22 / 11 / 2024
fuzul

Via/Port, Luxury Outlet olma yolunda ilerliyor!

 Via/Port, Luxury Outlet olma yolunda ilerliyor!

Via/Port’un ‘Luxury Outlet’ olma yolunda ilerlemeyi planladığını söyleyen VIADMC CEO’su Tayfun Döşkaya, “Alışveriş merkezimiz için lüks markalarla görüşme aşamasındayız” dedi




Via/Port’un kurulduğundan bu yana Türkiye’nin en çok ziyaretçi çeken alışveriş merkezlerinden birisi olduğunu söyleyen VIADMC CEO’su ve Bayraktar&Gürsoy Yatırım Ortaklığı Yönetim Kurulu Üyesi Tayfun Döşkaya, “Bunu rakamlarla anlatmak gerekirse Via/Port Outlet Shopping Center’ın bu yılın ilk yarısındaki ziyaretçi sayısı geçen yıla göre yüzde 13 oranında arttı” dedi.

Via/Port’un ziyaretçi sayısının yanı sıra sepet ortalamasının da yüksek olduğunu kaydeden Döşkaya, “Ziyaretçilerimiz ağırlıklı olarak otomobilleriyle geliyor. Ziyaretçi sayısı cirolarımıza da yansıyor. AVM’nin toplam cirosu 2012 yılı ilk 6 ayında geçen yıla göre yüzde 24 oranında artış gösterdi. Aynı dönemde sepet oranı geçen yıla göre yüzde 12 arttı” diye konuştu.


Yargıcı’nın ilk outlet’i

Tüketici beklentileri ve ihtiyaçları çerçevesinde kendilerini sürekli yenilediklerini vurgulayan Döşkaya, şöyle devam etti: “Açılalı 4 yıl olmasına rağmen hala Via/Port’ta yer almak isteyen çok iyi markalar var. Yakın zamanda Yargıcı, Çilek Mobilya, Aldora, Tanca Plus ve Elegance Optik mağaza açtı. Yargıcı bir AVM’de ilk kez outlet mağaza açtı. Aslında Via/Port, bu bağlamda da farklılık yaratan bir AVM. Pek çok marka ilk kez burada ‘outlet’ mağaza açıyor.”

Lüks markalarla görüşüyor

Ziyaretçilerin AVM’den beklentilerini ölçmek için dönemsel olarak anket yaptıklarını ifade eden Döşkaya, “Gerek hizmet çeşitliliğini gerekse marka karmasını anket sonuçları doğrultusunda şekillendirmeye çalışıyoruz. Şu an itibariyle mağaza doluluğumuz yüzde 100 seviyesinde” dedi.

Via/Port’un önümüzdeki süreçte bir ‘Luxury Outlet’ olma yolunda ilerlemeyi planladığını söyleyen Döşkaya, “Alışveriş merkezimiz için lüks markalarla görüşme aşamasındayız. Yeni markaları aramıza katıp, farklılaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.



‘Vialand 600 dönümlük dev bir araziye inşa edilecek’

VIADMC’nin yatırımları arasında Via/Port Outlet Shopping, Crowne Plaza Istanbul Asia ve Via/Port Houses&Suite bulunduğunu söyleyen Tayfun Döşkaya, “Bunların dışında Bayraktar & Gürsoy Yatırım Ortaklığı kapsamında Vialand alışveriş merkezi ve tema park projesi yer alıyor. Projenin 23 Nisan 2013’te tamamlanması planlanıyor” dedi. Döşkaya, “Gaziosmanpaşa ve Eyüp kesişiminde, 600 dönümlük dev bir arazi üzerine inşa edilen Vialand’in içinde farklı eğlence bölgeleri ve açık hava konseptinde bir alışveriş bölgesi yer alacak. Kiralama ile ilgili perakende sektöründen yoğun talep görüyoruz” diye konuştu.

Via Port Venezia projesinin ise Bayraktar & Gürsoy Yatırım Ortaklığı’nın Avrupa Yakası’ndaki ilk gayrimenkul projesi olma özelliğini taşıdığını belirten Döşkaya, “5 kulenin birlikte yükseldiği proje, Gaziosmanpaşa’da 2 bin 400 konuttan oluşuyor. Venedik’ten esinlenerek hayata geçirilen projede, 50 bin metrekarelik ofis alanı, 80 bin metrekarelik iş merkezi ve AVM yer alıyor” dedi.


Sarar’dan Los Angeles’a mağaza

Sarar yurtdışında büyümeye devam ediyor.  Koleksiyonlarını, 5 kıta 48 farklı ülkede tüketicisiyle buluşturan marka yeni mağazasını Los Angeles’ta açtı. Haziran ayında Hollywood’un Sunset Bulvarı’nda mağaza açan Sarar’ın yeni mağazası, aynı zamanda Los Angeles’ta ilk ABD’de ise 11. Sarar mağazası olma özelliğini taşıyor. Sarar’ın Los Angeles’taki yeni mağazası yaklaşık 200 metrekare... Markanın yeni koleksiyonlarının yer aldığı bu yeni mağaza, konum itibariyle oldukça merkezi bir bölgede yer alıyor.

Sarar ayrıca Avrupa’daki 20. mağazasını önümüzdeki ay Almanya’nın Düsseldorf kentinin en prestijli caddesi olan Königsallee Caddesi’nde açmayı planlıyor.


‘İlk 6 ayda % 75 doluluk oranına ulaştık’

Via/Port’un hemen yanında kurulu olan Crowne Plaza İstanbul Asia’nın, Nisan 2011 yılından bu yana faaliyet gösterdiğini söyleyen Tayfun Döşkaya, şu bilgileri verdi: “Crowne Plaza, 336 odalı bir iş oteli. 2012 yılının ilk 6 ayında yüzde 75 doluluk oranına ulaştık. Yine ilk 6 ayda ortalama oda fiyatı 76 euro olarak gerçekleşti. Geçen yıla göre doluluk oranı yüzde 25 ortalama oda fiyatı yüzde 10 arttı. Misafir profilimizi ise sırasıyla, Alman, İtalyan, ABD’li ve Hollandalı işadamları oluşturuyor.”


‘Rezidans işletmeciliği yapacak’

Bayraktar Grup’un İstanbul’daki ilk gayrimenkul projesi olan Via/Port Houses&Suites’in çok talep gördüğünü söyleyen Tayfun Döşkaya, “Projenin yüzde 63’ünü sattık” diye konuştu.

Houses & Suites’in rezidans işletmeciliğinin VIADMC tarafından yapılacağını açıklayan Döşkaya, “Bundan sonra Bayraktar Grubu’nun tüm projeleri de aynı mantıkta rezidans işletmeciliği çerçevesinde gerçekleştirilecek” dedi.


Bir günde 254 bin ziyaretçi aldı

2012 yılında ziyaretçi sayılarının ilk 6 ayda toplam 8 milyon 950 bine ulaştığını kaydeden Tayfun Döşkaya, “Via/Port, Türkiye’de kapı giriş sayılarıyla da rekora imza atan bir alışveriş merkezi. 24 Haziran 2012 Pazar günü 254 bin kişi ile kendi rekorunu kırdı” dedi.

Milliyet/Eylem Türk


Geri Dön