20 / 05 / 2024

Utrecht İlköğretim Okulu'nda tadilat yapılıyor!

Sakarya'nın Söğütlü ilçesinde bir araya gelen 7 ülkeden 2'si Türk 15 gönüllü, Söğütlü Merkez Utrecht İlköğretim Okulunun tadilatını yapıyor

Utrecht Türkiye'ye Yardım Vakfınca yaptırılarak İl Milli Eğitim Müdürlüğüne hibe edilen 16 derslikli ilköğretim okulunun tadilatında 18-30 yaşlarındaki 15 gönüllü çalışıyor. Okul yönetiminin talebi doğrultusunda uluslararası gönüllü çalışma kampı kapsamında Polonya, Hırvatistan, Kanada, Güney Kore, İspanya ve Belçika'dan Söğütlü'ye gelen yardımseverler, ilköğretim okulunun boya işini yapıyor. Bu gönüllüler arasında 2 de Türk yer alıyor. 15 gün boyunca ilçede kalacak konuklar, Türkçe öğrenmeye çalışıyor.

"KÜLTÜR ELÇİMİZ OLACAKLAR"
Okul Müdür Vekili Ferruh Ortakçı, okulun tadilat işlemini yabancı gönüllülerin yaptığını söyledi. Tadilat ihtiyacını Hollanda'nın Utrecht şehrindeki Türkiye'ye Yardım Vakfı'na ilettiklerini kaydeden Ortakçı, talebin uygun görülmesiyle uluslararası çalışma kampına katılan gönüllülerin okulda görev aldığını belirterek, "Tadilat giderlerini vakıf karşılıyor. Okul yönetimimiz de gönüllü olarak, kampımızda çalışan kişilerin barınma giderlerini karşılıyor. 15'er günlük iki dönem halinde ilçemize gelecek 30 gönüllü, okulumuzun tadilatını yapacak. Aramızda iyi bir diyalog oluştu. Türkçeyi çok merak ediyorlar ve öğrenmek için gayret harcıyorlar. İş bitiminde onlara ilçemizi ve şehrimizi tanıtıyoruz. Evlerine döndüklerinde bizim kültür elçimiz olacaklar" diye konuştu.

"İKİ HAFTA BOYUNCA ÇALIŞACAĞIZ"
Uluslararası Gönüllü Çalışma Kampları Lideri Emre Kozan ise, okul yönetiminin talebi doğrultusunda 6 ülkeden arkadaşlarıyla ilçeye geldiklerini, 7. ülke olan Türkiye'yi de kendisinin ve bir kız arkadaşlarının temsil ettiğini kaydetti. Daha önce de uluslararası çalışma kamplarında görev aldığını ifade eden Kozan, şöyle konuştu: "Bu benim 5'inci kampım. Daha önce Manisa'da piknik alanının restorasyonu, Kayseri'de okula taş döşeme işinde, Eğirdir'de hayvanat bahçesi düzenlemesi, Fransa'da kale restorasyonunda çalıştım. İçimde güzel bir şeyler yapmanın verdiği mutluluk var. Yazın plajda oturup denize girmek yerine, bu tür bir etkinliğin insanlara güzel deneyimler kazandırdığını düşünüyorum. Her bir projede en az 6 farklı kültürden insan  bulunuyor. Farklı kültürleri tanımak çok güzel, kültürler arası etkileşim gerçekten de çok güzel. Herkes yeni şeyler duyduğunda şaşıyor. Burada iki kamp düzenlenecek. Biz ilk grubuz ve burada iki hafta boyunca çalışacağız. Bizden sonra gelecek ikinci grup da boya işi yapacak. Biz binanın içini, ikinci grup dışını boyayacak. Binanın boya işlemi devam ediyor."

"TÜRKLERİ TANIMAK İÇİN BURAYA GELDİM"
Hırvatistanlı turist rehberi Martin Muhek ise, 14 arkadaşla birlikte geldiği Söğütlü'de güzel günler geçirdiğini belirtti. Grupta 13 kıza karşılık, 2 erkek olduklarını dile getiren Muhek, şunları kaydetti: "Türk dilini çok beğendim ve öğrenmeye karar verdim. Diğer arkadaşlarımız da öğrenmek istiyorlar. Grubumuzda farklı yaşlarda olan insanlar var. Ortam çok iyi. Gün içinde öncelikle kahvaltı yapıyoruz. Daha sonra Cemal usta, bize boya işinde yardımcı oluyor. Söğütlü ve Adapazarı'nı gezdik. Çok güzel bir yer, yemyeşil. Türkiye ve Hırvatistan arasında çok iyi bir dostluk var, ama birbirimizi yeteri kadar tanımıyoruz. Bu sebepten dolayı ben Türkleri tanımak için buraya geldim."