ThyssenKrupp Asansör'ün akıllı asansörü Max, arızaları tahmin edecek!
ThyssenKrupp Asansör, asansörlerin internete bağlanarak bakım ve servis ihtiyaçlarını gerçek zamanlı olarak mühendis ve teknisyenlere bildirmelerini sağlayan yeni bir teknoloji geliştirdi.
MAX adı verilen teknoloji sayesinde parçaların kalan ömürleri otomatik olarak hesaplanıyor ve yetkililere bildiriliyor. Böylece, herhangi bir onarım ya da değişim gerektiğinde, arıza oluşmadan müdahale edilebiliyor. MAX’in, bir yılda tüm dünyada toplam 190 milyon saati yani 216 yüzyılı bulan “kullanım dışı” süresini yüzde 50 azaltması bekleniyor.
Alanında dünyanın önde gelen şirketleri arasında yer alan ThyssenKrupp Asansör, asansörlerin bakım süresini azaltacak ve taşıma kapasitesini artıracak yeni teknolojisi MAX’i tanıttı. Sektörde bir ilk olan MAX sayesinde, asansörler internete bağlanarak onarım, parça değişimi ve sistem bakım işlemlerine yönelik ihtiyaçlarını gerçek zamanlı olarak servis teknisyenlerine iletiyor.
Konu ile ilgili bilgi veren ThyssenKrupp Asansör Türkiye Genel Müdürü Turgay Şarlı, “Dünya genelindeki 12 milyon asansör, her gün 1 milyar insanı taşıyor. Bir yıllık operasyon dönemi boyunca, çeşitli servis müdahaleleri nedeniyle asansörlerin kullanım dışı kaldıkları süre, toplamda 190 milyon saati, yani 216 yüzyılı buluyor. Bu gerçeklerden yola çıkarak geliştirilen MAX, kullanım dışı kalma sürelerini yüzde 50 azaltmayı hedefliyor” dedi.
Nasıl çalışıyor?
MAX ile elde edilen gerçek zamanlı veriler, Microsoft’un bulut platformu Azure’a gönderiliyor. Bu platformda yer alan bir algoritma ile her asansördeki önemli sistemlerin ve bileşenlerin kalan ömrü hesaplanıyor. Bu sayede herhangi bir onarım ya da değişim gerektiğinde, ThyssenKrupp Asansör’ün servis mühendisleri ve teknisyenleri, henüz arıza meydana gelmeden durumdan haberdar olabiliyor ve bina yöneticilerini bilgilendirip, anında müdahale edebiliyorlar. Asansör kapılarına asılan “servis dışı” uyarılarını en aza indirmeye yardımcı olacak MAX bağlantılı bir binada bulunan insanlar, asansör için daha az bekleyerek stresten uzak kalacak ve daha kaliteli zaman geçirecek.
“Sektör artık mevcut teknolojilere bağlı kalmayacak”
Bugüne dek mevcut teknolojilere bağlı olmak zorunda kalan asansör sektörünü dönüşüme uğratmayı amaçladıklarını söyleyen ThyssenKrupp Asansör CEO’su Andreas Schierenbeck, “Misyonumuz, alanımızda daha önce kimsenin başaramadığı işlere ve devrimlere imza atmak. Günümüz şehirlerinin bugün yaşadığımız ve hızla yayılan kentleşmenin getirdiği güçlüklere yanıt verebilecek inovatif çözümlere ihtiyacı var. Şirketimizi dijital çağa gerçek anlamda taşımak ve asansör sektörünün sunduğu bakım hizmetlerinde dönüşümlere imza atmak üzere Microsoft ile işbirliği yapmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz” diye konuştu.
ThyssenKrupp Asansör, 18 ay içinde, başta pilot ülkeler Almanya ve İspanya olmak üzere, Kuzey Amerika ve Avrupa’da bulunan 180 bin ünite arasında bağlantı kurmayı hedefliyor.