22 / 11 / 2024
fuzul

Yeni inşaat projeleri yer döşeme malzemelerine talebi artırdı!

Yeni inşaat projeleri yer döşeme malzemelerine talebi artırdı!

Türkiye'de yer döşeme malzemelerinin tüketimi giderek artıyor. Yeni inşaat projeleriyle birlikte evini yenilemek isteyenlerin dekoratif ürün tercihleri sektörde düzenli büyüme yaratıyor.




Zemin döşemeleri ağaç, parke, laminat parke, yer karosu, granit, mermer seramik gibi değişik ürün gruplarından oluşuyor. Yeni inşaat projelerinde artık hemen her zemin döşemesi evlerde kullanılıyor. Artan tüketim ve talep, ürünlerin niteliğini de değiştiriyor. Aşınmaya karşı dirençli ve hijyenik ürünler, kolay temizlenebilirlik, ses geçirmezlik gibi özellikler dekoratif ürünlerde bir araya getiriliyor. 


Seramik tercihi fazla 


Yer döşemelerinde en fazla tercih edilen ürünlerin başında seramik geliyor. Maliyet yönünden ekonomikliği, renk ve desen seçeneğinin çokluğu seramiğin tercih edilmesini sağlıyor. Türkiye bu ürün grubunda yüksek bir üretim gücüne sahip ve kalitesiyle öne çıkıyor. Sektörün teknolojiye yaptığı yatırımlar nitelikli ürünler üretilmesini sağlıyor. 


Parke tüketimi hızlı artıyor 


Yer döşemeleri pazarının en fazla büyüyen alanı ise parke. 2016 verilerine göre yılda yaklaşık 120 milyon metrekare laminat parke üretiliyor. Parke Çalıştayı'ndaki değerlendirmelere göre aylık parke tüketimi 8 milyon metrekare. Yani her gün 350 bin metrekare laminat parke döşeniyor. Artan inşaat yatırımları tüketimle birlikte kaliteyi ve üretim teknolojisini de geliştiriyor. 


Halının döşemesi kolay 


Yer döşemeleri alanında özellikle ticari işletme ve ofislerde tercih edilen ürün grubu ise duvardan duvara halılar. Yer döşemesi olarak halı, dayanıklüık, estetik, bakım kolaylığı, ses ve ısı yalıtımı gibi özellikleriyle öne çıkıyor. Türk halüarı dünya pazarmda da güçlü konumda. Verilere göre son 5 yılda 10 milyar dolar halı ihracatı gerçekleştirildi. 



Posta


Geri Dön