22 / 12 / 2024

Temsa yeni fabrika için pazar araştırmasına koyuldu!

Temsa yeni fabrika için pazar araştırmasına koyuldu!

Yılın ilk dört ayında 112 büyük otobüs ve 350 midibüs satışı ile pazar payını yüzde 30'a çıkaran Temsa, üretimde tam kapasiteye ulaştı. İhracatı hızlandırmayı hedefleyen Temsa'da, yeni fabrika için pazar araştırması başladı.



Türkiye'nin önde gelen otobüs üreticisi Temsa, yılın ilk dört ayında 112 büyük otobüs, 350 midibüs satışı gerçekleştirerek pazar payını her iki ürün grubunda da yüzde 30’ların üstüne taşıdı. Temsa Satış Direktörü Murat Anıl, yeni fabrika yatırımının da gündemlerinde olduğunu açıkladı. Anıl, “Şu anda yüzde yüz kapasite ile çalışıyoruz. Yurt dışından gelen talepler doğrultusunda yeni yatırımı yapabiliriz. Fabrika yatırmı için şu an pazar araştırması yapıyoruz” dedi. Anıl özellikle Maraton marka otobüslere yönelik talep artışı doğrultusunda üretimi artıracaklarını söyledi.


Büyüme hedefini revize etti 


Temsa Satış Direktörü Murat Anıl, geçtiğimiz salı günü İstanbul'da düzenlediği basın toplantısı ile şirketin 4 aylık rakamlarını ve yeni yatırım planlarını açıkladı. Anıl, ilk dört ayda büyük otobüs pazarında geçen yıla göre yaklaşık yüzde 36’lık daralmaya rağmen başarılı bir seviye elde ettiklerini vurgulayarak, “Yılın ilk dört ayında pazarda 378 otobüs satıldı. Temsa burada 112 adetlik satışla yüzde 30 pay almayı başardı. Nisan ayında Temsa olarak pazar payımızı yüzde 39’lar seviyesine getirdik” dedi. 2016'nın Temsa için iyi bir yıl olacağına dikkat çeken Anıl, büyüme hdefl erini revize ettiklerini ve yıl sonunda yüzde 11 büyüme beklediklerini açıkladı. Anıl, “Önemli filolalar kazandık. Bir biri ardına teslimat haberleriyle gündemde olacağız” dedi. Turizm sektöründe yaşanan olumsuz gelişmelerin satışları yavaşlattığını dile getiren Anıl, “Turizmde işler yolunda gitseydi yıl sonu büyümemiz yüzde 11 değil yüzde 30 olurdu” dedi. 


2+1’in payı artacak 


Otobüs pazarında satılan ürünlerin geçen yıla göre 2+1 koltuk segmenti açısından farklılık gösterdiğine dikkat çeken Murat Anıl, “Bu yıl satılan otobüslerin yüzde 50’sini 2+1 segmenti oluşturdu” dedi. Midibüs pazarında Prestij SX aracın müşterilerin büyük beğenisini kazandığını belirten Murat Anıl, 4 ay sonunda bin 40 adetlik pazardan 350 civarında satışla yüzde 34’e yakın pazar payına sahip olduğunu vurguladı. Anıl, “ Yeni Prestij ile çok olumlu geri dönüşler alıyoruz. 2016 yılında da Prestij SX aracımızın bizi liderliğe taşıyacağına inanıyoruz” dedi. Kentiçi ulaşımda smart mobilty ile akıllı otobüs devrini başlattıklarını belirten Anıl, elektrikli otobüs pazarının önümüzdeki süreçte daha hızlı büyümeye katkı yapacağını kaydetti. 


Temsa geçen hafta ayrıca önemli bir teslimat haberi duyurdu. Antalya’nın önde gelen personel, okul ve turizm taşımacısı şirketlerinden Şekerler Turizm 100 Prestij SX aldı. 50 adetlik ilk part törenle teslim edildi.


Yerli otobüs, final aşamasına haziranda geliyor 


Bu yıla yepyeni ürünlerin lansmanları ile hızlı bir giriş yaptıklarını belirten Temsa Satış Direktörü Murat Anıl, "2016 sonunda ürün portföyümüzdeki araç sayısı 25’e ulaşacak” dedi. Aselsan ortaklığında hayata geçirilecek olan 'yerli otobüs' projesinde ise finale yaklaştıklarını açıklayan Anıl, aracın lansmanının haziran ayı içerisinde yapılacağını söyledi. Anıl, “Ülkemiz için çok faydalı ve çevreye katkı sağlayacak fevkalede bir araç çıkıyor. Projeye çok ciddi bir yabancı ilgisi var. Ülkenin ihracatına ve cari açık sorununa bu proje ile önemli katkı sağlayacağımıza inanıyoruz” dedi. Anıl, bu yıl Euro 6 normuna geçişle birlikte bu araçları teslim alan ve kullanım sürecinde şirkete dönüş yapan müşterilerin rakip markalara yüzde 10 daha az yakıt tükettiklerini söyledi.



Dünya


Geri Dön