01 / 05 / 2024

TT Arena'nın çatı sorunu yine ortaya çıktı!

TT Arena'nın çatı sorunu yine ortaya çıktı!

Galatasaray’ ın Mayıs 2013’e kadar TT Arena’nın çatısını yaptırması gerekiyordu. Sarı-Kırmızılı kulüp 6 milyon euro, ‘Zemin oturmadı’ ve ‘Rüzgârda uçar’ diye bugüne kadar yaptırmadı....




Yağmur yağar, göl olur... Güneş görmez gölgede çimleri bitmez. Kar yağar maç iptal olur. TT Arena’da tam bir çatı skandalı yaşanıyor. Açıldığı günden beri yoldan ulaşıma dertleri bitmeyen Seyrantepe’de kriz dün çatıya çıktı. Geçen sezon da benzer bir senaryo yaşanmıştı. 23 Ekim’de oynanan Şampiyonlar Ligi’ndeki Cluj maçında zemin göle dönmüş, drenaj sistemi yüzünden G.Saray yönetimi çatırdamıştı. Devre arasında stadın zemini düzeltildi ama bu kez de güneş görmediği için çimler oturmadı. Arena, düne kadar sorun çıkarmadı ama Juventus maçında çatı çöktü. Peki TT Arena’nın çatısı neden yapılmıyor? Bu soruna neden kökten çözüm bulunmuyor?


YAPMASAK DAHA UCUZA GELİR Mİ?


G.Saray ile Gençlik Spor Genel Müdürlüğü arasında 3 Mayıs 2011 tarihinde imzalanan protokol ve varılan 49 yıllık anlaşmaya göre çatının yapılma sorumluluğu Sarı-Kırmızılı kulübe ait. Yine aynı protokol uyarınca çatının Mayıs 2013’e kadar tamamlanması ve stadın üzerinin kapatılması gerekiyordu. Açılır-kapanır çatının maliyeti 12 milyon euro. Ancak G.Saraylı bazı yöneticiler bunun yarısı olan 6 milyon euroluk cezayı ödemeyi savundu. Bazı yöneticiler de “Çatıyı yapmak biraz daha fazla yük getirse de, çatıyla birlikte stadın işleyeceği gün sayısını göz önüne alınca yapmamak büyük zarar getirir” görüşünü savundu. Sonuçta Arena’ya çatı yapılmadı.


LODOS'TA ÇATI TEM'E UÇAR MI?


TT Arena ile ilgili bir başka iddia ise çatının teknik nedenlerden dolayı yapılmadığı. TT Arena’nın inşaatını gerçekleştiren Varyap-Uzunlar’ın teknik danışmanlığını yapan Akın Erişkon, stadın çatısının 2 yıldan önce yapılamayacağını, ayrıca 46 bin m2’lik çatının lodosta ya da karayelde uçabileceğini söylemişti. Mimarlar arasında polemik çıkmış, TT Arena’nın mimarı Yüksek Mühendis Mete Arat ise “Bunları söyleyenler ‘Almanya’da deprem olmadığı için orada yapılan proje yanlıştır,’ demeye getiriyor. Projede hareket eden çatının rüzgâr durumunun incelenmediği iddiaları asılsızdır” şeklinde bilgi vermişti.


ZEMİN UYGUN DEĞİL


Erişkon Mühendislik Şirketi’nin sahibi Akın Erişkon, TT Arena’nın çatısıyla ilgili ilginç bir iddia gündeme getirmişti: “Her biri 1250 tondan 2 bin 500 tonluk kapak sağa sola ne kadar hızla hareket edecek. Altta korkunç yapı var. Süper kolonlar 4 noktadan oturuyor. Yaparsak büyük riske giriyoruz. Raylar birbirinden farklı oturma yaparsa ya kapak sıkışır ya da kenara kayar. 1250 tonluk kapak nereye düşecek.”


Akşam


Geri Dön