Türkiye yeni pazarlardan turist çekmeye çalışacak!
Yabancı ziyaretçi sayısı şu ana kadar 33 milyona ulaşan Türkiye, gelecek yıl Afrika, Güney Amerika, Çin ve Hindistan gibi yeni pazarlardan daha çok turist çekmeye çalışacak...
Turistik Otelciler İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, yaptığı açıklamada, başta Afrika gibi yüksek nüfuslu ülkeler olmak üzere Güney Amerika, Çin ve Hindistan'ın, Türkiye'nin yeni turizm pazarları olarak belirlendiğini söyledi.
Bu yılın son çeyreğinde yaşanan toparlanışın 2014 yılına da yansımasını beklediklerini bildiren Bayındır, Kültür ve Turizm Bakanlığının sürdürdüğü tanıtım faaliyetleriyle birlikte birliğin çalışmalarının da turizm sektörünün gelişimine katkı sağladığını belirtti.
Türkiye'nin sahip olduğu turizm potansiyelinin, doğru pazarlama teknikleriyle sunulmasıyla gelecek yıl hedeflenen gelirlere ulaşılabileceğini ifade eden Bayındır, "Tanıtım ve pazarlama alanında daha etkin çalışmaların yapılması ve turizm potansiyeli olan kentlerimizin öne çıkarılması gerekiyor" dedi.
Bu pazarlardaki mevcut potansiyelin Türkiye'ye çekilebilmesi halinde turizm hedeflerine daha da yaklaşılacağına değinen Bayındır, en büyük sıkıntının, cari açık ve ihracat ile ithalatın dengelenememesi olduğunu dile getirdi.
"Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu gelir kaynağı turizmdedir"
Bu yıl sektörde gelinen noktanın gelecek için de umut verdiğini anlatan Bayındır, şunları söyledi:
"Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu gelir kaynağı turizmdedir. Deniz, güneş, kum konseptinin yanı sıra kış, termal, kültür-tarih ve doğa turizmi bizi istediğimiz seviyelere ulaştırabilecek kaynaklardır. Şu an dünyada 7 katmanda kazı yapılabilecek tek yer Türkiye ve gün yüzüne çıkmamış tarihi bir zenginliğe sahibiz. Bu kaynaklarımızı doğru bir şekilde değerlendirebilirsek, 2023 yılı için '50 milyon kişi 50 milyar dolar' hedefine ulaşabiliriz. Hatta doğru belirlenmiş politikalar ile bu hedefe daha kısa sürede ulaşabileceğimize inanıyoruz. Turizm gelirlerini arttırmak bizim için her zaman öncelikli olmuştur.
Tabi ki gelirlerin konaklama, ulaşım, yeme, içme, eğlence ve alışveriş gibi çeşitli kollardan oluştuğunu ve aslında bir bütün olduğunu unutmamak gerek. Bu hizmetleri sunan işletmelerimizin standartları yakalaması elbette önemlidir ancak sektörün üzerindeki mali ve yasal yükümlülüklerin de bazı alanlarda sıkıntılara sebebiyet verdiği göz ardı edilmemelidir. Önemli olan bir diğer husus da sektörümüzde sadece fiyatların değil, kalitenin artırılması konusudur. Sadece tarihi değerlerimizi bile doğru planlamalar ile pazarlayabilirsek, mevcut turizm gelirlerinin 2 katına ulaşabiliriz. Bununla beraber 2014 yılının potansiyelini daha net görebilmek için mart ayı başında yapılacak olan ITB Berlin Turizm Borsasını beklememiz gerekiyor."
AA