22 / 11 / 2024
fuzul

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2053 yılına kadar 168 milyar dolar yatırım yapmayı hedefliyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2053 yılına kadar 168 milyar dolar yatırım yapmayı hedefliyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ulaştırma altyapısına 2053 yılına kadar yaklaşık 168 milyar dolarlık yatırım yapmayı hedeflediklerini belirtti.




Azerbaycan'ın Zengilan kentinde düzenlenen panele katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ulaşıma ilişkin açıklama yaptı.

Bakan Uraloğlu, Türkiye olarak 2002-2023 yıllarında ulaştırma altyapısına 194 milyar dolar yatırım yaptıklarını kaydederek "2053 yılına kadar yaklaşık 168 milyar dolarlık yatırım yapmayı planlıyoruz." dedi.

Uraloğlu, Türkiye'nin 2053 yılı vizyonu kapsamında Asya, Afrika, Avrupa ve Orta Doğu arasında artan ticarete paralel olarak ulaştırma bağlantılarını artırmayı hedeflediklerini kaydetti.

2002 yılından  bu yana ulaştırma altyapısına yaklaşık 194 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını ifade eden Uraloğlu yeni yatırım planlarına ilişkin bilgi verdi.

Ulaştırma yatırımları noktasında demir yolu altyapısını geliştirmeye ciddi finansman ayırdıklarını kaydeden Uraloğlu, gerek Orta Doğu'dan gerekse Asya'dan gelecek yüklerin akışını sorunsuz şekilde sağlamak için Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Asya ve Avrupa kıtaları arasında, Marmaray'dan sonra ikinci demir yolu bağlantısını tesis ettiklerini söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2053 yılına kadar 168 milyar dolar yatırım yapmayı hedefliyor!

Asya ve Avrupa arasındaki Orta Koridor'un Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı ile bağlantısını sağladıklarını anımsatan Uraloğlu, Orta Koridoru destekleyici eylem planlarını desteklediklerini ve alınan kararları uygulamaya aktaracak adımların da takipçisi oldujlarını belirtti. Kapasitenin de artırılmasının gerektiğini söyleyen Uraloğlu, "Zengezur Koridoru üzerinde de Azerbaycan ile beraber çalışıyoruz." diye konuştu.

Kara yolu taşımacılığındaki olumsuzluklara da değinen Uraloğlu, ikili ve transit taşımaların serbestleştirilmesi ve sürücülerin vize zorluklarının giderilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Bu zorlukları karşılıklı konuşarak çözülebileceğini belirten Uraloğlu, "TDT devlet başkanlarının ilişkilerini örnek alabilirsek problem kalmaz. Yaptığımız güzel işler de var, yapmamız gereken işler de var." dedi.

Irak'ın Basra kentinden Türkiye sınırına uzanacak demir ve kara yolu ulaşım koridoruyla ilgili soruya Uraloğlu, şu cevabı verdi:

"Basra Körfezi'ndeki Faw Limanı'ndan Türkiye sınırına kadar yaklaşık 1200 kilometrelik demir yolu ve kara yolu projesini sürdürüyoruz. Projesi bitti. Finansman ve yapım şekli konuşuluyor. Burayı bitirdiğimiz zaman hem Güney-Kuzey anlamında yeni bir bağlantı sağlayacağız hem de Orta Koridor'a çok ciddi katkı sağlamış olacağız."

Basra Körfezi'nden gelen yüklerin demir yolu ve kara yoluyla hem TDT üyesi ülkelere hem de Avrupa'ya gitmesini sağlanacağını söyleyen Uraloğlu, "Dünyadaki ticari trafik neredeyse tüm trafiklerin işletilebileceği seviyede ve bu daha da artacaktır. Bu Süveyş Kanalı'na alternatif değildir. Elbette rekabet olacaktır fakat biz birisine rakip olmak değil kendi sorunlarımızı çözmek istiyoruz." diye ifade etti.

KİPTAŞ'tan Bakırköy'de dönüşüm yıkımı! Cadde Bakırköy için bir adım daha atıldı!

İnşaat sektöründe pazar talepleri değişti! Prefabrik evlere olan talep artmaya devam ediyor!

Ekim'de konutların yüzde 94'ü kredisiz satıldı! Peşin konutları kimler alabiliyor? 


Geri Dön