22 / 11 / 2024
fuzul

Türk markaları gözünü Dubai'ye çevirdi!

Türk markaları gözünü Dubai'ye çevirdi!

Türk markaları gözünü perakendede 44 milyar dolarlık potansiyel taşıyan alışveriş cenneti Dubai ' ye çevirdi. Görücüye çıkan 21 markaya 19 Arap firmasından yoğun talep geldi...




Türk markaları gözünü perakendede 44 milyar dolarlık potansiyel taşıyan alışveriş cenneti Dubai'ye çevirdi. Görücüye çıkan 21 markaya 19 Arap firmasından yoğun talep geldi.


Türk markaları gözünü Dubai'ye çevirdi. Lükste sınır tanımayan Ortadoğu'nun alışveriş başkenti konumundaki Dubai'de yatırım ve mağazalaşma imkânlarını araştıran Birleşmiş Markalar Derneği'ne (BMD) bağlı 21 firmanın sahibi, hem Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) hem de dünyadaki büyük yatırımlarıyla dikkat çeken 19 Arap firmasının karşısına çıktı. 


ARAPLARDAN YOĞUN TALEP 

Türk markalarının Al Sayegh, Landmark, Apparel, Al Fahim, Al Mana, Meraas, Al Qubaisi gibi 11 grupla görüşmesi öngörüldü. Ancak yoğun talep üzerine grup sayısı 19'u buldu. Desa, Derimod, Paşabahçe, Altınbaş, Ramsey, Faik Sönmez ve Penti en çok talep gören ve mağaza açmak için ilk adımları atan markalar oldu. BMD Başkanı Hüseyin Doğan, "Dubai'nin perakende pazar büyüklüğü halen 31 milyar dolar. Ancak rakam 2015'te 44 milyar dolara ulaşacak. Bu pazarda büyümek istiyoruz. Ortaklık konusunda büyük teveccüh gördük. Abu Dhabi pazarını da inceledik" dedi. 


DOĞAN: KİŞİ BAŞI GELİR BİZİ CEZBETTİ

BMD Başkanı Hüseyin Doğan, 92 BMD üyesi markanın 90'dan fazla ülkede 3 bin 150 mağazasının bulunduğunu vurgulayarak, bu sayıyı artırmak için rotayı perakendenin parlayan yıldızı BAE'ye çevirdiklerini söyledi. Doğan, "BAE'deki kişi başına 50 bin dolarlık milli gelir bizi cezbediyor. Burada daha fazla Türk markasıyla gücümüzü artırmayı hedefliyoruz. Yurtdışındaki atılımımız sürecek" diye konuştu.


Sabah Gazetesi 


Geri Dön