03 / 05 / 2024

Üretici ile market arasındaki fiyat farkı katlanıyor

Üretici ile market arasındaki fiyat farkı katlanıyor

Girdi maliyetleri ve enflasyon nedeniyle zamların önü alınamıyor. Türkiye Ziraat Odaları Birliği verilerine göre, Eylül ayında maydanoz fiyatı 3,5 kat, marul fiyatı 3,3 kat, domates ve limon fiyatı 3,2 kat, elma fiyatı ise 3 kat daha pahalıya tüketiciye satıldı. 



Türkiye Ziraat Odaları Birliği verilerine göre, Eylül ayında marketlerde 37 ürünün 27'sinde fiyat artışı, 10'unda fiyat azalışı tespit edildi.

Markette fiyatlarında en fazla artan ürün yüzde 92,6 oranı ile sivri biber oldu. Sivri biberdeki fiyat artışını yüzde 73,6 oran ile domates, yüzde 39,6 oran ile salatalık, yüzde 32,4 oranla patlıcan, yüzde 29 oranıyla marul, yüzde 28,2 ile de kabak takip etti. 

Markette fiyatı en fazla azalan ürün ise yaklaşık yüzde 14,4 ile elma oldu. Elmadaki fiyat düşüşünü yüzde 9,6 oranla patates, yüzde 8,7 ile mısırözü yağı, yüzde 6,7 oran ile kuru soğan, yüzde 6,5 ile yeşil mercimek izledi.


Sorumluluk Reddi Beyanı: Emlakkulisi.com.tr’de yer alan haberler ve makaleler yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir. Emlakkulisi.com.tr herhangi bir emtia veya dijital varlığın satın alınmasını veya satılmasını önermez. Emlakkulisi.com.tr bir yatırım danışmanı değildir. Bu nedenle Emlakkulisi.com.tr'de yer alan haber ve makalelerin editörleri yatırım kararlarınızdan sorumlu tutulamaz. Okuyucular, haberlerdeki emtia, şirket, varlık veya hizmetler ile ilgili herhangi bir işlem yapmadan önce kendi araştırmalarını yapmalıdır.
Geri Dön