Tüketicilerin yarısı Koronavirüs sonrası cadde mağazalarını tercih edecek!
GfK araştırmasına göre, her 2 kişiden biri tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını sona erdiğinde AVM içindeki mağazalar yerine cadde üzerindeki mağazalardan alışveriş yapacak.
Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınından sonra tüketici alışkanlıklarının büyük ölçüde değişmesi beklenirken, her iki kişiden biri pandemi sonrasında alışverişlerini, AVM içindeki mağazalar yerine cadde üzerindeki mağazalardan yapmayı tercih edeceği bildirildi.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, araştırma şirketi GfK, çevrim içi olarak yaptığı çalışmada, Koronavirüs salgını sonrasında Türkiye'de tüketici davranışlarının nasıl değişeceğini sorguladı.
Anadolu Ajansı muhabirinin çalışma kapsamında elde edilen verilerden derlediği bilgiye göre, yaklaşık her iki kişiden biri, Kovid-19 salgını sona erdiğinde saç boyası, kesimi gibi kuaför ihtiyaçlarını evde kendisinin karşılayacağını belirtti.
Bu konuda kadınların erkeklere göre daha hassas olduğu gözlemlendi. Kadınların yüzde 55'i, erkeklerin yüzde 40'ı söz konusu gereksinimlerini evde gidereceklerini dile getirdi.
Yine her iki kişiden biri, salgın sonrasında alışverişlerini, alışveriş merkezi içindeki mağazalar yerine cadde üzerindeki mağazalardan yapmayı tercih edeceğini belirtti.
Bu oranın özellikle kadınlarda daha yüksek olduğu belirtildi. Cadde mağazalarını tercih edeceğini bildiren kadınların oranı yüzde 56, erkeklerin oranı yüzde 47 olarak tespit edilirken, bu ifadeye katılmadığını bildirenlerin oranı ise yüzde 15 olarak saptandı.
Restoranlar
Her üç tüketiciden ikisi Kovid-19 salgını sona erdiğinde restoran, kafe ve barlara daha seyrek gideceğini belirtti.
Salgın bittikten sonra spor salonuna gitmek yerine çevrim içi kanallara üye olarak evden spor yapmayı ya da açık havada spor yapmayı tercih edeceklerin oranı yüzde 58, bunu tercih etmeyeceğini bildirenlerin oranı ise yüzde 16 olarak bulundu.
Özellikle 18-24 yaş grubunda bu tercihi yapmayacakların oranının (yüzde 23), 35-55 yaş grubuna (yüzde 13) göre daha yüksek olduğu bildirildi.
Tiyatro, sinema ve konser gibi kültürel aktivitelere fiziksel olarak katılmaktansa uzaktan erişimle katılmayı tercih edeceklerini bildirenlerin oranı yüzde 51 olarak tespit edildi.