Üretici ile market arasındaki fiyat farkı katlanıyor
Girdi maliyetleri ve enflasyon nedeniyle zamların önü alınamıyor. Türkiye Ziraat Odaları Birliği verilerine göre, Eylül ayında maydanoz fiyatı 3,5 kat, marul fiyatı 3,3 kat, domates ve limon fiyatı 3,2 kat, elma fiyatı ise 3 kat daha pahalıya tüketiciye satıldı.
FİYATLARDAKİ ARTIŞIN NEDENİ ARZDAKİ AZALMA
Öte yandan Bayraktar, üretici ile marketteki fiyat değişimlerinin sebeplerini ise şu sözlerle açıkladı:
“Arz fazlalığı patates ve kuru soğan fiyatlarını biraz düşürdü. Havuç fiyatındaki düşüşe talepteki azalma sebep oldu. Kuru kayısı arzındaki artış fiyat düşüşüne neden oldu. Sivri biber, domates, salatalık, patlıcan, kabak, marul ve taze fasulyede arzdaki azalma ürünlerin fiyatlarını yükseltti. Elma ve pirinçteki yüksek fiyat, ürünün yeni sezona ait olması ve maliyetlerinin artmasından kaynaklandı. Yeni sezonun başlamasıyla ve TMO'nun açıkladığı yeni alım fiyatı piyasada kuru üzüm fiyatlarını yükseltti.”