22 / 11 / 2024
fuzul

1984 yılında İstiklal Caddesi trafiğe kapanacakmış!

1984 yılında İstiklal Caddesi trafiğe kapanacakmış!

1984 yılında İstiklal Caddesi trafiğe kapatılacakmış ve caddede yalnızca insanlar gezecekmiş. 2.5 kilometre uzunluğundaki, toplam kullanım alanı 25 bin metrekare olan cadde yeşillendirilecek ve asfalt yolun tamamı sökülecekmiş.




1984 yılında İstiklal Caddesi trafiğe kapanacakmış!


Tarihi ve ünlü Beyoğlu'nda gelecek bahar yalnızca insanlar gezecek


İstiklal Caddesi, trafiğe kapanıyor


Beyoğlu'nun sadece insanların kullanımına açılmasıyla, trafik yükü Meşrutiyet, Tarlabaşı, Refik Saydam ve Dolapdere caddelerine kaydırılacak.


   ABDULLAH ÖĞÜLMÜŞ


   İSTANBUL'un ''ünlü'' caddesi ''Beyoğlu'' trafiğe kapatılıyor. 2.5 kilometre uzunluğundaki caddenin taşıt trafiği Şişhane Meydanı'ndan Meşrutiyet, Tarlabaşı, Refik Saydam, Evliya Çelebi, Bahariye ve Dolapdere caddelerinde kaydırılacak. 

   Beyoğlu Belediye Başkanı Haluk Öztürk Atalay, ''Beyoğlu'nun sadece insanların kullanımına açılmasıyla trafiğin aksamayacağını'' belirterek, şöyle dedi:

   ''Beyoğlu olarak ün yapan İstiklal Caddesi'nin toplam kullanım alanı 25 bin metrekare. Bu alanı yeşillendirerek yayaların kullanımına bırakacağız. Böylece alışverişe çıkanlar rahat edecek. Beyoğlu bu yeni konumuyla dünyaca ünlü olacak.''

   Belediye Başkanı Haluk Öztürk Atalay, ''Beyoğlu'nda asfalt yolun tamamen söküleceğini, yol üzerinde şerbetçi, dondurmacı, tatlıcı ve çaycılar ile serbest oturma gruplarının yer alacağını'' söyledi.


   1985 baharında


   Başkan Atalay, ''Yeni Beyoğlu'nun 1985 yılı Mayıs ayında hazır olacağını, caddenin her iki yakasındaki tarihi yapıların da sahipleri tarafından mayıs ayına kadar temizleneceğini'' bildirdi. 

   Beyoğlu'na Atatürk Köprüsü üzerinden gelen trafik yükü de yeni uygulamaya göre, şöyle seyredecek:

   ''Atatürk Köprüsü'nden gelip Taksim yönüne gidecek taşıtlar Şişhane Meydanı'ndan Meşrutiyet Caddesi'ni izleyerek, Süslü Saksı Sokak'tan Taksim'e ulaşacak.

   ''Taksim yönünden Şişhane'ye gidecek taşıtlar ise Tarlabaşı ve Refik Saydam Caddesi'ni kullanacak. Ayrıca Atatürk Köprüsü'nden Cumhuriyet Caddesi'ne ulaşacak taşıtlar da Evliya Çelebi ile Bahariye Caddesi'ni kullanarak Yedikuyular Sokak'tan Cumhuriyet Caddesi'ne çıkacaklar. 

   ''Dolapdere Caddesi de, Kurtuluş'tan Şişhane yönüne gidecek taşıtların yolu olacak, bu yol Şişhane'ye dek çift yönlü olarak kullanılacak.''

   Verilen bilgiye göre, günde yaklaşık 70 bin taşıtın geçeceği bu caddelerde trafik tıkanmayacak. 

  

  Tarihte Beyoğlu


   Tünel-Taksim arasındaki ana caddenin adı Osmanlı döneminde ''Cadde-i Kebir'' (Büyük Cadde) idi. Cumhuriyet'ten sonra burası ''İstiklal Caddesi'' adını aldı.    


Milliyet Gazetesi 17 Ağustos 1984



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön