29 / 04 / 2024

1981 yılında Haliç'in iki yakası denize kayıyormuş!

1981 yılında Haliç'in iki yakası denize kayıyormuş!

1981 yılında Haliç'in iki yakası denize doğru kaymaya başlamış. Kayma nedeni ile Sirkeci'de arabalı vapur iskelelerinden birinde göçükler ve çatlaklar oluşmuş. Yine kayma sonucu şişen Galata Köprüsü'de 10 santim kısaltılmış.



 1981 yılında Haliç in iki yakası denize kayıyormuş!


Haliç'in planda işaretlendiği gibi, özellikle Eminönü ile Sirkeci arasındaki bölümündeki kayma daha belirgin şekilde oluyor. Sirkeci'deki arabalı vapur iskelelerinden birinde kayma yüzünden büyük çatlamalar meydana geldi. İstanbul Üniversitesi Yer Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Akartuna, kullanılamaz duruma gelen iskelede incelemeler yaptı.


Haliç denize kayıyor


Kayma yüzünden Sirkeci Arabalı İskelesi'nde çatlaklar oldu. Galata Köprüsü ortasından yukarı doğru şiştiği için kısaltıldı.


1981 yılında Haliç in iki yakası denize kayıyormuş!


  İstanbul'da, Haliç'in iki yakası denize doğru kaymaya başlamıştır. Kayma nedeni ile Sirkeci'deki arabalı vapur iskelelerinden birinde göçükler ve çatlaklar oluşmuş, iskele seferlere kapatılmıştır. Yine kayma sonucu şişen Galata Köprüsü de 10 santim kısaltılmıştır. 

  İstanbul Üniversitesi Yer Bilimleri öğretim üyelerinden Prof. Mehmet Akartuna, Sirkeci kıyılarında yaptığı incelemeden sonra verdiği bilgide, ''Kayma denize karışan yeraltı suları ile karaya vuran deniz sularının yeryüzü altındaki materyalleri denize taşıma sonucunda oluşmaktadır. Vapur iskelesinin denize kayması da bu nedendendir. Ayrıca bu kanalizasyon suları da karışıyor.'' demiştir.

  Belediye Köprüler Müdürlüğü yetkilileri de, ''Haliç'in iki yakasındaki kayma sonucu köprünün orta göbekten yukarıya doğru şiştiğini, 1980 yılı içinde de yapılan onarımlar sırasında şişkinliği gidermek için köprüyü 10 santim kadar kısaltıklarını'' söylemişlerdir.


Milliyet Gazetesi 27 Şubat 1981



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön