23 / 12 / 2024

Uğur Ünal: Projelere geri dönüşlerde sağlıklı ölçüm yapamıyoruz!

Uğur Ünal: Projelere geri dönüşlerde sağlıklı ölçüm yapamıyoruz!

Emlakkulisi.com ev sahipliğinde gerçekleşen 6. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları kapsamında konuşan Rönesans Gayrimenkul Yatırım Kurumsal İletişim ve Pazarlama Müdürü Uğur Ünal, konut projelerinde geri dönüşlerin ölçümünden bahsetti...




Rönesans Gayrimenkul Yatırım Kurumsal İletişim ve Pazarlama Müdürü Uğur Ünal'ın konuşması:


2014’ün ilk çeyreğinde toplam 87 milyon lira para harcamışız... 87 milyon TL'nin içinde internet harcamaları dahil değil. 48 milyon TL'sini televizyona vermişiz, 31 milyon TL'sini de gazeteye vermişiz. Gazete ile televizyon arasında çok fark olmadığı bizim inşaat sektöründe dikkat çekiyor. 3.5 milyon TL'de outdoor harcaması yapmışız. 1.2 milyon TL civarında sinema harcaması ve son sırada da 600 bin TL civarında da dergi harcaması geliyor. 50 bin TL üzerinde para harcayan 200 proje ve firma yer alıyor. Toplam 363 firma proje ve firma olarak para harcamış. Yalnız 1 milyonun üzerinde 20 tane inşaat firması para harcamış. Tüm bütçesi 4 ayda ama bunların arasında dikkat çeken ilk 5, birincisi Ağaoğlu 2. Dumankaya 3. Sinpaş 4. Makro Ve 5. Tekfen... Bir tahminim var. Google kullandığı için ölçülemiyor. Yüzde 10 bizim sektörümüz internete harcıyordur.  Değişen bir şey yok aslında. Bence inşaat sektörü gelişiyor. Ben çok eski değilim ama 10 sene önceki ile 5 sene önceki ve bugünkü inşaat sektörü arasında reklam pazarlama açısından fark olduğunu düşünüyorum. Değişen bu. Bir değişen bir şey daha var. Sektör olarak çok zayıf olduğumuzu düşünüyorum.  Ajans sahiplerinden de sohbetleri görüyorum ki ölçmüyoruz. Ölçüm parametleri her gün artıyor. Biz en çok harcayan sektörlerden olmamıza rağmen sağlıklı ölçemiyoruz. Tam dönüşleri satışa dönüşü form dönüşleri ne kadarı nitelikli birçok parametleri sağlıklı bir şekilde ölçüp mecra seçimi yapmadığımızı düşünüyorum. 


Uğur Ünal: Projelere geri dönüşlerde sağlıklı ölçüm yapamıyoruz!


Geri Dön