Trafiği rahatlatmak adına yapılan çözümler yeterli mi?
Yeni Akit gazetesi köşe yazarı Cevat Kışlalı bugün ki köşe yazısında ''Her yere metro Her derde metro'' başlığına yer veriyor. İşte Cevat Kışlalı'nın köşe yazısı;
Her yere metro Her derde metro
Tramvay, metro, metrobüs ve Marmaray'ın halkımıza sunduğu hizmet göz ardı edilemez.Ulaşımı rahatlatmak için yapılan çalışmalar ne kadar artarsa memnuniyet de o derece artar. Peki trafiğe çözüm sunma adına yapılan icraatlarda aksaklıklar yok mu?
Söğütlüçeşme'den Avcılar'a kadar kesintisiz 24 saat yolculuk yapabilmek büyük altyapı hamlesi. Günün her saatinde, gece çalışanından sabah vardiyasına gidenine, arkadaşlarıyla geç saatlere dek oturanından alışveriş için Avrupa ve Asya yakasında koşturanlara kadar metrobüs büyük takdir topluyor. En büyük eleştiri ise kalabalık olması. Saatlerce ayakta gidiyor olmak bir eziyet. Vatandaş aktarmalardan rahatsız. Bindiği zaman bir daha inmek istemiyor. Aktarmanın artması kaosun daha da artmasına neden oluyor.Sefer ve araç sayıları artsa da ilginin aynı oranda artması çözümü engelliyor.
Metroda; 'Her yere metro, her yerde metro' sloganıyla raylı sistem ağının yıldan yıla genişlediğini görüyoruz. Kurtköy'den Bağcılar'a, Ataşehir'den Yenikapı'ya kadar en uç noktalar birbirine bağlanırken bunun Marmaray'la destekleniyor olması önemli.
Metrobüste olduğu gibi aktarma sayılarının çokluğu vatandaşı huzursuz ediyor.
Bağlantı noktalarının olması kaçınılmaz ama bunun pratik çözümlerle sunulması daha önemli. Anadolu yakasında E-5 trafiğini rahatlatması gereken Uzunçayır metrosu en çok şikayet edilen durak. İnsanlar yaklaşık 20-25 dakika trene ulaşmak için yürüyor. Bekleme süresini de eklediğinizde E-5'teki kalabalığa alternatif oluşturamıyor. Aynı sorun Kartal Adliye durağında da var. Projeler yapılırken elbette bunlar düşünülmüştür ama bunun üzerine başka hangi rasyonel çözümler sunulabilir bunun da masaya yatırılması lazım. Çoğu insan da gereksiz durak sayısından şikayetçi. 12 saat uçuş yaparak Amerika'dan Yeşilköy'e inen bir vatandaş, Saat 23:30 olmuşsa evine gitmek için metroya binemiyor. Sabiha Gökçen Havalimanı için de bu sorun var. Buraların da 24 saat kesintisiz ve raylı sis temlerle ana arterlere bağlanması gerekiyor. Dünya turizm kenti İstanbul'un ulaşımı 24 saat kesintisiz olmak zorunda. İnsan sayısı arttıkça beklentiler de doğal olarak artacak.
Yeni Akit