1990 yılında İstanbul Metrosu ve Tüpgeçit Projesi ihaleye çıkartılacakmış!
1990 yılında Topkapı ile 4. Levent'i birbirine bağlayacak, 1 milyar dolara mal olacak İstanbul Metrosu ve Kocamustafapaşa ile Söğütlüçeşme arasında yapılacak, 700 milyon dolara mal olacak Tüpgeçit Projesi ihaleye çıkarılacakmış.
Metro ve Boğaz Demiryolu Projesi, gelecek ay ihaleye çıkarılıyor
İstanbul'a 'tüpgeçit' müjdesi
Nurettin Sözen, İETT otobüslerinde tek, çift bilet kargaşanın giderileceğini söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Nurettin Sözen dün düzenlediği basın toplantısında İstanbul Metrosu ve Boğaz tüpgeçit projelerinin Mart ayında ihaleye çıkarılacağını açıkladı.
İlk safhada Topkapı ile 4. Levent'i birbirine bağlayacak 16 kilometrelik metro hattı, 60 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak. Kocamustafapaşa ile Söğütlüçeşme arasında yapılacak Boğaz Demiryolu Projesi de 60 bin yolcu taşıma kapasiteli olarak gerçekleştirilecek.
SADIK ÖZCAN
İSTANBUL - İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Nurettin Sözen, dün düzenlediği basın toplantısında İstanbul Metrosu ile Boğaz Demiryolu Tüpgeçit projelerinin Mart ayında ihaleye çıkarılacağını açıkladı. Topkapı-4. Levent metro hattı ile Söğütlüçeşme-
Kocamustafapaşa Boğaz demiryolu hatları 60'ar bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak.
Belediye Sarayı'nda dün düzenlediği basın toplantısında her iki projenin de gerçekleştirilmesi için yapımına birlikte başlanacağını belirten Nurettin Sözen şöyle konuştu:
''İstanbul'un ulaşım talebi açısından en yoğun bölgelerinden geçirilmesi planlanan metro projesi ilk safhada Topkapı ile 4. Levent'i birbirine bağlayan 16 kilometrelik bir hattı öngörmektedir. Güzergah tamamen hizmete girdiğinde kalabalık saatlerde bir yönde 60 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak bu hat, Haliç'i de yeni bir köprü üzerinden geçecektir. Güzergah üzerinde ana transfer noktaları olarak Yenikapı, Taksim, Şişli ve Levent istasyonlarıyla, bunlara oranla daha az yoğunluğun bulunduğu Topkapı, Şehremini, Cerrahpaşa, Şehzadebaşı, Unkapanı, Şişhane, Osmanbey, Gayrettepe ve 4. Levent olmak üzere toplam 13 istasyon yer alacak.
Metro projenin yanı sıra Boğaz trafiğini de rahatlatmak amacıyla Boğaz demiryolu tünelinin de yapımı planlanmaktadır. Kocamustafapaşa ile Söğütlüçeşme arasında uzanan ve Boğaz'ı bir tüp geçitle geçen bu proje 60 bin yolcu taşıma kapasitesine göre planlanmıştır. Her iki proje de 20 Mart tarihinde ihaleye çıkartılacak.''
Belediye başkanlığının proje arşivini düzenlerken tarihi bir proje ile karşılaştıklarını kaydeden Sözen, tarihi proje de 1860 yıllarında Üsküdar-Sirkeci arasında tüpgeçit yapılması projesinin bulunduğunu belirterek ''Tıpkı bizim önerdiğimiz gibi o yıllarda bu proje hazırlanmış. Biz yeniden bu projeyi İstanbul halkının gündemine getirirken, her iki yakanın yüksek kapasiteli elektrikle çalışan raylı sistemlerle birleştirilmesini hedeflemekteyiz. Bu projelerin kredileri de uluslararası şirketler tarafından sağlanacak. Hükümetin de bu projeyi İstanbul halkı için onaylayacağını ümit ediyoruz'' dedi.
Nurettin Sözen, basın toplantısında İstanbul Metrosu'nun maliyetinin 1 milyar dolar, 6 yılda gerçekleştirilmesi planlanan Boğaz demiryolu tünelinin de maliyetinin 700 milyon dolar olarak hesaplandığını ifade etti.
(1990 yılında 1 dolar 2.408 liraya satılıyormuş.)
Türkiye Gazetesi 7 Şubat 1990
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com