulunanların vesikalık fotoğrafları
6) Nüfus Cüzdanı ya da Pasaport
7) Temsilcilerden temsile ilişkin belge istenmektedir.
Tapuda fotoğraf yoksa ne olur?
Tapu işlemlerinin eksiksiz ve sorunsuz yapılabilmesi için yukarıda belirtilen belgelerin eksiksiz olarak tapu dairesine götürülmesi gerekiyor. Eğer istenen belgelerden bir tanesi eksik ise işlem gerçekleşemiyor. Tapuda fotoğraf yok ise işlem yapılmıyor. İstenen belgelerin temin edildiği takdir de tekrar başvuru yapılması gerekiyor.
Tapu işlemleri..
Tapu işlemleri için gerekli olan belgeler satıcının yanında bulundurması gereken ve alıcının yanında bulundurması gereken belgeler olmak üzere iki şekilde karşımıza çıkıyor.
- Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.
- Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi.
- Ayrıca belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının da hazır olması gerekli.
Tapu işlemleri - Satış:
Tapu dairesinde gerçekleşecek satış işlemi için taraflara ve varsa temsilcilere yukarıda belirtilen belgelerin teslim edilmesi ve işlem masrafının karşılanması gerekiyor.
Tapu Harcı:
Tapu harcı ilgili belediyece bildirilen Emlak beyan değerinden az olmamak üzere, satış için beyan edilen değer üzerinden satıcı ve alıcı için ayrı ayrı binde 20 oranında tapu harcı tahsil ediliyor.
Döner Sermaye:
Döner Sermaye İşletmesince her yıl belirlenen tarifeye göre ücret alınıyor.
Diğer Vergiler:
Var olması halinde taşınmaz malın veraset ve intikal vergisi ile vakıf taviz bedeli ilişiği kestiriliyor.
Tapu ve Kadastro Müdürlüklerinde gerçekleşen diğer işlemler olan; Bağık, trampa, ölünceye kadar bakma akdi, miras yoluyla intikal işlemleri, taksim (paylaşma), ipotek, intifa hakkı, kat irtifakı kurulması, kat mülkiyeti kurulması, ayırma (ifraz) işlemleri, birleştirme (tevhit) işlemleri, cins değişikliği, irtifak hakkı, düzeltme işlemleri, aile konutu şerhi, yabancı uyruklu gerçek kişilerin Türkiye'de taşınmaz edinmeleri, karşılıklılık, yabancı sermayeli şirketlerin Türkiye'de taşınmaz edinimleri, transfer başvuruların yapılacağı mercii gibi hususlar " Tapu İşlemleri Rehberi Kitapçığı " kapsamında yer alıyor.
Tapuda yapılan satışın iptali!
Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com