Viaport, Venezia ile iş dünyasını birleştirdi!
Viaport ve Vialand gibi Türkiye'nin en büyük projelerine imza atan Viaport, Venezia ile perakende sektörü ve iş dünyasını birleştirdi.
Via Properties ve Gürsoy yatırım ortaklığıyla hayata geçirilen Viaport Venezia projesi Venedik mimarisinin İstanbul'daki örneği oldu. Proje; ofis, alışveriş merkezi ve konutlardan oluşuyor. 255 bin metrekare konut, 25 bin metrekare ofis, 71 bin metrekare ticari alandan oluşan projede, bin 970 adet konut ve 150 civarında mağaza yer alıyor. Mimarisi Venedik konseptinde hazırlanan alışveriş merkezi ise kapılarını bir ay önce açmıştı. Toplamda 200'e yakın markanın yer aldığı alışveriş merkezi, açık hava olarak tasarlandı.
Yürüyüş yolları, kanallar, köprüler ve gondol gezilerinin yapılacağı Viaport Venezia alışveriş merkezi, ofisleri de içerisinde barındıryor. Viaport Perakende Kiralama Direktörü Ogün Turanlı, "Viaport Venezia AVM'nin ilk yılında 15 milyon ziyaretçi ağırlamasını bekliyoruz" dedi. Mehmet Canıtatlı'nın sorularını cevaplandıran Turanlı mesaisinin büyük bir kısmını Gaziosmanpaşa girişinde konumlanan VİAPORT VENEZİA'da geçiriyor.
Günde 7600 kişinin adresi olacak İstanbul Avrupa yakasının en büyük outleti Viaport Venezia’da kiralamalar bitmek üzere. Metrekaresi 50 ile 80 euro arasında değişen bedellerle kiralanan mağazalarda, yükselen döviz kurunun etkisiyle ciro- kira dengesi bozulursa AVM yönetimi devreye girecek ve esnafa yeni alternatifler sunacak.
Projede yer alan 1970 dairenin 1915 adedinin satıldığını söyleyen Turanlı,’ Dairelerin primlenme oranı yüzde 100’ü geçerken, 25 bin metrekarelik ofis alanımızın tamamını kısa sürede sattık. 66 bin 450 metrekarelik kiralanabilir alanın yüzde 92’si kiralandı’’ dedi.
Dövizdeki değer artışının perakende sektörünü de etkilemeye başladığını dile getiren Turanlı, projedeki mağazaların doluluk oranı ve kira beklentisi konusunda da şu değerlendirmede bulundu: ‘’Bir AVM’yi kısa sürede doldurabilirsiniz ama bu kira beklentinize cevap vermeyebilir. Tam tersi durum da olabilir. Biz ise kira geliri olarak bütçe planımıza uygun ilerliyoruz. Ağustos ayı itibariyle mağazaların yüzde 92’si kiralandı. Yeme içme sektörünün kiraladığı 150 metrekarelik mağazaların metrekaresi 80 euro iken tekstilde bu değer 55 euro seviyesine kadar geriliyor. Biz, birim fiyatı çarpı metrekare eşittir aylık kira bedeli üzerinden ilerliyoruz. Kiralamaları yaparken ‘ilk iki sene işler kötü gider’ senaryosuyla ilerlemedik. Ekonomik ve siyasi konjektör geriye giderse duyarsız da kalmayacağız. Sürecin içerisinde matematiksel olarak kira ciro dengesinde bir bozulma olursa bunu yönetim kurulumuzun gündemine taşırız ve esnafımızın yanında yer alırız. Bu konuda yazılı bir beyanımız olmasa da sözümüz var. Böyle bir hadisenin tecrübesini ViaLAND’de yaşayıp gördük. Umarız ViaPORT’ta benzer bir tabloyla karşılaşmayız.’’
Kazandıran projeler
AVM’leri konumlandırırken rekabete kapalı projelere imza attıklarını söyleyen Turanlı, ‘’ Grup olarak nereden hangi projeyi yaparsak yapalım, önümüze arkamıza, sağımıza solumuza rakip gelmesi bizleri korkutmuyor. Onların sönük kalması bizim prestijimizin yükselmesine vesile oluyor’’ değerlendirmesinde bulundu. Perakende sektörünün yanına otel ve eğlence gibi hizmet sektörünü de katarak büyüdüklerini anlatan Ogün Turanlı, ‘’ Venezia’da 6 bin metrekarelik kapalı eğlence alanı mevcut Bu gibi zenginlikler AVM’lerimize değer katıyor. (ViaPORT- ViaLAND – ViaMARİNA, Venezia ) 6 yılda 122 milyon ziyaretçisi olan bir AVM’yi (Viaport’u) Asya yakasından Avrupa yakasına taşıdık. Burası öyle bir AVM ki; yanında tramvayın durağı var. Önünden TEM geçiyor, altına da kısa vadede metro gelecek. İlk 10 günde 467 bin ziyaretçinin giriş yaptığı bir AVM’nin farklılıklarını iyi görmek gerek’’ dedi.
ViaLAND neden farklı?
- Teması var ( İtalyan mimarisi – Venedik’i andıran konsept)
- Avrupa yakasının en büyük Outlet AVM’sini işletiyoruz.
- VİAPORT’un bilinirliği buraya ılan ilgiyi artıracaktır.
- Solundan tramvay, altında metro istasyonu, önünde ise TEM karayolu var.
- Projenin üst tarafında iki civarında konut ve 25 bin metrekare ofis var.
Bu farkların birarada olması kazanmayı arzu eden her yatırımcı için bir nimettir. Hepsini bir arada düşündüğümüzde günde ortalama 7.600 bin kişi bu proje üzerinde yaşayacak.
Haftasonları vatandaşların akınına uğrayan AVM’deki gondollar sürekli hizmet veriyor. Turanlı, ''Cumartesi günü 176 defa tur atılırken sosyal medyada 6 bin civarında fotoğraf paylaşıldığını gözlemledik'' sözleriyle ilginin düzeyini dile getirdi.
Yeni Akit