15 / 05 / 2024

Vergiler Clio hibriti makul kıldı! 3 yıl sonra satışta

Vergiler Clio hibriti makul kıldı! 3 yıl sonra satışta

Türkiye’de üretimine başlanan Renault Clio hibrit yaklaşık 3 yıldır iç pazarda teşvik alamadığı için satışa çıkmıyordu. Kur zamları ve vergi çarpanı bütün otomobilleri 1 milyon lira seviyesine taşıyınca Clio E-Tech de bu tabloda makul otomobil oldu. Böylece hibrit modelleri satışa çıktı.



Aracın Türkiye’de üretilmesi nedeniyle teşvik bekleyen Renault, yaklaşık 3 yılın sonunda pes etti. Böylece Clio E-Tech’in teşviksiz satışı da başlayacak. Başka markalara verilen hibrit desteğini alamayan marka bu yüzden modeli 3 yıldan fazla bir süredir fiyatının yüksek olacağı nedeniyle pazara sunmamış sadece ihracata çalışmıştı.

Son kur ve vergi çarpanından sonra özellikle birçok otomobilin artık yüzde 80’lik ÖTV diliminde yer alması da hibrit seçeneğin satışını kolaylaştırdı. Hemen hemen aynı vergi dilimine tabi olan modellin bu yüzden fiyatı da çok şaşırtıcı olmayacak. Resmi bir fiyat bilgisi ise şu an marka tarafından belirtilmedi. Zaten şu anki ekonomik çerçevede 2 ay önceden fiyat belirlememek oldukça zor. Bizim de Belçika Brüksel’de kullanma ve deneyimleme fırsatı yakaladığımız yeni Clio hibrit oldukça teknoloji odaklı bir model haline gelmiş.

İlk olarak Austral modelinde tanıştığımız Esprit Alpine donanım seçeneği yeni Clio’da da kendine yer bulmuş. 1.6 litrelik benzinli motora eklene hibrit desteğiyle birlikte otomobilin toplam gücü 145 beygire çıkmış. Aynı zamanda hem şehir hem de yol otomobili için iyi bir güç potansiyeline sahip olan model, tüketimde de oldukça cimri. Fabrika verilerine göre hibrit modelin ortalama yakıt tüketimi 4,2 litre olarak hesaplanmış. Bizim Brüksel’deki sürüşümüz boyunca ortalama 4,9 litre seviyelerini gördük.


Geri Dön